یک زندگی شاد بسازید

در این مطلب به عادت هایی پرداخته ایم که با ترک آنها می توانید زندگی شادتری داشته باشید.
پنجشنبه، 14 شهريور 1398
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما
یک زندگی شاد بسازید
عادت ها و کارهای نادرستی هستند که هر روز در زندگی تکرار میکنیم و بدون اینکه متوجه بشیم هر روز از زندگی شاد فاصله بیشتری میگیریم. در اینجا لیستی از این عادت های مخرب رو نوشتیم، با ترک این عادت ها زندگی شادتری خواهید داشت.

به خواسته های خود توجه نمیکنید. راضی کردن همه افراد امکان پذیر نیست، برای رفتن به سمت خواسته هایتان احساس عذاب وجدان نکنید.

خود را با دیگران مقایسه میکنید. هیچ دو نفری در این دنیا مثل هم نیستند، توانایی هایتان را ببینید و ویژگی های مثبت دیگران را هم تحسین کنید. اگر درگیر زندگی های بی نقص افراد در شبکه های اجتماعی هستید بهتر است به یاد داشته باشید شما ظواهر زندگی دیگران را با باطن زندگی خودتان مقایسه میکنید و از جزئیات زندگی آنان بی خبر هستید.

بر ترس ها پافشاری میکنید. زندگی با تجربه های هیجان انگیز یک قدم آن طرف تر از ترس ها در انتظار شماست. اجازه ندهید ترس باعث از دست رفتن فرصت ها شود.

برای هر اشتباهی احساس گناه میکنید. خطا در زندگی به معنی حرکت کردن است، به جای ناراحتی از اشتباهات از آن ها درس بگیرید و با قدرت بیشتر به مسیر خود ادامه دهید.

برای شادی متکی به دیگران هستید. تا زمانی که خود را به اندازه کافی دوست نداشته باشید و ندانید چطور در تنهایی شاد باشید، هیچ شخص دیگری هم نمیتواند این شادی را به زندگی شما بیاورد.

سعی میکنید کنترل همه بخش های زندگی را در دست داشته باشید. غیر قابل پیش بینی بودن بخشی از زیبایی زندگی است، بهتر است قبول کنید شما توانایی کنترل همه چیز در زندگی و دنیا را ندارید، به جای برنامه ریزی با جزئیات یک برنامه منعطف داشته باشید.

حرکت به سمت آرزوها را به تعویق میندازید. اگر منتظر یک زمان عالی برای شروع هدفی هستید که همیشه آرزوی آن را در سر دارید بهتر است عجله کنید، بهترین زمان همین حالاست، شاید هیچ وقت آن شرایط عالی پیش نیاید.
به شدت به آینده فکر میکنید و امروز را از یاد میبرید. هیچ کس از اتفاقات آینده باخبر نیست و فکر و برنامه ریزی زیاد برای آینده باعث اضطراب میشود. تمرکز روی اتفاقاتی که هنوز پیش نیامده اند لذت امروز را از شما میگیرد.
از جزئیات زندگی غافل میشوید. بسیاری از افراد برای شادی منتظر یک اتفاق بزرگ هستند در حالی که شادی را میتوان با دقت در جزئیات زیبای زندگی هم پیدا کرد.


منبع: سایت رنگی رنگی


ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.