آهنگسازی و موسیقی نظامی چیست؟

همانطور که از فواید موسیقی در همه زمینه های زندگی خبر داریم می توانیم بگوییم که موسیقی در واقع هنری است که با استفاده از ان می توانیم بسیاری از مفاهیم را به مخاطب خود برسانیم. یکی از این فواید موسیقی استفاده آن به عنوان موسیقی نظامی در ارتش می باشد که برای اهداف مشخصی از آن استفاده می شود.
يکشنبه، 10 شهريور 1398
تخمین زمان مطالعه:
پدیدآورنده: کیمیا صادقی گرمارودی
موارد بیشتر برای شما
آهنگسازی و موسیقی نظامی چیست؟

آهنگسازی و موسیقی نظامی چیست؟

همانطور که می دانیم موسیقی جز جدایی ناپذیر زندگی هر فردی می باشد. موسیقی در واقع با روح و روان افراد جامعه و فرهنگ های مختلف عجین شده است و نمی توان آن را از زندگی خود جدا کرد. ما با موسیقی می توانیم در هر زمینه ای پیشرفت داشته باشیم. در واقع موسیقی به ما در زندگی اجتماعی کمک شایانی می کند.

همانطور که می دانیم موسیقی انواع متفاوتی دارد. یکی از استفاده های آن به سبک نظامی مربوط می باشد. موسیقی نظامی در واقع به نوعی از موسیقی گفته می شود که در ارتش و در زمان انجام رژه های نظامی توسط سربازان نظام انجام می شود. به این سربازان نوازندگان میدانی می گویند.

این نوع موسیقی برای انجام اهداف نظامی مانند اعلام رویداد های نظامی، کمک های مالی، یا همراهی ویژه با گروه های موسیقی  ساخته شده است. با این وجود از زمان های گذشته و در قرن های پیشین از موسیقی برای اعلام نبرد و جنگ نیز استفاده می شده است. همچنین برای ترساندن دشمن یا تشویق مبارزان، یا کمک به سازماندهی لشکر ها در زمان جنگ از موسیقی نظامی استفاده می شده است.
 با توجه به نوع فرهنگ موجود در هر جامعه موسیقی نظامی هر منطقه شکل مخصوص به خود را گرفته است. در این نوع موسیقی از سازهای بسیاری استفاده می شد. به عنوان مثال: از طبل ها، قلم ها، قلاب ها، ترومپت ها و .. در این موسیقی نظامی بهره گرفته شده است.
 
آهنگسازی و موسیقی نظامی چیست؟


تاریخچه موسیقی نظامی

مدت ها قبل سیستم های ارتباطی میدان نبرد مانند امروز پیشرفته نبود. در ان زمان برای اعلام جنگ و یا آماده شدن سرباز ها از صدای ترامپت ها و یا طبل ها استفاده می کردند تا به سربازان بفهمانند که باید برای جنگ آماده شوند. نوع موسیقی که برای انجام کارهای نظامی استفاده می شد با هم تفاوت داشت. به عنوان مثال موسیقی که در زمان اعلام جنگ پخش می شد با موسیقی که برای اعلام زمان غذا خوردن بود با هم تفاوت داشت. موسیقی نظامی در درجه اول به عنوان یک پیشرفت در مراسم و سرگرمی سربازان شکل گرفت.

از سال 1670-1750   در فرانسه طبل و قلم  به جنگ های طولانی اضافه شد ، و سایر سازها در طی این سالها شکل گرفتند تا باند نظامی را همانطور که امروزه می شناسیم تشکیل دهند. از مدتها پیش برای اعلام ورود سلطنتی یا سایر شخصیتهای برجسته از ترامپت ها و دهل های دریایی استفاده می کردند،که به مرور زمان از این ابزار موسیقی در نظام بهره گرفته شد. این گروه تفنگداران دریایی در مراسم رژه در دریا و بر روی کشتی از ساز های طبل و دهل استفاده می کردند. در واقع موسیقی نظامی در دریا از زمان های طولانی وجود داشته است.

موسیقی نظامی در انگلیس توسط تشویق آهنگسازان انگلیسی برای نوشتن ادبیات جدید و جدی برای گروه نظامی آغاز شد. این نوع موسیقی نظامی در آمریکا توسط سرهنگ بنیامین فرانکلین با حضور بیش از 1000 سرباز و نوازنده موسیقی به صورت راهپیمایی و رژه صورت گرفت. این اولین حضور ضبط شده از یک باند نظامی در امریکا بود.

در واقع در هر نقطه ای از دنیا موسیقی نظامی در سطح گسترده ای شکل گرفت و در پیروزی های نظامی نقش مهمی ایفا کرد. سربازان با الهام از موسیقی ، چنان با قاطعیت نیروهای دشمن را شکست دادند که این نبرد تبدیل به یک نقطه عطف مهم در جنگ شد.
 

