بدحجابی چه پیامدهایی دارد؟

در این مطلب به بررسی آثار بدحجابی می پردازیم.
يکشنبه، 31 شهريور 1398
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما
بدحجابی چه پیامدهایی دارد؟

1- جدایی و طلاق

آمارهای قطعی ومستند نشان می دهد که با افزایش برهنگی در جهان، طلاق و از هم گسیختگی زندگی زناشویی در دنیا رو به افزایش است؛ چرا که به قول باباطاهر «هر آنچه دیده بیند دل کند یاد» و هرآنچه دل از آن یاد کند به هر قیمتی که باشد در پی آن خواهد رفت و بدین ترتیب، هر روز دل به دلبری می بندد و از دیگری دل می بُرد. در محیطی که فرهنگ حجاب و عفاف مطرح است، دو همسر، متعلق به یکدیگرند و احساسات و عواطفشان مخصوص یکدیگر است. پیوندهای قلبی، عمیق و محکم و عشق در خانواده حاکم است. در چنین محیطی همسران، یک تن واحدند وجدایی شان کمتر اتفاق می افتد. ولی در «بازار آزاد برهنگی» که عملًا زنان به صورت کالای مشترکی درآمده اند، دیگر قداست پیمان زناشویی مفهومی ندارد و خانواده ها به سستی تار عنکبوت به سرعت از هم متلاشی می شوند و کودکانی بی سرپرست بر جای می مانند.


2- فساد اجتماعی

هنگامی که در یک جامعه، خانواده ها سست و بی بنیاد شدند و ازهم پاشیدند، اعضای خانواده به فساد کشیده می شوند و شعله این فساد، به تدریج دامنه اش اجتماع را در بر گرفته، به آتش خواهد کشید. گسترش دامنه فحشا و افزایش فرزندان نامشروع، قتل و خونریزی، اعتیاد و بزهکاری و. . . از دردناک ترین پیامدهای بی حجابی در چنین جوامعی است.


3- سقوط شخصیت زن

طبیعی است هنگامی که جامعه، زن را فقط برای زیبایی ها و اندام برهنه اش بخواهد، این موجود، تمایلش برای آرایش و خودنمایی روز به روز افزون تر می گردد و بدین ترتیب به خاطر جاذبه ای که دارد به صورت یک کالا و وسیله تبلیغات مورد سوء استفاده دیگران قرار می گیرد.

در چنین جامعه ای، شخصیت زن تا مرز یک عروسک یا یک کالای بی ارزش سقوط می کند و ارزش های والای انسانی در وی به کلی به دست فراموشی سپرده می شود و همین کالای عروسکی نیز تا زمانی که از زیبایی بهره ای دارد، در دست سودجویان مبادله می شود و با از بین رفتن این زیبایی ظاهری، آن ارزش ظاهری هم از بین خواهد رفت و از آن پس به وی به چشم یک شی ء زاید و دور انداختنی نگاه می کنند. در چنین جوامعی چگونه یک زن می تواند از طریق ویژگی های اخلاقی، علم و آگاهی، جلوه گر شده و حائز مقام والایی گردد؟


منبع: حوزه نت


ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.
موارد بیشتر برای شما