یازده نماد الهام بخش سلتیک

جنگجویان سلتیک از جمله بزرگترین جنگجویان تاریخ بودند که تاکنون جهان شاهد آن بوده است. سلت‌ها هم به لحاظ جسمی و هم ذهنی هر دو قوی و چالش برانگیز بودند. آنها در مبارزه متولد شدند و هرگز فراموش نشدند! نمادهای قدرت، سلتی برای نمایش نمادین بسیار معروف قدرت و استقامت، در یک سطح فیزیکی یا ذهنی بوده است! آنها منبع نیروی جنگجویان سلتیک بودند.
شنبه، 28 مهر 1397
تخمین زمان مطالعه:
پدیدآورنده: مریم دهقانی
موارد بیشتر برای شما
یازده نماد الهام بخش سلتیک

آنها منبع نیروی جنگجویان سلتیک بودند.
 

چکیده
جنگجویان سلتیک از جمله بزرگترین جنگجویان تاریخ بودند که تاکنون جهان شاهد آن بوده است. سلت‌ها هم به لحاظ جسمی و هم ذهنی هر دو قوی و چالش برانگیز بودند. آنها در مبارزه متولد شدند و هرگز فراموش نشدند! نمادهای قدرت، سلتی برای نمایش نمادین بسیار معروف قدرت و استقامت، در یک سطح فیزیکی یا ذهنی بوده است! آنها منبع نیروی جنگجویان سلتیک بودند.
یکی دیگر از چیزهای جالب در مورد جنگجویان سلتیک این بود که آنها مردان و زنان را در قدرت و جنگ برابر می‌دانستند. آنها به قدرت نمادها اعتقاد داشتند و همیشه بدن آنها با یک رنگ آبی که از گیاه آوید به دست می‌آمد، رنگ شده بود. پس از انجام این کار، آنها بدن خود را تزئین می‌کردند و در جنگ‌ها می‌جنگیدند و به عنوان فاتحان به نتیجه می‌رسیدند. آیا این علامت یک جنگجوی واقعی نیست؟

تعداد کلمات: 1092 کلمه / تخمین زمان مطالعه 6 دقیقه

یازده نماد الهام بخش سلتیک

برگرفته از سایت اسپریچوال ری

نمادهای قدرت سلتیک

نمادها اهمیت زیادی برای سلت‌ها داشتند. جنگجویان بزرگ و قدرتمند آنها را با شجاعت و سربلندی شبیه سازی می‌کنند، همه آنها با نمادهای مختلف رنگ شده‌اند که از انرژی طبیعت و حیوانات اطراف آنها الهام گرفته شده است. سلت‌های باستانی بدن خود را با آنها رنگ می‌کردند، و معتقد بودند که این نمادها آنها را از دشمن محافظت می‌کند و همچنین ویژگی‌های ابزار نمادین و حیوانات را به آنها می‌دهد.
 

گریفین

گریفین نماد قدرت و جانور افسانه‌ای است که اعتقاد بر این است که بدن فوقانی (سر، بال و طلون) مانند یک عقاب، و قسمت پایین بدن دم شیر است. این موجودات نه تنها به نظر بسیار قوی می‌رسد بلکه شناخته شده بود که به دلیل ویژگی‌های غیر ممکنش که مانند شیر و عقاب بود  به نظر می‌رسید نمی‌توان در برابر او دفاعی کرد.


اسب

سلتیک یک الهه اسب به نام ایپونا داشت. او الهه پیروزی در برابر دشمنان بود. دلیل دیگر این که این حیوان نمایشی نمادی از قدرت سلتیک بود، این بود که اسب سرعت، تجاوز، قدرت و سلطه بر حریف را فراهم می‌کرد. آنها معتقد بودند که نقاشی تصویر اسب، به همان کیفیتی که این حیوان و نعمت‌های ایپونا را می‌دهد، به همان کیفیت نیز به آنها می‌دهد. همه اینها، به معنای نزدیک شدن به پیروزی در جنگ و نبرد بود.


اژدها

نماد اژدها برای ایجاد ترس در ذهن دشمن استفاده می‌شد! این یکی از موجودات قدرتمند و همچنین شدید در بسیاری از فرهنگ‌ها از جمله ژاپن باستان و چین بود. اژدها رهبر و حاکم ایده آل است. این قدرت با ابعاد وسیع آن است، توانایی فراتر رفتن از روی زمین، رودخانه‌ها و آسمان را به دلیل توانایی آن برای پرواز، است و هیچکس نمی‌تواند در برابر نیروهایش مقاومت کند، زیرا آتش می‌گیرد؛ ساختن آن نماد دارای بیشترین قدرت است.


گاو نر

سلتیک‌های باستانی همیشه در جنگ به سر می‌برند تا زمین و دارایی‌های بیشتری را از دشمنان خود بگیرند. جنگ‌های آنها گاهی به مدت چند روز و چند هفته ادامه داشت. برای حفظ فشار فیزیکی و روانی، جنگجویان سلتی نیاز به قدرت زیادی داشتند. گاو دقیقا همان چیز است. علاوه بر این، گاو همچنین نشان دهنده مردانگی و استقامت جنسی همراه با فراوانی در ثروت است.
 

