شخصیت خیال‌پرداز

این افراد بسیار رؤیایی و عاشقانه فکر می‌کنند. به عشق‌های آسمانی و به حقیقت پیوستن رؤیاهای ناممکن و آینده‌ای زیبا اعتقادی راسخ دارند. قلبشان پر از امید است و همیشه به بهترین نتیجه فکر می‌کنند. همیشه به فکر ماجراجویی‌اند. اهل
چهارشنبه، 15 فروردين 1397
تخمین زمان مطالعه:
پدیدآورنده: علی اکبر مظاهری
موارد بیشتر برای شما
شخصیت خیال‌پرداز
 شخصیت خیال‌پرداز

نویسنده: محمدعلی قاضی محسن
این افراد بسیار رؤیایی و عاشقانه فکر می‌کنند. به عشق‌های آسمانی و به حقیقت پیوستن رؤیاهای ناممکن و آینده‌ای زیبا اعتقادی راسخ دارند. قلبشان پر از امید است و همیشه به بهترین نتیجه فکر می‌کنند. همیشه به فکر ماجراجویی‌اند. اهل اغراق و مبالغه‌اند. خیال‌پردازان به ما می‌آمورند که همیشه باید خوش‌بین بود و بی هیچ ترس پا را فراتر از محدودیت‌ها گذاشت زیرا این کار باعث اوج گرفتن روح و فراتر رفتن از جسم است. این افراد همیشه به مسائل خوشایندتر و بهتر از آن چیزی که هست می‌نگرند. این نگرش باعث می‌شود تا مبلغان خوبی برای خود و دیگران باشند و برای رسیدن به خواسته‌ی قلبی خود تلاش کافی نمی‌کنند.

ویژگی‌های شخصیتی:

* اغلب در آینده زندگی می‌کنند.
* خشمگین نمی‌شوند.
* همیشه دیگران، آنان را به واقعیت بازمی‌گردانند و گوشزد می‌کنند دیدشان به مسائل اشتباه است.
*رؤیایی و عاشقانه فکر می‌کنند.
* فیلمنامه‌های زیادی درباره اینکه «چه خواهد شد»، می‌نویسند.
* حقایقی که دیگران درباره روابط آنها می‌گویند را باور نمی‌کنند.
* بعد از پایان هر رابطه‌ای، از لحاظ احساسی ضربه‌ی بزرگی به آنان وارد می‌شود.

چرا خیال‌پردازان را دوست داریم؟

ما به آن‌ها عشق می‌ورزیم زیرا همیشه رؤیاهای ناممکن در سر می‌پرورانند. ما را از دنیای مادی خارج می‌کنند و قول می‌دهند که زندگی، خارق‌العاده و شگفت‌انگیز خواهد شد. به ما می‌گویند که می‌توان تمامی قوانین را تغییر داد و از پس نواقص برآمد. مطمئن باشید اگر یک خیال‌پرداز عاشق شما باشد، هیچ وقت کمبود عشق را حس نخواهید کرد. باعث می‌شوند زندگی زیبا و پرهیجان شود و کاری می‌کنند که روزمرگی ملال‌آور را فراموش کنید. هم چنین خیال‌پردازی باعث شده که آنان به روابط عاشقانه و صمیمی اهمیت دهند. مثلاً برای روز تولدتان تعداد زیادی گل رز می‌فرستند، سعی می‌کنند بهترین گوشواره‌های جواهر را در سالگرد ازدواج هدیه دهند و روزی سه بار تلفن می‌کنند که بگویند چقدر دوست‌تان دارند. مهم نیست که دنیا تا چه اندازه متزلزل است، این افراد پا را فراتر از محدودیت‌ها می‌گذارند و شما را با نیرویی جادویی افسون می‌کنند.

چگونه ما را آزرده خاطر می‌سازند؟

به نظر می‌رسد تمایلی به زندگی در چارچوب واقعیت موجود ندارند. دائم در حال رؤیاپردازی‌اند و فاصله زیادی بین واقعیت و رؤیاهای آنها وجود دارد.

از افراد این دسته چه درسی می‌توان گرفت؟

به ما خاطر نشان می‌سازند که می‌توان افکار بزرگی در سر پروراند. به ما می‌آموزند که باید پا را فراتر از چارچوب‌های معمول گذاشت زیرا اگر بخواهیم همیشه مسائل را آن طور که هست بپذیریم و خطر نکنیم، موقعیت‌های باور نکردنی و بزرگی را از دست خواهیم داد. با عقاید آن‌ها می‌توان قوانین معمول را درهم شکست و در مقابل جاذبه ایستادگی کرد، با الهام گرفتن از آن‌ها می‌توان به تمام جنبه‌های زندگی دسترسی داشت و دوست داشتنی زندگی کرد. به ما می‌آموزند که فقط به نواقص نیندیشیم و گاهی اوقات به رؤیاهای ناممکن فکر کنیم. گرچه این افراد اکثر مواقع به هدف نمی‌رسند ولی گاهی اوقات قادرند طعم تجربه‌هایی را به ما بچشانند که رؤیای آن را درسر می‌پرورانیم. خیال‌پردازان به ما می‌آمورند که همیشه باید خوش‌بین بود و بی هیچ ترس پا را فراتر از محدودیت‌ها گذاشت زیرا این کار باعث اوج گرفتن روح و فراتر رفتن از جسم است.
منبع مقاله :
قاضی محسن، محمدعلی؛ (1395)، آزمون‌های شخصیت‌شناسی، ساری: انتشارات پارسی‌سرا، چاپ اول.
 


ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.