زیبایی های مرتب و منظم بودن

شما هم وسایل خود را گم میکنید؟ شاید به این دلیل است که خانه شما درهم و برهم است و شما انگیزه کافی برای مرتب کردن آن را ندارید. چطور میتوان بر این بی نظمی غلبه کرد؟ هر فرد به طور متوسط 10 دقیقه در روز را به دنبال وسایل خود میگردد، یعنی بیش از یک ساعت در طول هفته که شما به دنبال کلید، کیف پول و.. میگردید. اگر شما از این موضوع خسته شده اید و میخواهید تغییر کنید، تنبلی را کنار بگذارید و روش های پیشنهادی زیر را دنبال کنید
چهارشنبه، 23 آبان 1397
تخمین زمان مطالعه:
پدیدآورنده: وحید کرمی
موارد بیشتر برای شما
زیبایی های مرتب و منظم بودن
هرچه منظم تر باشید، بیشتر لذت می‌برید
 
چکیده
شما هم وسایل خود را گم میکنید؟ شاید به این دلیل است که خانه شما درهم و برهم است و شما انگیزه کافی برای مرتب کردن آن را ندارید. چطور میتوان بر این بی نظمی غلبه کرد؟ هر فرد به طور متوسط 10 دقیقه در روز را به دنبال وسایل خود میگردد، یعنی بیش از یک ساعت در طول هفته که شما به دنبال کلید، کیف پول و.. میگردید. اگر شما از این موضوع خسته شده اید و میخواهید تغییر کنید، تنبلی را کنار بگذارید و روش های پیشنهادی زیر را دنبال کنید.

تعداد کلمات : 1098 / تخمین زمان مطالعه : 5 دقیقه
 
شب
 
مترجم: جابر بوژمهرانی
 
5 دلیل براینکه مرتب بودن اتاق شما می تواند زندگی شما را تغییر دهد
شما به اتاق خود وارد می شوید  و ناگهان روی چیز سختی که به شما آسیب می رساند می لغزید. شما وقتی می خواهید به اتاقتون بروید باید پاورچین پاورچین از روی تختتان بروید چون فضای کافی برای پا گذاشتن وجود ندارد، تخت شما انباشته از یک عالمه لباس است که همه جا پخش شده است ، میز شما زیر کتابها  ، روزنامه ها، فنجان ها و همه چیزهای دیگر، ناله می کند  و گنجه شما شبیه به یک بازار غارت شده روز جمعه شده است .

اگر این یک الگوی رایج برای شما باشد، پس شما در فضایی زندگی می کنید که باعث می شود  پتانسیل درونی شما از بین برود.
اتاق شما جایی است که روز خود را در آنجا کرده شروع و به پایان می رسانید . شما خواه این نکته را بدانید یا ندانید ، فضای فیزیکی که شما بیشترین زمان را در آن سپری می کنید نقش مهمی در چگونگی رفتار شما دارد. داشتن یک اتاق خواب بهم ریخته که هیچ چیز سر جای خودش نیست می تواند تأثیرات مختلفی روی زندگی شما داشته باشد.

ذهن ما نمیتواند کاملا مستقل از محیط پیرامون ما زندگی کند. بنابراین، نگه داشتن اتاق مرتب، منظم، و تمیز  بسیار مهم  و قابل توجه است .
 یک اتاق تمیز  با یک تخت مرتب شده و یک طبقه منظم، نه تنها شادکامی و نظم را به زندگی شما می آورد  بلکه زندگی شما را تغییر خواهد داد!
در اینجا پنج دلیل وجود دارد که می تواند میل تان را برای تنظیم اتاق شما برای ایجاد تغییر در زندگی شما ایجاد کند.

1. میدانید چه چیزهایی دارید
آیا تا حالا شده که برای بیرون رفتن ازمنزل یا رفتن به میهمانی با دوستانتان دنبال لباسهایتان یا دستنبند و.. بگردید ؟
یا اینکه تا حالا شده یک شلوار تازه بخرید و بعد متوجه شوید شما یک شلوار دیگر داشته اید که خیلی بیشتر از شلوار خریداری شده، به لباستان می آید .
مرتب بودن اتاق به شما اجازه می دهد تا بدانید چه وسایلی دارید : کفش ، لباس ،طلا ، کتاب ، مجله ،لوازم التحریر، و چه چیزهایی که در میان وسایل شما قاطی شده اند .
 اگر اتاقتان را مرتب کردید دیگر برای پیدا کردن وسایل مورد نیازتان لازم نیست همه جا را زیر رو کنید یا اینکه بروید آن را بخرید در حالیکه جایگزین بهتررا در اتاقتان دارید .
 ذهن ما نمیتواند کاملا مستقل از محیط پیرامون ما زندگی کند. بنابراین، نگه داشتن اتاق مرتب، منظم، و تمیز  بسیار مهم  و قابل توجه است .
 یک اتاق تمیز  با یک تخت مرتب شده و یک طبقه منظم، نه تنها شادکامی و نظم را به زندگی شما می آورد  بلکه زندگی شما را تغییر خواهد داد!

