چه طور شادي را به زندگي خود دعوت کنيم؟!

شادي را نمي توان تنها در چند کلمه توضيح داد و از روي آن به سرعت گذشت.برخي افراد معتقدند زماني ما احساس شادي و خوشبختي مي کنيم که همه چيز بر وفق مرادمان باشد و کارها همان طوري پيش برود که ما مي خواهيم.برخي ديگر مي گويند هنگامي که به اهداف و آرزوهاي مان مي رسيم به يک آرامش دروني و يا به عبارتي ديگر به شادي و خرسندي دست مي يابيم.
يکشنبه، 26 مهر 1388
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما
چه طور شادي را به زندگي خود دعوت کنيم؟!
چه طور شادي را به زندگي خود دعوت کنيم؟!
چه طور شادي را به زندگي خود دعوت کنيم؟!

مترجم:مهتاب عليمرادي




معنا و مفهوم شادي چيست؟

شادي را نمي توان تنها در چند کلمه توضيح داد و از روي آن به سرعت گذشت.برخي افراد معتقدند زماني ما احساس شادي و خوشبختي مي کنيم که همه چيز بر وفق مرادمان باشد و کارها همان طوري پيش برود که ما مي خواهيم.برخي ديگر مي گويند هنگامي که به اهداف و آرزوهاي مان مي رسيم به يک آرامش دروني و يا به عبارتي ديگر به شادي و خرسندي دست مي يابيم.
همان طور که مي بينيد هر فردي"شادي"را از زاويه ديد خود مي بيند و براي آن تعريف خاصي نيز دارد.واقعيت اين است که هرگاه يکي از نيازهاي شما برآورده مي شود،شما احساس خرسندي مي کنيد.به عنوان مثال اگر از لحاظ مالي ضعيف باشيد،رسيدن به پول و ثروت شما را راضي و خشنود مي کند و يا اگر تنها و بي کس هستيد قطعاً يک دوست و رفيق صميمي مي تواند شما را خرسند کند.به هر حال آن چه اهميت دارد اين است که همه ما به دنبال کسب شادي و داشتن يک زندگي موفق هستيم و ما در اين مقاله سعي مي کنيم به جاي آن که در مورد شادي و تعاريف آن صحبت کنيم به شما بگوييم چگونه مي توانيد هر چه سريع تر با تغيير روحيات و افکار خود به يک زندگي شاد دست يابيد.

چگونه در زندگي شاد باشيم؟

هرگز تصور نکنيد روش هاي زير به شما فرمولي جادويي ارايه داده و يا تضميني براي کسب شادي باشند،ولي مطمئن باشيد اگر آن ها را در زندگي خود به کار بنديد و به زودي شاهد تغييرات چشمگيري در زندگي خود خواهيد بود.

بر احساسات منفي خود غلبه کنيد.

اگر توجه کرده باشيد يک فرد نمي تواند در يک زمان هم اضطراب و نگراني داشته باشد و هم خوشحال و خندان باشد و يا دچار افسردگي و سستي بوده و در همان لحظه نسبت به انجام امور کاملاً مشتاق و با انگيزه باشد.
به عبارتي ديگر يک فرد قادر نيست در يک زمان دو احساس متفاوت را تجربه کند بنابراين اگر به راستي مي خواهيد از لحظات زندگي خود لذت برده و شاد باشيد بايد با تمام افکار و احساسات منفي خود مبارزه کنيد.تمام آن ها را روي کاغذي بنويسيد و براي از بين بردن آن ها از هيچ تلاشي دريغ نورزيد.اگر به تنهايي نمي توانيد از شر آن ها خلاص شويد کتاب هايي با موضوعات مشابه بخوانيد و يا از افراد متخصص در اين زمينه مدد بجوييد.وقتي شما بتوانيد بر احساسات منفي خود غلبه کنيد به طور ناخودآگاه جاي شادي در درون شما باز مي شود.مطمئن باشيد با اين عمل اولين گام را براي رسيدن به شادي برداشته ايد.

