علائم تب دره

تب دره نوعی عفونت قارچی است که معمولا بر ریه‌ها و دستگاه تنفسی فرد تاثیر می‌گذارد. در مورد علائم تب دره بیشتر بدانید. تب دره یک عفونت ریوی است و نام پزشکی آن کوکسیدیومایکوز یا کوکسی می‌باشد. این بیماری ناشی ازیک قارچ خاکزی به نام Coccidioides immitis می‌باشد. این بیماری معمولا در جنوب غربی آمریکا، بخشی از آمریکای مرکزی و جنوبی و مکزیک یافت می‌شود.
جمعه، 4 آبان 1397
تخمین زمان مطالعه:
پدیدآورنده: مریم دهقانی
موارد بیشتر برای شما
علائم تب دره

تب دره نوعی عفونت قارچی است.
 

چکیده
تب دره نوعی عفونت قارچی است که معمولا بر ریه‌ها و دستگاه تنفسی فرد تاثیر می‌گذارد. در مورد علائم تب دره بیشتر بدانید. تب دره یک عفونت ریوی است و نام پزشکی آن کوکسیدیومایکوز یا کوکسی می‌باشد. این بیماری ناشی ازیک قارچ خاکزی به نام Coccidioides immitis می‌باشد. این بیماری معمولا در جنوب غربی آمریکا، بخشی از آمریکای مرکزی و جنوبی و مکزیک یافت می‌شود. تب دره بوسیله یک قارچ خاکزی تولید می‌شود که اسپورهایی را که در خاک تولید می‌کند وقتی که خاک بوسیله ساخت و ساز، بلایای طبیعی، باد یا فعالیت‌های کشاورزی مختل می‌شود، آشکار می‌شود. هنگامی که این اسپورها به ریه‌ها وارد می‌شوند، عفونت تب دره را ایجاد می‌کنند. گاهی اوقات این عفونت به سایر قسمت‌های بدن مانند پوست و مغز گسترش می‌یابد و به عنوان انتشار تب دره شناخته می‌شود. این بیماری از فرد به فرد دیگر سرایت نمی‌کند. گاهی اوقات حتی حیواناتی مانند سگ، اسب، گاو و لامها نیز تحت تاثیر قرار می‌گیرند.


تعداد کلمات: 551  کلمه / تخمین زمان مطالعه: 3 دقیقه

علائم تب دره

برگرفته از سایت بازل
مترجم: مهناز مزارعی


تب دره- گروه‌های خطر

افرادی از تبار آسیایی و آفریقایی-آمریکایی، سالمندان، افرادی با سیستم ایمنی ضعیف و زنان باردار در سه ماهه سوم بارداری، از جمله گروه‌های آسیب‌پذیر این بیماری هستند. به‌طورکلی، تب دره بر افراد حرفه‌های خاص که در معرض گرد و غبار و خاک هستند، از جمله: کشاورزان، باستان شناسان، پرسنل نظامی،کارگران ساختمانی تاثیر می‌گذارد.


علائم تب دره

تا 60٪ موارد تب دره هیچ علائمی را نشان نمی‌دهد. گاهی اوقات علائمی شبیه به آنفلوانزا ممکن است رخ دهد و تا یک ماه طول بکشد. در صورت عدم مصرف دارو مناسب، ممکن است به مننژیت، پنومونی و حتی مرگ منجر شود. به‌طور معمول علائم بعد از 1 تا 3 هفته از زمان شروع عفونت دیده می‌شود و شایع‌ترین آنها عبارتنداز:
 تب
 درد قفسه سینه
سرفه (می‌تواند مزمن و شدید باشد
سرفه خونی
خستگی
 کمر درد و سردرد
 علائم تب آنفولانزا
عرق شبانه
نفس تنگی
درد عضلانی
سردرد
تهوع
درد مفاصل
از دست دادن اشتها
کاهش وزن
تورم پا
قرمزی، بثورات خفیف در قسمت پایین‌پاها و گاهی اوقات بر روی قفسه سینه، بازو و پشت

 

بیشتر بخوانید: تب مکرر


تشخیص و درمان تب دره

در حال حاضر، به دلیل عدم وجود واکسن برای جلوگیری از تب دره، افزایش موارد تب دره به حدود 100000 نفر در سال اشاره شده است. با این حال، افزایش ایمنی بدن به مبارزه با این بیماری کمک می‌کند. هنگامی که این بیماری قارچی تشخیص داده می‌شود، می‌توان آن را با داروهای ضد قارچی درمان کرد.

اگر تب دره برای مدت طولانی درمان نشود، بیماری را به مناطق دیگر بدن مانند غدد لنفاوی، استخوان‌ها، پوست و سایر اندام‌ها گسترش می‌دهد؛ و منجر به عفونت مغز و نخاع می‌شود، مننژیت را ایجاد می‌کند. افراد مبتلا به سیستم ایمنی ضعیف مبتلا به این بیماری در معرض خطر بالای گسترش بیماری به سایر نقاط بدن هستند. به‌طور منظم اشعه ایکس و آزمایش خون برای چند ماه انجام می‌شود تا اطمینان حاصل شود که عفونت درمان شده و دوباره رخ نمی‌دهد.

یک معاینه فیزیکی کامل ممکن است چند نشانه را برای تب دره آشکار کند. همچنین عفونت را می‌توان از طریق آزمایش‌های خون و اشعه X تشخیص داد. گاهی اوقات، اگر ریه و بافت استخوانی توسط قارچ آسیب دیده باشد، جراحی لازم است. در موارد شدید، ممکن است شش ماه تا یک سال طول بکشد تا عفونت کامل برطرف شود.

 

منبع: راسخون



ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.