دندان خشم را از دل بکش!

کوشا سمیعی به ارائه مطالب مفیدی پرداخته است که شما نوجوانان گرامی با خواندن و عمل کردن به آن ها اقدامات مناسبی جهت مراقبت از خود انجام داده اید.
يکشنبه، 27 مرداد 1398
تخمین زمان مطالعه:
پدیدآورنده: ناهید اسدی
موارد بیشتر برای شما
دندان خشم را از دل بکش!

سلامت بدن من
اشتباه‌های دندانی

1. اگر می‌خواهید خمیردندان و مسواک، کار خودشان را به خوبی انجام بدهند، دهان خود را بیش از اندازه با آب نشویید. برای تمیز شدن دندان‌ها نیاز است فلوراید خمیردندان روی دندان بماند تا خاصیت پاک کنندگی و حفاظتی خود را نشان دهد.بعد از مسواک زدن کامل، فقط یک بار کف خمیر را از دهان بیرون کنید و با یک لیوان آب، دهان را بشویید.
 
2. هرقدر هم مسواک بزنید، فاصله ی بین دندان‌ها بدون نخ دندان تمیز نمی‌شود. باقی مانده ی مواد غذایی بین دندان‌ها به یک نخ دندان درست و حسابی نیاز دارد تا پاک شود.

3. تاریخ مصرف یک مسواک، سه ماه است. بعد از سه ماه شکل و حالت مسواک تغییر می کند و دیگر نمی‌تواند به خوبی تمیز کند.استفاده از مسواک‌های زبر هم می‌تواند آسیب جدی به مینای دندان بزند. یک مسواک نرم خوب را با قدرت روی دندان بکشید و از لبخند زدن با دندان‌های تمیز لذت ببرید.

سلامت روان من
خشم در قفس

1. مثل یک شیر می‌غرد. او وقتی عصبانی می‌شود، دیگر حواسش به کلماتی که بر زبانش جاری می شود، نیست. کلمه‌ها هم تیر می‌شوند و به این و آن می‌خورند. کاش وقتی خشم به سراغش آمده بود، او را در قفس می‌کرد.
 
2. خشم یک احساس طبیعی است که هرانسان سالمی آن را تجربه می‌کند. کاری که موقع سررسیدن خشم از ما برمی‌آید این است که طبیعی یا غیرطبیعی بودن خشم ما را نشان می‌دهد. درخواست فکر کردن یا عمل کردن موقع خشم، یکی از گزینه‌هایی است که می‌توانید از آن استفاده کنید. سکوت زیاد و بی‌محلی هم کم تر از قهر نیست و گاه دل طرف مقابل تان را می‌شکند یا او را عصبانی می‌کند. سعی کنید نشان دهید به فکر نیاز دارید یا خشم را فروبخورید و به روی خودتان نیاورید؛ البته تا اطلاع ثانوی که بتوانید با واکنش منطقی پاسخ دهید.
 
3. بگردید و پادزهر خشم تان را پیدا کنید. یک حمام گرم! یک لیوان آب خنک! انجام یک کار عقب افتاده یا حتی جارو زدن خانه و آب دادن گل‌ها! هرکار که بهتر از یک جا نشستن و فکر کردن یا کارهایی است که بعد با فکر کردن به آن‌ها پشیمانی سراغ تان بیاید.

سلامت اجتماعی من
راز دل ما

1. همه‌ی ما گاه دوست داریم با کسی از دردها و غصه‌های مان صحبت کنیم. گاه سر نماز با خدا صحبت می‌کنیم. گاه با مادر یا پدر یا دوست و آشنا. آیا همیشه سخن گفتن از ناراحتی‌ها احساس خوبی به ما می‌دهد؟ حس سبکی بعد از درددل کردن همیشگی و دائمی نیست؛ اما گاه چاره‌ساز است.

2. نمی‌دانی چکار کنی؟ دو دلی؟ دست و دلت به کار نمی‌رود و حواست حسابی پرت مسئله‌ای است که به نظرت هیچ وقت گره‌اش باز نخواهد شد؟ با کسی مشورت کن. بگرد ببین چه کسی رازدار است و دانا و آگاه. چه کسی می‌تواند چاره‌ای از کار تو باز کند و صحبت تو برایش یک شنیده‌ی معمولی یا خاطره و درددل نیست. مشاور با اطلاعات و باتجربه‌ای که دارد تو را به سمت پیدا کردن راه حل درست راهنمایی می‌کند.
 
3. رازت را مثل یک گل در گلدان دلت خوب نگه داری کن. مبادا دست کسی به آن برسد، بچیندش و به این و آن بدهد. راز تا وقتی پیش تو است، راز است و مالکش خودت هستی؛ پس خوب از آن مراقبت کن.

نویسنده: کوشا سمیعی
عکس: رضا ولیخانی


ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.