بیشتر بخوانید: نماد‌های نجومی و معنی آنها


گوزن

گوزن معروف‌ترین نماد جنگجویان سلتیک است. این با خدای شاخ‌دار باستانی کورنونوس، که به عنوان خدای همه حیوانات وحشی شناخته می‌شود، همراه است. اعتقاد بر این است که کورنونوس دارای شاخ‌هایی مانند یک گوزن است. زمانی که آنها با فعالیت‌های شدید مانند شکار و نبرد سر و کار داشتند، این نماد بر روی بدن جنگجویان نقاشی می‌شد. این نشان دهنده حضور ارواح قهرمان و تحت حفاظت خدای قدیم، کورنونوس بود.


گراز

نمادهای سلتی برای جذب قدرت از مادر طبیعت و موجودات آن انتخاب شدند. سلت می‌دانست که گراز یکی از شجاع‌ترین و سخت‌ترین حیوانات برای شکار است. با توجه به این ویژگی‌ها، گراز یکی از مشهورترین نمادهای قدرت و شجاعت بود. هنگامی که آن روی بدن آنها نقاشی می‌شد، اعتقاد داشتند که روح گراز وارد آنها شده است و به آنها کمک می‌کند تا پیروزی جنگ را به دست آورده و دشمن را شکست دهند.


عقاب و زاغ

عقاب و زاغ نماد ارتباط میان جنگجویان سلتی و خدایان و الهه‌های سلتی بود. عقاب‌ها و زاغ‌ها آزادی را نشان دادند، آنها نشان دادند که آنها به سرزمین‌ها وابسته نیستند و این توانایی را داشتند تا از وجود مادی خود فراتر بروند. سلتیک معتقد بود که این موجودات پیام‌هایی را از زندگی خدا در بهشت به ارمغان آورده و با برقراری ارتباط مستقیم با ارواح آسمانی، به آنها کمک می‌کنند.


گرگ

حیوان دیگری که نشان دهنده قدرت، شجاعت، استقامت، هوش و عصبانیت است؛ گرگ است که گرگ حیوانی غریزی است که به پیروی از شهود خود می‌پردازد. سلت‌ها جنگجویان و شکارچیانی بودند و چه چیزی می‌تواند منبع بهتری از الهام و قدرت موجودی باشد که به توانایی‌های شکار خود شناخته شده است. به غیر از خود گرگ ، پنجه گرگ نیز نماد قدرت و استقامت بسیار معروف بود.


پیکان (تیر) سلتیک

این نشان می‌داد که جنگجویان سلتیک "برادران تیر" بودند. این برای سلت‌ها افتخار بود و بخشی از نبرد شدید بود و روی زندگی آنها برای پیروزی ریسک می‌کرد. پیکان‌های سلتیک قدرت متلاشی کردن زندگی دشمن را نشان می‌دادند. این پیکان همچنین نمایشی نمادین از خورشید بود، زیرا خورشید به تاریکی نفوذ کرده و آن را شکست می‌دهد. بنابراین، طراحی مانند یک خورشید سوراخ شده با پیکان بود. این پیکان نیز حرمت جنگجویان را نشان داد.


سپر سلتیک 

سلت‌ها جنگجو بودند، بنابراین، سپر یک نماد طبیعی برای مبارزه در نبرد بود، و آنها را در برابر حمله دشمن محافظت کرد. بنابراین، سپرها نیز یک نماد بسیار شناخته شده برای قدرت هستند. این یکی از نمادهای سلتی است که قدرت را برای نشان دادن شجاعت، حفاظت و بازگشت به خانه پس از پیروزی را نشان می‌دهد.


علامت آگم سلتیک 

علامت آگم یکی از 20 نماد است که نشان دهنده درختان مقدس است که در آن هر درخت دارای ویژگی‌های خاص و منحصر به فردی است. کلمه D یا Duir نماد درخت Alder بود که نماد استقامت و قدرت برای جنگجویان سلتی بود. کلمه F برای فرشته نشانه‌ای از درخت بلوط بزرگ و قدرتمند است که نشان دهنده قدرت و ثبات است. در واقع، درخت بلوط به عنوان یک منبع عالی و و مرتبط با مخزن انرژی کیهانی نامحدود محسوب می‌شود.


هنر

سلت‌ها بسیار هنرمند بودند، این با نگاهی اجمالی بر سپرهای آنها دیده می‌شود که دارای کارهای هنر فلزی است. به راستی، فرهنگ سلتیک با شجاعت، هنر و قدرت همراه بود. ترکیب این نمادهای سلتیک برای قدرت در زندگی به شکل خال کوبی یا طراحی جواهرات می‌تواند راه خوبی برای حفظ روح سلتیک باشد.
 

منبع: راسخون



ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.