عینک Focal چیست؟

عینک‌های هوشمند عینک‌های رایانه‌های هستند که اطلاعاتی را در کنار یا به آنچه پوشنده عینک می‌بیند، اضافه می‌کنند. بعلاوه، شیشه‌های هوشمند گاهی اوقات به عنوان عینک‌های رایانه ای استفاده می‌شوند که می‌توانند خواص نوری خود را در زمان اجرا تغییر دهند.
يکشنبه، 5 آبان 1398
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما
عینک Focal چیست؟

معرفی عینک Focal

امروز دستبندهای هوشمند و ساعت های هوشمند بسیاری در مچ کاربران دیده می شود. اما به زودی قرار است عینک های هوشمندی تولید و عرضه شوند که درست شبیه به عینک های معمولی هستند اما کارایی متفاوتی دارند. عینک Focal به گونه ای طراحی شده است که می تواند به تلفن همراه هوشمند کاربران متصل شده و خدمات بسیاری را به آن ها ارائه دهد.

این عینک به کاربران این امکان را می دهد که بتوانند تماس های دریافتی خود را پاسخ دهند و یا اینکه در شبکه های اجتماعی بچرخند و مطالب را دنبال نمایند.

همچنین امکان گشت در فروشگاه های آنلاین از طریق عینک Focal برای کاربران فراهم است و آن ها می توانند از جدیدترین اخبار و وضعیت آب و هوایی اطلاع یابند.

ممکن است از خود بپرسید که نوع عملکرد این عینک به چه صورت است که می تواند این کارها را انجام دهد؟

در پاسخ به این سوال باید بگوییم که عینک Focal به کمک دستورهای صوتی الکسا کار می کند و می تواند به پیام هایی که از سوی کاربران ارسال می شود را پاسخ دهند و دستور کاربر را در پیش چشم وی نمایش دهد.

علاوه بر امکانات فوق، این عینک به کاربران اجازه می دهد که در هر زمان که می خواهند و بدون هیچ گونه محدودیتی، موسیقی گوش دهند.

همچنین ارتباط داشتن با اعضای خانواده و دوستان در شبکه های اجتماعی و ارسال اموجی نیز به کمک عینک Focal امکان پذیر است.

اما مهم ترین ویژگی این عینک، امکان استفاده از سیستم ناوبری پیشرفته است. به این معنا هنگامی که کاربران مشغول رانندگی هستند، می تواند خلوت ترین، نزدیک ترین و بهترین مسیر را به آن ها نشان دهد.

در واقع این عینک، مسیر را روی شیشه عینک به نمایش در می آورد تا افراد برای مسیریابی دیگر نیازی به استفاده از اپلیکیشن های مسیریابی در گوشی موبایل خود نداشته باشند.

البته به نظر می رسد که این عینک می تواند مزایای زیادی داشته و امکانات مختلفی را در اختیار کاربران قرار دهد. اما از طرفی نمایش تمامی درخواست ها روی شیشه عینک می تواند کمی خطرآفرین باشد و حواس کاربران را پرت کند.

البته به نظر می رسد که می بایست رفته رفته خود را برای رو به رو شدن با دنیای تخیلی که تنها در فیلم ها و کارتون ها می دیدیم، در دنیای واقعی آماده سازیم.


منبع: سایت نظارت بر خانواده


ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.
موارد بیشتر برای شما