 انواع  آرایش های نظامی با استفاده از موسیقی نظامی

در موسیقی نظامی سه نوع راهپیمایی اصلی وجود دارد که بیشتر گروه های نظامی از آن استفاده می کنند. در واقع هم از نظر نظامی و هم به سبک سپاه از مراحل کوتاه اندازه گیری استفاده می شود به این صورت که پاهای افراد به سختی از زمین برداشته می شود. این قدم ها با نوع اهنگی که نواخته می شود تغییر می کنند و آرایش جدیدی را در راهپیمایی نظامی ایجاد می کنند. این آرایش های نظامی با استفاده از موسیقی نظامی راهی برای نشان دادن قدرت یک کشور در بین جوامع مختلف است. در واقع با این کار می توان نظم و وحدت سربازان را در نظام موجود دید. و این امر با استفاده از موسیقی نظامی انجام می شود.

ساختاری که در موسیقی نظامی وجود دارد دارای انواع مختلفی است که از مهمترین انها می توان به قالب های عمومی سازنده نظام اشاره کرد.

این ساختاری است که در ارتش انگلیس و نیروی هوایی سلطنتی به کار رفته است. طبق قانون ، نگهبانان پیاده ، همیشه با گروه در راهپیمایی هستند و سپاه طبل زن در پشت سر آنان راه می روند. گروه The Rifles ، تنها بازمانده گروه های پیاده نظام در ارتش بودند. در گذشته ، بسیاری از رژیم های تحت نظر ارتش انگلیس در صورت لزوم در این ساختار راهپیمایی می کردند.

آهنگسازی و موسیقی نظامی چیست؟


باند های نظامی و استفاده از موسیقی نظامی

در باند های نظامی دو نوع سنت تاریخی وجود دارد. اولین آن موسیقی نظامی است. این نوع موسیقی شامل اشکال (یا سایر سازهای طبیعی مانند ترومپت های طبیعی یا شاخهای طبیعی) ، کوله پشتی و تقریباً همیشه طبل است. از این نوع موسیقی برای کنترل نیروهای موجود در میدان نبرد و همچنین برای سرگرمی استفاده می شد. پس از توسعه سازهایی مانند ترومپت کلید دار یا سازهای برنجی ، از آنها در موسیقی نظامی استفاده می کردند.
هر یک از شاخه های ارتش ایالات متحده ساختار مشخصی از برنامه های گروههای موسیقی دارند. امروزه ، سازمان های باند ،اغلب از باندهای پشتیبانی مستقیم در پایگاه های نظامی تشکیل می شوند. هفت سازمان باند "برتر" در نظر گرفته می شوند . اعضای این گروههای برتر از بهترین هنرستان ها و مدارس موسیقی در کشور تشکیل می شوند. در همه این باند ها و گروه هی ارتش از موسیقی نظامی برای نظم دهی سربازان استفاده
می شود.

برنامه Army Music از 21 باند منطقه ای با وظیفه فعال ، 13 باند ارتش و چهار باند برتر تشکیل شده است که هر کدام مأموریت و صلاحیت های خاص خود را دارند.

هر گروه  و باند دارای بهترین موسیقی دان ها است که هر کدام استعدادهای بی نظیر خود را از دانشگاه های برتر کشور ، هنرستان ها و گروه های حرفه ای کشور به ارمغان می آورند. شما می توانید در گروه های مختلفی که در هر گروه ارائه می شود از جمله کنسرت گروه ، جاز ، گروه راک و پاپ یا گروه برنجی بازی کنید.
.

 هدف از موسیقی نظامی

در این نوع باند ها  و گروه های ارتش که با استفاده از موسیقی نظامی چیده می شوند هدف اصلی آنها تقویت غرور افراد نظامی و دادن روحیه به سربازان بازمانده از جنگ و پشتیبانی از نیروهای محلی و جوامع آنها می باشد. در واقع از موسیقی نظامی در این چیدمان برای نشان دادن شکوه و عظمت ارتش خود استفاده می کنند. این روشی است که می توانند خود را به عنوان قدرت برتر در بین سایر کشور ها نان دهند تا کسی حق تعرض به خاک انها را نداشته باشد.

امروزه از موسیقی نظامی همچنین برای دادن نشان لیاقت و دادن درجه برتر به سربازان نیز استفاده می شود. این نوع موسیقی سبک و روش های مربوط به خود را دارد. در واقع اهنگی که در ارتش نواخته می شود. آهنگی بی کلام و جدی است و همواره به سربازان یاد آوری می کند که نظام موجود با جدیت و غرور برای نگهداری از مرز و بوم خود باید فداکاری کند.


منبع: www.goarmy.com


مقالات مرتبط
ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.