مشخص کنيد چه چيزهايي شما را در زندگي خوشحال مي کند.

همان طور که قبلاً گفتيم ديد افراد در مورد شادي متفاوت است.بنابراين اگر مي خواهيد شاد باشيد بايد بدانيد از زندگي چه مي خواهيد و چه چيزهايي شما را خرسند مي کند.سپس آن رويا را طوري تصور کنيد که گويي قبلاً اتفاق افتاده است و بعد براي رسيدن به آن بجنگيد.بله درست است بايد براي رسيدن به هدف تان با تمام مشکلات و احساسات منفي بجنگيد تا روي شادي را در زندگي تان ببينيد.

مثبت فکر کنيد و خوشبين باشيد.

شايد از خود بپرسيد،چگونه مي توانم با وجود مشکلي بزرگ و لاينحل احساس خوشحالي کنم؟بهتر است بدانيد شما مي توانيد اين کار را انجام دهيد،اگر طرز فکرتان را نسبت به آن موضوع تغيير دهيد و خوشبين باشيد.بدين صورت که فکر کنيد بالاخره راه حل اين مشکل نيز مانند مشکلات ديگر روزي پيدا شده و به دست فراموشي سپرده خواهد شد.اين نوع نگرش اميد و شور و شوق را در شما دو چندان خواهد کرد.

ايمان داشته باشيد.

شايد اين موضوع به نوعي به خوشبيني مرتبط باشد.وقتي شما مثبت فکر کنيد و به خداي بزرگ ايمان داشته باشيد خود را تمام و کمال به او مي سپاريد و مشکلات زندگي را بزرگ نکرده و آن ها را گذرا مي بينيد.

ماموريت زندگي خود را بيابيد.

اگر در زندگي خود هدف مشخص و معيني نداشته باشيد کاملاً سست و بي انگيزه مي شويد و احتمالاً توان ادامه زندگي را از دست خواهيد داد.شايد افرادي را در پيرامون خود ديده باشيد که به همين علت دست به خودکشي زده اند،زيرا اصلاً نمي دانند براي چه به اين دنيا آمده اند و ماموريت شان در زندگي چيست؟اگر به راستي خواهان يک زندگي شاد هستيد،پس هرچه سريع تر ماموريت خود را در زندگي بيابيد.

عشق بورزيد.

دوستان صميمي،همسري خوب و فاميلي دلسوز همگي بر روي رفتارما تاثير گذاشته و احساسات ما را تحت کنترل خود مي گيرند.هنگامي که با ديگران ارتباطي گرم و صميمي داشته باشيد و به آن ها عشق بورزيد،ناخودآگاه از درون احساس شادابي بيشتري کرده و مشکل ها به نظرتان کوچک تر جلوه مي کند.بنابراين احساسات بد و منفي خود را با داشتن رابطه هاي خوب و شيرين کم رنگ کرده و از تمام لحظات زندگي تان لذت ببريد.

شادي خود را با ديگران سهيم شويد.

هنگامي که شادي تان را با فرد ديگري سهيم مي شويد،احساس شور و شعف در شما دو چندان خواهد شد.به عنوان مثال اگر يک فيلم کمدي را به تنهايي ببينيد مطمئناً از ديدن آن لذت مي بريد ولي تصور کنيد همان فيلم را در جمع چند دوست صميمي شاهد هستيد چه احساسي داريد؟آيا از ديدن آن بيشتر شاد نمي شويد؟سعي کنيد در زندگي خود موفقيت هايي ايجاد کنيد تا احساس شادماني بيشتري کرده و از زندگي خود بيشتر بهره ببريد.
بنابراين از اين لحظه به بعد ديدتان را نسبت به زندگي تغيير دهيد و مطمئن باشيد که کسي جز خودتان قادر به چنين کاري نيست،شادي در زندگي حق شماست بنابراين به سادگي ازکنار آن نگذريد.
منبع:مجله ي موفقيت شماره 165




نظرات کاربران
ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.
مقالات مرتبط