نگاهی به باشگاه دالیان هایچانگ

باشگاه فوتبال دالیان هایچانگ در دالیان، استان لیائونینگ در شمال شرقی چین که به تیم فوتبال بین‌‌المللی شیده نیز معروف است و در گذشته به نام دالیان واندا شناخته می‌شد، یک تیم فوتبال حرفه‌ای در لیگ
جمعه، 7 ارديبهشت 1397
تخمین زمان مطالعه:
پدیدآورنده: علی اکبر مظاهری
موارد بیشتر برای شما
نگاهی به باشگاه دالیان هایچانگ
 نگاهی به باشگاه دالیان هایچانگ

نویسنده: امیر بهنام
 
 

گزارشی از باشگاه دالیان هایچانگ تا سال 1390.

نام کامل:
باشگاه فوتبال دالیان هایچانگ
لقب:
تیم فوتبال بین‌المللی شیده
بنیانگذاری:
1983 در دالیان
ورزشگاه:
جین‌ژو دالیان
گنجایش:
776 ،30 نفر
مدیرعامل:
ژو مینگ
سرمربی:
راتکو دوستانیچ

باشگاه فوتبال دالیان هایچانگ در دالیان، استان لیائونینگ در شمال شرقی چین که به تیم فوتبال بین‌‌المللی شیده نیز معروف است و در گذشته به نام دالیان واندا شناخته می‌شد، یک تیم فوتبال حرفه‌ای در لیگ برتر چین است.
سرمربی فعلی این تیم راتکو دوستانیچ از صربستان است و مدیریت آن بر عهده ژو مینگ است. و ورزشگاه خانگی آن جین‌ژو با ظرفیت 776 ،30 نفر است. دالیان در فصل 2007 لیگ برتر فوتبال چین مقام ششم را به دست آورد.
این باشگاه به عنوان یک تیم بازیکن‌ساز شهرت دارد و بازیکنان بزرگی همچون هائو هایدونگ، سان جیهای و دونگ فانگژو در این تیم رشد یافته‌اند که آخری هنوز هم در این تیم بازی می‌کند. این باشگاه دارای یک تیم فوتبال زنان هم هست.

سابقه:

دالیان در سال 1983 تأسیس شده و با 7 بار قهرمانی در دسته اول فوتبال چین و یک بار قهرمانی در دومین دوره لیگ برتر چین در سال 2005 با فاصله بسیار پرافتخارترین باشگاه در فوتبال حرفه‌ای چین است.
در مسابقات آسیایی نیز این تیم یک بار به فینال جام در جام آسیا در سال 2001 و یک بار به فینال جام باشگاه‌های آسیا در سال 1998 راه یافته است.
منبع مقاله :
بهنام، امیر؛ (1390)، باشگاه‌های برتر فوتبال ایران و جهان، تهران: انتشارات پاسارگاد، چاپ اول.
 


ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.