چطور به كودك شير مادر بدهيم؟

بسياري از مادراني كه از منافع دادن شير مادر به نوزادشان آگاه هستند از انجام اين كار باز مي‌مانند. برخي از شايع‌ترين علل متوقف‌كردن دادن شير مادر ايجاد زخم يا شقاق در نوك پستان، توليد ناكافي شير يا احساس مادر در مورد عدم ارضاي نوزاد با شير مادر است. دادن شير مادر علاوه بر اينكه منافعي مانند محافظت در برابر عفونت‌هاي تنفسي و گوش مياني و كاهش خطر چاقي كودكان، براي مادر هم سودمندي‌هايي دارد، از جمله
پنجشنبه، 23 مهر 1388
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما
چطور به كودك شير مادر بدهيم؟
چطور به كودك شير مادر بدهيم؟
چطور به كودك شير مادر بدهيم؟






بسياري از مادراني كه از منافع دادن شير مادر به نوزادشان آگاه هستند از انجام اين كار باز مي‌مانند.
برخي از شايع‌ترين علل متوقف‌كردن دادن شير مادر ايجاد زخم يا شقاق در نوك پستان، توليد ناكافي شير يا احساس مادر در مورد عدم ارضاي نوزاد با شير مادر است.
دادن شير مادر علاوه بر اينكه منافعي مانند محافظت در برابر عفونت‌هاي تنفسي و گوش مياني و كاهش خطر چاقي كودكان، براي مادر هم سودمندي‌هايي دارد، از جمله تسريع در بهبودي پس از زايمان.
بررسي‌هاي اخير نشان داده‌اند كه مادران شيرده كمتر در معرض خطر بيماري‌هايي مانند سرطان پستان و ديابت نو ع 2 قرار مي‌گيرند.
رعايت نكات زير مي‌تواند به شما كمك كند تا در دادن شير مادر به نوزادتان موفق شويد:
شير دادن را يك كار "ذاتي" به حساب نياوريد:
بر خلاف باور غلط رايج، شير دادن مادر يك كار غريزي نيست كه به طور خودكار صورت گيرد. مادراني كه تصميم مي‌گيرند به نوزادشان شير مادر بدهند نياز به آموزش و حمايت دارند.
در موقع مناسب كمك بگيريد:
از پزشكتان در ابتداي بارداري‌تان در مورد شير دادن با پستان اطلاعات بگيريد. اين كار را به آخر بارداري واگذار نكنيد، چون در آن هنگام بايد به بسياري چيزهاي ديگر فكر كنيد.
به كلاس‌هاي آموزشي برويد:
از دكترتان در مورد اينكه آيا بيمارستان داراي اين كلاس‌ها هست يا نه پرسش كنيد. برخي از بيمارستان‌ها مشاوراني دارند كه به مادران در اين زمينه كمك مي‌كنند.
شيردادن از سينه را به فوريت آغاز كنيد:
شيردادن از سينه به نوزاد به فوريت پس از زايمان و حتي قبل اينكه نوزاد تميز شود، ترجيح دارد.
نوزاد را در بيمارستان حتي المقدور در كنار خود نگهداريد:
نگهداشتن نوزاد در كنار مادر به جاي اتاق نوزادان، به مادر و نوزاد اين امكان را مي‌دهد تا شير دادن از سينه را تمرين كنند.
در بازگشت به خانه از ديگران كمك بگيريد:
هنگام بازگشت به خانه از حمايت اعضاي خانواده و دوستان استفاده كنيد. به خصوص در ماه اول وجود كسي كه كارهاي خانه را انجام دهد يا از بقيه بچه‌ها مراقبت كند، به شما فرصت مي‌دهد با خيال راحت به نوزادتان شير بدهيد.
منبع:www.ksabz.net




نظرات کاربران
ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.