نکاتی درباره انتخاب شغل مناسب

در اینجا روایتی از امام رضا(ع) درباره انتخاب شغل حلال را می خوانید.
شنبه، 16 شهريور 1398
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما
نکاتی درباره انتخاب شغل مناسب
بیکاری نه تنها موجب از بین رفتن استعدادهای درونی یک جوان می شود و او را به فردی تن پرور و بی خاصیت تبدیل می کند، بلکه به عنوان یک معضل اجتماعی، فرزندانِ جوان را دچار انواع مفاسد اخلاقی و اجتماعی می نماید، و شخصی را که باید به عنوان سرباز جامعه باشد، سربار اجتماع می کند. به همین دلیل والدین وظیفه شناس فرزندان جوان خود را در انتخاب شغل مناسب و حلال راهنمائی کرده و یاری می نمایند.

امام رضا علیه السلام جوانان مسلمان را به انتخاب شغل حلال توصیه نموده و کسانی را که برای تأمین معاش خانواه خویش تلاش می کنند، برتر از جهادگران در راه خداوند قلمداد نموده، می فرماید:

«الَّذِی یطْلُبُ مِنْ فَضْلِ اللَّهِ عَزَّ وَ جَلَّ مَا یکفُّ بِهِ عِیالَهُ أَعْظَمُ أَجْراً مِنَ الْمُجَاهِدِ فِی سَبِیلِ اللَّهِ عَزَّ وَ جَلَّ؛[1]
آن کسی که به فضل و عنایت خداوندی توجه کرده و در راه تأمین معاش خانواده اش تلاش می کند از مجاهد در راه خداوند بزرگ پاداش بیشتری دارد.»

حضرت موسی بن جعفر علیه السلام می فرماید: مردی به حضور پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله آمد و گفت: یا رسول الله! این فرزند من بر گردن من چه حقوقی دارد؟ رسول گرامی فرمود: «اسم زیبا بر او بگذار و ادب برایش بیاموز و شغل خوبی برایش انتخاب کن.»[2]


پی نوشت ها:
[1] الکافى، ج 5، ص 88.
[2] تُحَسِّنُ اسْمَهُ وَ أَدَبَهُ وَ ضَعْهُ مَوْضِعاً حَسَناً(وسائل الشیعة، ج 21، ص 479).

منبع: حوزه نت


ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.