چگونه الهه شادي خود باشيد ؟

آيا تاکنون از خود سئوال کرده ايد که هدف شما در زندگي چيست ؟ براي چه به اين دنيا آمده ايد ؟ شما تنها براي شاد زيستن به اين دنيا قدم نهاده ايد و سرنوشت شما چيزي جز سعادتمندي و شادکامي نيست . شايد فکر کنيد چنين اتفاقي فقط در افسانه ها رخ مي دهد و فقط شاهزاده هاي فيلم هاي والت ديزني زندگي سراسر شاد و به دور از هرگونه غم و غصه اي دارند . اما اگر اين روزها زياد تلويزيون نگاه کنيد متوجه مي شويد که همه چيز با يک تحول شگرف امکان پذير خواهد بود . يک تغيير فقط و
يکشنبه، 26 مهر 1388
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما
چگونه الهه شادي خود باشيد ؟
چگونه الهه شادي خود باشيد ؟
چگونه الهه شادي خود باشيد ؟




آيا تاکنون از خود سئوال کرده ايد که هدف شما در زندگي چيست ؟ براي چه به اين دنيا آمده ايد ؟ شما تنها براي شاد زيستن به اين دنيا قدم نهاده ايد و سرنوشت شما چيزي جز سعادتمندي و شادکامي نيست . شايد فکر کنيد چنين اتفاقي فقط در افسانه ها رخ مي دهد و فقط شاهزاده هاي فيلم هاي والت ديزني زندگي سراسر شاد و به دور از هرگونه غم و غصه اي دارند . اما اگر اين روزها زياد تلويزيون نگاه کنيد متوجه مي شويد که همه چيز با يک تحول شگرف امکان پذير خواهد بود . يک تغيير فقط و فقط در راه رسيدن به خوشحالي . البته اين تغيير تا حدودي با تغييراتي که در فيلم هاي تلويزيوني اتفاق مي افتد ، متفاوت است . زيرا تنها يک تغيير فيزيکي نيست . بلکه احساسات و عواطف و روح شما را نيز در بر مي گيرد . تغيير فيزيکي تنها شامل جسم شما مي شود . مربوط به بدن و چيزهايي است که شما قادر به ديدن آنها هستيد . اما بهزيستي عاطفي باعث ايجاد شادي حقيقي در اعماق وجود شما مي شود و بهزيستي روحي باعث برقراري ارتباط بين شما و خود واقعي تان مي شود . سبب مي شود تا شما هر چه بيشتر به الهه معصوم وجود خود نزديک شويد . در اينجا سه راه براي رسيدن به خوشبختي بيان شده است :

1 ـ براي جسم و محيط اطراف خود احترام قائل باشيد :

فضايي که در آن زندگي مي کنيد مثل :منزل ، محل کار ، حيات خانه و حتي اتومبيل شخصيتان انعکاسي از درون شما است . اين مکانها را با وسايلي که از نگاه کردن و استفاده از آنها لذت مي بريد مثل کارهاي هنري ، گل هاي طبيعي و ... همچنين وسايلي که شما را به ياد خاطرات خوش ايام گذشته مي اندازند مثل قاب عکس ، کادو و ... پر کنيد . البته سعي کنيد اطراف خود را خيلي هم شلوغ نکنيد تا انرژي مثبت هميشه بتواند در اطراف شما به گردش درآيد و در نهايت به درونتان نفوذ کند . استفاده از يک چنين چيدماني همه چيز را در دسترس شما قرار مي دهد و هيچ گونه به هم ريختگي وجود ندارد تاشما را از پرداختن به مسايل مهم بازدارد .
از توجه به بدن خود غافل نباشيد . از غذاهاي مقوي استفاده کنيد و ورزش کردن را نيز فراموش نکنيد . انجام تمرين هاي ورزشي بايد به صورت جزء لاينفک زندگي روزمره شما در آيد . حتماً لازم نيست براي آن يک برنامه ريزي طولاني مدت داشته باشيد ، تنها مي تواند به سادگي بالا رفتن از پله هاي خانه ، باغباني کردن ، قدم زدن و يا حتي بازي کردن با بچه ها باشد .
البته اگر بتوانيد زماني را براي رفتن به باشگاه ورزشي در برنامه روزانه خود بگنجانيد ، کار بي نظيري انجام داده ايد . براي ايجاد انگيزه هم مي توانيد اين کار را با همکاري يکي از دوستان يا همکاران شروع کنيد و يا از مربي بدنسازي کمک بگيريد .

