درمان میگرن

میگرن ها فقط سردردهای متوسط نیستند، آنها می توانند ناتوان کننده باشند، به طور غیرمنتظره ای سراغ انسان می آیند و با طیف وسیعی از اثرات ناراحت کننده مانند تهوع و افسردگی، اختلالات شناختی و اختلالات بینایی همراه می شوند.
دوشنبه، 14 آبان 1397
تخمین زمان مطالعه:
پدیدآورنده: وحید کرمی
موارد بیشتر برای شما
درمان میگرن
پنج راه برای مقابله با میگرن
 
چکیده:
میگرن ها فقط سردردهای متوسط نیستند، آنها می توانند ناتوان کننده باشند، به طور غیرمنتظره ای سراغ انسان می آیند و با طیف وسیعی از اثرات ناراحت کننده مانند تهوع و افسردگی، اختلالات شناختی و اختلالات بینایی همراه می شوند. ما بهترین شیوه های برخورد با آنها را مورد بررسی قرار داده ایم.

تعداد کلمات : 1120 / تخمین زمان مطالعه : 6 دقیقه

میگرن

نویسنده: ماریا کاهوت
   مترجم: علی مهربانی

مقدمه:
میگرن حملات شدید سردرد است که می تواند بین 4 تا 72 ساعت طول بکشد. که اغلب با تهوع و استفراغ شدید، حساسیت حاد به نور، صداها و در بعضی موارد با اختلال شناختی موقتی همراه هستند. افراد مبتلا به میگرن ممکن است از دوران کودکی شروع به تجربه این بیماری بکنند و شیوع آن تا 35 تا 39 سالگی افزایش پیدا می کند. میگرن در زنان بیش از سه برابر شایع تر از مردان است و حملات آن نیز در زنان طولانی تر است. مطالعات متعدد، میگرن مزمن را با کاهش کیفیت زندگی و اختلال سطح فعالیت های شخص، مرتبط می دانند. در اینجا گزینه های پیشگیری و درمان در دسترس افرادی است که با میگرن مواجه هستند. فهرستی از پنج رویکرد که بیشتر ذکر شده است، را بیان می کنیم.
متخصصان توصیه می کنند که داروهایی که برای از بین بردن میگرن مورد استفاده قرار می گیرند، باید پس از آغاز اولین حمله مصرف شوند تا بیشترین اثرگزاری را داشته باشند. داروهای پیشگیرانه نیز گاهی برای افرادی که مبتلا به میگرن هستند تجویز می شوند. این داروها ممکن است بر اساس یک مورد، شامل داروهای ضد فشار خون (که داروهایی هستند که فشار خون بالا را هدف قرار می دهند)، ضد انعقادی (که به طور معمول در درمان صرع استفاده می شود) و داروهای ضد افسردگی بشوند. با این حال، بسیاری از این درمان ها همچنین می تواند اثرات نامطلوبی را به همراه داشته باشد.
1- نسخه پزشک و داروهای بدون نسخه
طیف وسیعی از داروهای بدون نسخه و داروهای تجویزی برای مدیریت میگرن استفاده می شود. که شامل این موارد می شود:

 
داروهای ضد التهابی غیر استروئیدی (NSAIDs) . این داروهای معمول شامل آسپیرین ، ایبوپروفن، دیکلوفناک و ناپروکسن می شوند. آنها در مورد انواع میگرن به طور گسترده ای مورد استفاده قرار می گیرند، به طوری که آنها به آسانی قابل دسترس و ارزان می باشند، و در مورد حملات خفیف و متوسط ​​میگرن موثر هستند.
 
اینها آگونیست های گیرنده سروتونین هستند. گاهی اوقات برخی معتقدند که سطح پایین سروتونین، یکی از دلایل حملات میگرنی است. این دارو گهگاهی برای تنظیم اختلال در این حالت تجویز می شوند اما در همه موارد موثر نیستند.
 
 این یک ماده شیمیایی است که می تواند به سرعت تسکین درد را فراهم کند. این دارو معمولا برای افرادی که به ندرت میگرن را تجربه می کنند و یا حملات آنها به مدت طولانی ادامه پیدا می کند، تجویز می شود.  ارگوتامین یک تنگ کننده رگ است، به این معنی که باعث ایجاد رگهای خونی می شود. به همین دلیل می تواند عوارض جانبی قلبی عروقی ناخوشایندی داشته باشد، بنابراین برای افرادی که اغلب میگرن را تجربه می کنند، توصیه نمی شود. از آنجایی در تهوع و استفراغ شدید موثر است، در بیشتر افراد مبتلا به میگرن تاثیر می گذارد، عوامل ضد عفونی کننده یا داروهایی که در معرض تهوع قرار دارند، اغلب تجویز می شوند.
 
