لباس جاندار!

بهترین پوشیدنی‌ها آن است که آدم در آن راحت باشد، ضمن آن که از نظر تنگی و گشادی، بلندی و کوتاهی، دوخت و رنگ جوری نباشد که در کوچه و خیابان انگشت‌نما و مضحکه خلق شویم...
يکشنبه، 14 بهمن 1397
تخمین زمان مطالعه:
پدیدآورنده: ناهید اسدی
موارد بیشتر برای شما
لباس جاندار!
به همراه برادر بزرگترت به بازار آمده‌ای تا یک دست لباس نو بخری، قرار است پولش را داداشت که تازه دستش توی جیبش رفته است بدهد.

به چند فروشگاه بزرگ و کوچک سر می‌زنید، آخر سر نیز با هم فکری هم به این نتیجه می‌رسید که پارچه بخرید تا خیاط چیره دست محله‌تان با آن یک دست کت و شلوار شیک بدوزد.

صحبت‌های استاد تقی خیاط وقتی که قدت را اندازه می‌گیرد شنیدنی است، او می‌گوید: «اگر از من بپرسند لباس‌ها جان دارند یا نه، می‌گویم بله که جان دارند. بعضی‌هایشان آرام و با وقار هستند و بعضی‌هایشان هم مضطرب و پریشان. چه بخواهی چه نخواهی آرامش یا اضطراب خود را به صاحبانشان منتقل می‌کنند!»

او سپس می‌افزاید: «بهترین پوشیدنی‌ها آن است که آدم در آن راحت باشد، ضمن آن که از نظر تنگی و گشادی، بلندی و کوتاهی، دوخت و رنگ جوری نباشد که در کوچه و خیابان انگشت‌نما و مضحکه خلق شویم...»

اندکی بعد حرف‌های خیاط محله که با پدربزرگت رفاقتی دور و دراز دارد به پایان می‌رسد، تا شما با خیال راحت به خانه بروید و او سر وقت به کارهایش برسد.

 
نویسنده: بیژن شهرامی


ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.
موارد بیشتر برای شما