پديکور

بعضي از افراد از اينکه انگشتان پاي خود را به کسي نشان بدهند و يا اينکه کاري روي آنها انجام بدهند خجالت مي کشند چرا که انگشتان پاي آنها ميخچه ، کيست يا ورم دارد و يا به شکل غير طبيعي و مضحک جلوه مي کند. به هر حال همه اين افراد دليلي براي پنهان کردن انگشتان پاي خود دارند . براي انجام پديکور شما نياز به همان وسايل و آلات مانيکور داريد به استثناي تعويض کاسه شناور يا يک لگن يا وان کوچک براي پاها. قبل از شروع پديکور يک حوله
يکشنبه، 5 مهر 1388
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما
پديکور
پديکور
پديکور






بعضي از افراد از اينکه انگشتان پاي خود را به کسي نشان بدهند و يا اينکه کاري روي آنها انجام بدهند خجالت مي کشند چرا که انگشتان پاي آنها ميخچه ، کيست يا ورم دارد و يا به شکل غير طبيعي و مضحک جلوه مي کند. به هر حال همه اين افراد دليلي براي پنهان کردن انگشتان پاي خود دارند .
براي انجام پديکور شما نياز به همان وسايل و آلات مانيکور داريد به استثناي تعويض کاسه شناور يا يک لگن يا وان کوچک براي پاها. قبل از شروع پديکور يک حوله يا پارچه بزرگ روي زمين پهن کنيد و بعد لگن آب را روي آن بگذاريد. ظرف را تا نيمه از آب پر کنيد و چند قطره صابون مايع يا لايه بردار ناخن به آن اضافه کنيد به همراه روغنهاي معطر بعد آنها را با هم مخلوط کنيد.
تمام وسايل خود را روي حوله جايي که به راحتي به آنها دسترسي داشته باشيد بگذاريد. تمام مراحلي را که در مانيکور رعايت مي کرديد اينجا هم رعايت مي کنيد به جز مرحله سوهان زدن که درجه سوهان در پديکور قدري متفاوت است يعني سوهان پديکور زبر تر از سوهان مانيکور مي باشد. شما به ناخن گير يا قيچي مخصوص انگشتان پاي خود نياز داريد. شايد دلتان بخواهد قبل از شروع پديکور از اسپري هاي ضدعفوني کننده استفاده کنيد. پس اول با شستن دستهاي خود شروع نماييد.
1- لاک را از روي انگشتان پاي خود پاک نماييد.
2- ناخن انگشتان پاي خود را در قسمت مرکز ناخن صاف و در گوشه ها گرد سوهان بزنيد تا به شکل خود انگشت مطابقت داشته باشد. براي از بين بردن گوشه ها و پوسته هاي ناخواسته اطراف و زير ناخن از ناخن گير استفاده نماييد. در اين صورت اين زوائد ديگر به داخل گوشت شما رخنه نخواهند کرد .
3- يک يا هر دو پاي خود را داخل لگن محتوي آب و صابون مايع و مايع ضدعفوني کننده بگذاريد و ماساژ دهيد. اينکار را تا 5 دقيقه ادامه دهيد.
4- در اين مرحله مي توانيد از لايه بردار کوتيکل نيز استفاده کنيد.
5- با استفاده از "metal cuticle pusher" کوتيکل شفاف را نمايان کنيد . زير لبه ناخن را تمييز نماييد. هرگز اين وسليه را به داخل قسمت گوشتي فرو نکنيد چرا که ممکن است ، مانع ميان بستر ناخن و صفحه ناخن شکسته شده و ميکرو ارگانيسم هاي باکتريال وارد بستر ناخن شده و ايجاد عفونت کنند.
براي به عقب راندن کورتيکل ها از فشار بيش از حد استفاده نکنيد چرا که اين کار به بافت ناخن آسيب مي رساند.
6- اگر پوست و زوائد اطراف کوتيکل به اندازه کافي بزرگ و مشهود بود مي توانيد ازناخن گير نيز استفاده کنيد. اما بايد مراقب باشيد تا گوشت و بافت زنده پا را نبريد.
7- مراحل 2 تا 6 را روي پاي ديگر نيز انجام دهيد.
8- انگشتان و ناخن هاي انگشتان را با يک برس ناخن بسابيد تا از تميزي سطح ناخن ها و زير ناخن ها مطمئن شويد.
9- اگر شما پوست چين چين و پينه بسته اي داريد مي توانيد از سوهان هاي بسيار زبر براي نرم کردن و برطرف کردن آنها استفاده کنيد. هرگز از وسايل تيز مانند تيغ براي بريدن و برداشتن پينه پاهاي خود استفاده نکنيد.
10- با ماليدن لوسيون يا کرم روغن به کف دست هاي خود هر دو پا را ماساژ دهيد و بعد آنها را داخل لگن آب گذاشته و روي ناخن ها و انگشتان را بماليد تا لوسيون و روغن روي آنها کاملا پاک شوند سپس پاها را از لگن خارج و آنها را خشک کنيد. حتي ميان انگشتان پا را نيز خوب خشک کنيد.
11- با استفاده از يک تکه پنبه ياگاز آغشته به الکل سطح ناخن ها را خوب تميز کنيد تا مطمئن شويد که هيچ چربي و روغني روي آنها نمانده است. سپس بگذاريد تا ناخن ها کاملا خشک شوند.
12- لاک پايه را بر روي ناخن بزنيد ،دو لايه نازک لاک و يک لايه نهايي نازک روي آنها. فاصله زماني بين زدن دو لايه حداقل 1 دقيقه باشد تا سطح ناخن زود خشک شود.
13- اگر نگران کدر شدن لاک ناخن خود هستيد مي توانيد از جداکننده هاي انگشتان پا استفاده کنيد. جدا کننده ها را لاي انگشتان پا بگذاريد واجازه دهيد تا لاک ناخن هاي پايتان خشک شود.
14- لگن آب را خالي کرده و با محلول ضد عفوني کننده بشوييد و خشک کنيد. تمام وسايل پديکور را با همان محلول ضدعفوني کننده تميز کرده و آبکشي نماييد. پس ازآبکشي آنها را خشک ودر جاي خود قرار دهيد.
منبع:www.bia2ma.com




نظرات کاربران
ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.