متخصصان توصیه می کنند که داروهایی که برای از بین بردن میگرن مورد استفاده قرار می گیرند، باید پس از آغاز اولین حمله مصرف شوند تا بیشترین اثرگزاری را داشته باشند. داروهای پیشگیرانه نیز گاهی برای افرادی که مبتلا به میگرن هستند تجویز می شوند. این داروها ممکن است بر اساس یک مورد، شامل داروهای ضد فشار خون (که داروهایی هستند که فشار خون بالا را هدف قرار می دهند)، ضد انعقادی (که به طور معمول در درمان صرع استفاده می شود) و داروهای ضد افسردگی بشوند. با این حال، بسیاری از این درمان ها همچنین می تواند اثرات نامطلوبی را به همراه داشته باشد.

2-  مکمل های غذایی
از آنجا که مکمل ها به راحتی در دسترس بوده و عوارض جانبی زیادی به عنوان داروهای سنتی ندارند. اغلب برای جلوگیری از میگرن استفاده می شوند، برخی از مکمل هایی که برای کمک به میگرن استفاده می شوند عبارتند از:

Coenzyme Q10 ، به نظر می رسد کوآنزیم Q10، همراه با سایر داروهای پیشگیرانه، در کاهش شدت و فراوانی حملات میگرنی موثر باشد.

Riboflavin
  یاvitamin B-2   ، تحقیقات اخیر نشان می دهد که این مکمل غذایی می تواند به عنوان عامل عصبی حفاظت کننده، عمل کند و از عملکرد مغز و ساختار مغز جلوگیری کند و می تواند در کاهش درد در سردرد میگرن موثر باشد.

منیزیم، این ماده معدنی در بسیاری از فرآیندهایی که در بدن رخ می دهد از جمله متابولیسم و ​​تنظیم فشار خون، نقش کلیدی ایفا می کند. برخی مطالعات نشان می دهد که انواع مختلف مکمل منیزیم در کاهش شدت و فراوانی میگرن مفید هستند، اگرچه همه محققان موافق نیستند.

ملاتونین، این یک هورمون است که حالت های خواب و بیداری در حیوانات را تنظیم می کند و به عنوان یک محافظ در برابر استرس اکسیداتیو ( فرآیندی که می تواند به آسیب و مرگ سلولی در گیاهان منجر شود) عمل می کند. برخی تحقیقات نشان می دهد که این می تواند در پیشگیری از میگرن موثر باشد و می تواند مفید تر از سایر داروهای پیشگیرانه باشد زیرا عوارض جانبی کمتری دارد.

  Butterbur این به عصاره های ریشه گیاه Butterbur که در اروپا و برخی از مناطق آمریکای شمالی و آسیا رایج است، اشاره دارد. تعدادی از مطالعات نشان می دهد که Butterbur در جلوگیری از میگرن موثر است، اما برخی از متخصصان معتقدند که استفاده از این مکمل غذایی باید با احتیاط انجام شود.

3-  درمان  Neuromodulation
درمان Neuromodulation با تحریک مغز یا اعصاب ستون فقرات برای ترویج و یا سرکوب عملکرد های مختلف سیستم عصبی مرکزی عمل می کند. گاهی اوقات، محرک ها با استفاده از دستگاه های کاشته شده، آزاد می شوند.
این نوع درمان، اغلب برای درمان بیماری های مزمنی استفاده می شود که باعث درد شدید یا تشنج می شوند.

 

بیشتر بدانید :  دانستنی هایی درباره میگرن


4- مدیتیشن( تفکرو مراقبه)
طبق گزارشات پزشکی امروز، مدیتیشن بطور فزاینده ای به عنوان راهی برای از بین بردن استرس و درد شناخته شده است. تحقیقات نشان می دهد که مدیتیشن - مراقبه معنوی، به ویژه می تواند تحمل درد را در مورد میگرن بهبود بخشد. این مطالعه با شرکت کنندگانی انجام شد که در زندگی روزمره خود با میگرن درگیر بودند. آنها به طور تصادفی با یکی از چهار نوع مراقبه مدیتیشن یا تکنیک های آرام سازی مورد آزمایش قرار گرفتند: مراقبه های معنوی، مدیتیشن سکولار داخلی، مدیتیشن سکولار خارجی و یا آرام سازی پیشرفته عضلانی. مشخص شد که افرادی که در مدیتیشن معنوی شرکت کردند، حملات میگرنی کمتری را تجربه کردند و آستانه تحمل درد خود را تقویت کردند.

5-  طب سوزنی
خبرگزاری پزشکی امروز نیز قبلا گزارش داده بود که مطالعات نشان می دهد که طب سوزنی می تواند درمان جایگزین برای دردهای مزمن باشد. مقاله اخیر منتشر شده در JAMA نشان داد که طب سوزنی می تواند میزان و شدت میگرن را کاهش دهد. این به نظر می رسد از تحقیقات قبلی با یافته های مشابه پشتیبانی می کند، که طب سوزنی را به عنوان اولین راهکار برای افراد مبتلا به میگرن که می خواهند روش های غیر دارویی را امتحان کنند، توصیه می کنند.

برگرفته از سایت: www.medicalnewstoday.com


ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.
موارد بیشتر برای شما