نگاهی به باشگاه شهرداری تبریز

تیم فوتبال شهرداری تبریز، یکی از تیم‌های زیر مجموعه سازمان ورزش شهرداری تبریز است. این تیم در شهر تبریز قرار دارد. این تیم در حال حاضر در جام خلیج فارس مشغول است.
سه‌شنبه، 4 ارديبهشت 1397
تخمین زمان مطالعه:
پدیدآورنده: علی اکبر مظاهری
موارد بیشتر برای شما
نگاهی به باشگاه شهرداری تبریز
 نگاهی به باشگاه شهرداری تبریز

نویسنده: امیر بهنام
 

گزارشی از باشگاه شهرداری تبریز تا سال 1390.

بنیانگذاری:
1365
ورزشگاه:
باغ شمال، تبریز
گنجایش:
25،000 نفر
مدیرعامل:
امیر معصوم سهرابی

تیم فوتبال شهرداری تبریز، یکی از تیم‌های زیر مجموعه سازمان ورزش شهرداری تبریز است. این تیم در شهر تبریز قرار دارد. این تیم در حال حاضر در جام خلیج فارس مشغول است.

تاریخچه:

در سال 1358 باشگاه ورزشی آتش‌نشانی تبریز به همت برادران یمین هاشمی از مسابقات دسته دوم باشگاه‌های تبریز تشکیل گردید و در همان سال با قهرمانی در دسته دوم به دسته اول صعود نمود و در سال 64 با موافقت شهردار وقت تبریز، عزتی به نام باشگاه فرهنگی ورزشی شهرداری تبریز تغییر نام داد و تا سال 72 در مسابقات لیگ برتر استان در رشته فوتبال به فعالیت خود ادامه می‌داد تا این که باشگاه در سال 72 با قهرمانی در مسابقات لیگ استان به لیگ دسته اول کشور راه یافت.
لازم به توضیح است در سال‌های 70-71 در مسابقات دسته سوم کشور حضور داشت بعد از دو سال حضور در لیگ دسته اول کشور در سال 74 به مسابقات لیگ دسته دوم سقوط نمود ولی با تلاش و حمایت‌های شهردار محترم وقت مهندس درویش‌زاده و مسئولین باشگاه مهندس حسنعلی‌زاده در سال 75 دوباره به لیگ دسته اول صعود کرده و در مسابقات همان سال بعنوان بهترین تیم شهرستانی از نظر اخلاق به دریافت کاپ اخلاق نایل شدند. در سال 76 طبق تصمیم مسئولین شهرداری با بسیج تبریز ادغام و بنام باشگاه مقاومت شهرداری در مسابقات لیگ دسته اول حضور پیدا نمود که در همان سال به مقام پنجم دست پیدا نمود و در سال 77 دوباره به مسابقات لیگ دسته دوم سقوط نمود و از آن سال به بعد باشگاه فقط سرمایه‌گذاری روی تیم‌های پایه و توسعه اماکن ورزشی را شروع نمود که خوشبختانه از سال 80 که تیم در مسابقات لیگ استان قهرمان شد و به مسابقات زیر گروه صعود نمود.

بیشتر بخوانید: اولین باشگاه ها در ایران


هر سال سیر صعودی خود را با استفاده از بازیکنان پایه خود ادامه داد تا اینکه در سال 82 قهرمان مسابقات زیر گروه کشور گردید و در فصل‌های 83-84 در دسته دوم حضور و در فصل دوم حضور (84) نایب قهرمان مسابقات دسته دوم کشور و به مسابقات لیگ دسته اول صعود نمود و در فصل 85 در اولین سال حضور به مقام هشتم دست پیدا نمود.
منبع مقاله :
بهنام، امیر؛ (1390)، باشگاه‌های برتر فوتبال ایران و جهان، تهران: انتشارات پاسارگاد، چاپ اول.
 


ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.