برخی از وظایف زن نسبت به شوهر

در این مطلب به برخی از وظایفی که زن در مقابل همسرش دارد، اشاره شده است.
پنجشنبه، 14 شهريور 1398
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما
برخی از وظایف زن نسبت به شوهر
مهم ترین موارد اطاعت از شوهر در موارد زیر است:

1- پاسخ مثبت و مناسب به درخواست آمیزش از سوی شوهر البته چنانچه مانع شرعی و عقلی وجود نداشته باشد؛ و در مقابل، شوهر نیز می بایست نیازمندی های جنسی همسر خود را برآورده سازد.

2- کسب اجازه برای خروج از منزل.

در امور مستحبی اگر حقوق شوهر با هر عمل مستحبی تزاحم پیدا کند، بایستی آن عمل ترک و حقوق شوهر رعایت گردد. البته در مورد حقوق زن نیز مسئله به همین صورت است؛ یعنی، اگر حقوق زن با هر عمل مستحبی شوهر تزاحم پیدا کند، بایستی آن عمل ترک و حقوق زن رعایت گردد.

به طور کلی هرگاه امر مستحبی با یکی از حقوق و وظایف تزاحم پیدا کند، باید حق و وظیفه را مقدم داشت؛ چرا که در روابط خانوادگی آنچه که دارای اهمیت بوده و اصل اولی می باشد، رعایت مصلحت و استوار ساختن مبانی خانواده است. در آنجایی که اساس خانواده در معرض تهدید قرار می گیرد اسلام، زن و مرد را به گذشت از حق خویش فراخوانده می فرماید:

«الصّلح خیر»[1]؛

«صلح بهتر است» و این می رساند که نظام اسلامی علی رغم عنایتی که به حقوق دارد، سعی نموده بر این امر تأکید نماید که افراد در روابط اجتماعی و به ویژه روابط خانوادگی، اخلاق را که موجب تلطیف روابط و پویایی کانون خانواده می شود، بر حقوق مقدم بدارند، نیازها و مصالح خانواده را نسبت به منافع و حقوق خود در اولویت قرار دهند و لذا خداوند خطاب به مردان می فرماید: «حتی اگر مردی از زن خویش کراهت داشته باشد، باز هم باید با همسر خود خوش رفتار باشد».[2]


پی نوشت ها:
[1] . نساء(4)، آیه 128.
[2] . همان، آیه 19.

منبع: حوزه نت


ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.