2. افکار شما نیز مرتب می شوند
مکان مرتب ذهن شما را نیز مرتب می کند . روانشناسان می گویند : یک اتاق کثیف نمایشی از وضعیت روحی نامرتب است.

زمانیکه یک نفر مرتب و منظم است زندگی اش را نیز مرتب می سازد و مرتب بودن در همه چیز به او کمک می کند .

همانطور که ماریا کاندو در کتابش (تغییرات سحرآمیز زندگی با مرتب بودن) می گوید : از لحظه ای که شما تصمیم می گیرید که مرتب باشید شما مجبور هستید زندگی تان را از دوباره مرتب و آراسته  کنید .
بنابراین، اگر میخواهید زندگی خود را تغییر دهید، با تمیز کردن و نظم بخشیدن به پیرامونتان  به جلو بروید و یک ماراتن مرتب بودن را آغاز کنید .

3. مرتب کردن اتاق باعث صرفه جویی در وقت شما می شود
مرتب کردن اتاق تان و سازماندهی فضای  پیرامونی خود نه تنها به شما اجازه می دهد تا بدانید چه چیزهایی در اختیار دارید ، بلکه باعث صرفه جویی زمان زیادی برای شما نیز می شود ، زیرا شما می دانید که وسیله مورد نیازتان کجاست و مستقیم  همانجا می روید . در این صورت وقتی صبح از خواب بیدار می شوید دیگر مجبور نیستید دیوانه وار دنبال جوراب  یا ساعت  یا لباسی که می خواهید بپوشید بگردید .
درعوض شما صبح با نشاط و بدون استرسی را شروع  می کنید و می توانید به موقع از منزل خارج شوید و سر ساعت در محل کارتان حاضر شوید .
 
4. شما بیشتر اجتماعی خواهید بود
آیا دوست دارید که دوستتان اتاق نامرتب شما را ببیند ؟ البته همه ما بسیار خجالت زده می شویم که کسی اتاق ما را در این وضعیت ببیند . وقتی که از دیدن اتاق نامرتبتان توسط  دوستانتان شرمنده می شوید بالطبع آنها را دعوت نمی کنید . از طرف دیگر اگر اتاق شما مرتب و شیک باشید دوست دارید همیشه یکی از اتاق شما دیدن کند .
 بنابراین مرتب بودن باعث از بردن شکاف ارتباطی  بین شما و دیگران می شود واز شما یک شخصیت اجتماعی می سازد ،  در نتیجه شما بیشتراجتماعی خواهید شد .

 

 بیشتر بخوانید : کمک کنید تا اتاقم را مرتب کنم


5 . باعث بهبود سلامتی شما می شود
اتاق مرتب با خودش مزایای سلامتی به همراه دارد . زمانیکه تخت شما منظم است بدون به هم ریختگی پتو و ملافه ، شما دیگر احساس استرس و پریشانی ندارید . این بدین معنی است که شما قبل از خواب خیلی آرام هستید و بعد از آن می توانید خواب راحتی داشته باشید .مطالعات نشان داده است کسانیکه اتاقشان بهم ریخته است و همه چیز را روی هم انباشته کرده اند خیلی زمان می برد تا به خواب عمیق بروند و نمی توانند به مقدار کافی بخوابند ودر نتیجه این بهم ریختگی باعث افزایش افسردگی و استرس در آنها می شود .

این کاملا روشن است که مرتب بودن اتاق تاثیرات مثبتی بر سلامت و روان شما دارد و فکر رفتن به اتاقتان یک احساس خوشایند و دلپذیر به شما می دهد .
از طرف دیگر ، اتاق مرتب جای مناسبی برای رشد باکتری و انواع ویروسها نخواهد بود و این نیز تاثیری مستقیم بر حفظ سلامتی شما دارد .

نتیجه
بدون شک، تمیز کردن یک اتاق واقعا کثیف و بهینه سازی محیط اطراف شما، کار ساده ای نیست، اما با کمی عزم و اراده  و استفاده از رویکرد علمی ، کاملا عملی است. شما فقط باید شروع کنید و بخواهید که مرتب باشید .

 

برگرفته از سایت : https://www.lifehack.org



ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.