کدام اول است؟ مرغ یا تخم مرغ یا هر دو؟

پارادوکس مرغ یا تخم مرغ ما را کلافه کرده و حالا می‌خواهیم آن را بررسی کنیم. این بررسی از حیث فیزیک کوانتومی مورد بحث قرار می‌گیرد. اینکه کدام احتمال قوی‌تر یا صحیح‌ است. بخوانید شاید جواب سوالتان را پیدا کنید
جمعه، 25 آبان 1397
تخمین زمان مطالعه:
پدیدآورنده: وحید کرمی
موارد بیشتر برای شما
کدام اول است؟ مرغ یا تخم مرغ یا هر دو؟
عجیب و غریب بودن کوانتوم در پارادوکس مرغ یا تخم مرغ
 
چکیده
پارادوکس مرغ یا تخم مرغ ما را کلافه کرده و حالا می‌خواهیم آن را بررسی کنیم. این بررسی از حیث فیزیک کوانتومی مورد بحث قرار می‌گیرد. اینکه کدام احتمال قوی‌تر یا صحیح‌ است. بخوانید شاید جواب سوالتان را پیدا کنید.

تعداد کلمات : 376 / تخمین زمان مطالعه : 1 دقیقه
 
مرغ
 
مترجم: خانم رستمی

پارادوکس مرغ یا تخم مرغ برای اولین بار توسط فیلسوفان یونان باستان برای توصیف مشکل تعیین علت و اثر مطرح شد.
حالا یک تیم از فیزیکدانان از دانشگاه کوئینزلند و مؤسسه ی نیل نشان داده است که تا آن جایی که به فیزیک کوانتومی مربوط می شود، مرغ یا تخم مرغ هر دو با هم می توانند برای اولین بار بیایند. دکتر ژاکوی مرو از مرکزارزیابی ای آر سی برای سیستم های کوانتومی مهندسی گفت که در فیزیک کوانتومی علت و اثر همیشه به عنوان یک رویداد باعث ایجاد دیگری نمی شود. او گفت شگفتی یا عجیب و غریب بودن مکانیک کوانتومی به این معنی است که رویدادها می توانند بدون یک نظم مجموعه ای اتفاق بیفتند .

مثال سفر روزانه خود به محل کار را در نظر بگیرید جایی که شما بخشی را با اتوبوس و بخشی را با قطار سفر می کنید به طور معمول شما اتوبوس خواهید گرفت بعد قطار و یا راه دور دیگر.
دکتر رومرو گفت:" در آزمایش ما هر دو این رویدادها می توانند اول اتفاق بیفتند."دکتر ژاکوی مرو از مرکزارزیابی ای آر سی برای سیستم های کوانتومی مهندسی گفت که در فیزیک کوانتومی علت و اثر همیشه به عنوان یک رویداد باعث ایجاد دیگری نمی شود. او گفت شگفتی یا عجیب و غریب بودن مکانیک کوانتومی به این معنی است که رویدادها می توانند بدون یک نظم مجموعه ای اتفاق بیفتند .



این نظم (یا دستورالعمل) علت نامحدود نامیده می شود و چیزی نیست که ما بتوانیم درزندگی روزمره خود مشاهده کنیم. برای مشاهده ی این اثردر آزمایشگاه محققان از یک دستگاه به نام سوئیچ کوانتومی فوتونی استفاده کرده اند.

دکتر فابیو کاستو گفت که با استفاده از این دستگاه، نظم رویدادها- تغییرات در شکل نور- بستگی به قطبش دارد. با اندازه گیری قطبش فوتون ها در خروجی سوئیچ کوانتومی، ما قادر خواهیم بود که نشان دهیم که نظم تحولات در شکل نور تنظیم نشده بود.

 

بیشتر بخوانید : پارادوکس


این تنها اولین اثبات اصل است اما درمقیاس بزرگ نظم علت نامحدود می تواند برنامه های کاربردی عملی واقعی مانند ساخت رایانه های پربازده یا بهبود ارتباطات را داشته باشد.
این تحقیق در نوشته های فیزیکی توسط انجمن فیزیک آمریکا منتشر شده است.

 

برگرفته از سایت: www.sciencedaily.com



ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.