2 ـ به عواطف و احساسات خود دامن دهيد :

احساسات بخش جدا نشدني وجود شما هستند . شما همواره بايد نسبت به آنها قدردان باشيد و درپروراندن آنها از هيچ تلاشي مضايقه نکنيد . البته اين بدان معنا نيست که در راه رسيدن به خوشبختي احساسات منفي خود را مدفون کنيد . اگر شما احساسات منفي خود را درک نکنيد صرفاً باعث طولاني تر گشتن و عميق تر شدن آنها مي شويد . براي اينکه از شر آنها خلاص شويد بايد با آنها رو به رو شويد کارهايي را انجام دهيد که باعث ايجاد احساس لذت در شما مي شوند . وقت خود را با افرادي صرف کنيد که از صميم قلب دوستشان داريد .
رسيدن به خوشحالي کار آساني است ، فقط بايد با تمام وجود آن را بخواهيد . عده اي با خوردن بستني شکلاتي مورد علاقه شان شاد مي گردند ، چرا شما نبايد جزء اين دسته از افراد باشيد . اگر براي رسيدن به شادي ، لازم است تا در کاري زياده روي کنيد ، پس منتظر چه هستيد ؟ همين حالا شروع کنيد . انجام اين کار يک بار در سال کاملاً منطقي به نظر مي رسد . به خود اجازه دهيد تا در چيزهايي که شما را خوشحال مي کنند غوطه ور شويد . به خود بقبولانيد که استحقاقش را داريد حال چه مسئله مالي باشد چه زماني و چه خوراکي . به دور از هرگونه احساس گناه ، مطابق ميل دروني خود عمل کنيد . پرورش احساسات ، وجود شما راشادتر ، بخشنده تر و دوست داشتني تر مي سازد .

3 ـ با الهه وجود خود ارتباط برقرار کنيد :

همه ما در مورد « شم زنانه » افراد چيزهايي شنيده ايم . حقيقتاً اله وجودي چيست و چگونه مي تواند شما را درشاد زيستن ياري کند ؟ اين الهه همان صداي درونتان است که شما را به سمت خود فرا مي خواند . او با شما صحبت مي کند : «اين شغل را قبول کن ؛ با اون آدم ارتباط برقرار نکن ؛ از اون طرف برو و ... » هميشه از شما محافظت مي کند و در موارد زيادي زندگي شما را از خطر نابودي نجات مي دهد . آيا اين مسائل باعث ايجاد شادي در شما نمي شوند ؟ او به شما اجازه مي دهد که بدانيد و بدون اينکه در مورد برخي مطالب فکر کنيد اطلاعات دقيق و بي نظيري در اختيار شما قرار مي دهد .
متأسفانه در جهان مدرن امروزي ما نياموختيم که چگونه مي توانيم بينش خود را نسبت به مسائل پيرامون خود افزايش دهيم . همان طور که اگر عضلات بدن تحرک نداشته باشند از کار خواهند افتاد ، اگر روح شما نيز پرورش نيابد ، بينش خود را از دست خواهد داد . راههاي متفاوتي براي برقراري ارتباط با الهه دروني تان وجود دارد . آسان ترين راه ، انجام دادن حرکات مديتيشن ( مراقبه ) است . اين حرکات براي افراد مختلف متفاوت است . همه ملزم نيستند که چهار زانو بنشينند ، عود روشن کنند و زير لب ورد بخوانند . براي رسيدن به آرامش مي توانيد در يک پارک قدم بزنيد ، درست تنفس کنيد و يا به يک موسيقي آرام بخش گوش فرا دهيد . هر کاري که درياي متلاطم ذهن شما را آرام سازد و باعث ايجاد برقراري ارتباط با خود حقيقي تان شود ، مديتيشن به حساب مي آيد .
روي اين مطلب تمرکز کنيد و تمام وجودتان ، جسم ، احساسات و روح خود را پرورش دهيد . اين کار از شما انساني سالم تر و شادتر مي سازد . پس همين حالا راه بيفتيد و در جعبه شکلاتهاي خود را باز کنيد و هر کدام را بيشتر دوست داريد برداريد و به دهان خود بگذاريد تا شيريني آن تمام وجود شما را در بر گيرد ؛ فقط بعد از آن پياده روي فراموش نشود .
منبع:مجله راه موفقيت شماره 13




نظرات کاربران
ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.