آشنایی با ارز دیجیتالی لیبرا

لیبرا، ارز دیجیتال فیسبوک، در اواسط ماه ژوئن 2019 به طور رسمی توسط فیسبوک معرفی شد. این پروژه در حال حاضر مشکلات زیادی با قانون‌گذاران سراسر جهان دارد. طبق آنچه در وایت پیپر این ارز دیجیتال ذکر شده، لیبرا یک استیبل کوین است که پشتوانه آن ارزهای فیاتی مانند دلار، یورو و ین ژاپن است.
يکشنبه، 12 آبان 1398
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما
آشنایی با ارز دیجیتالی لیبرا

معرفی ارز دیجیتالی لیبرا

به گفته ی موسس فیسبوک، فرم جدیدی از ارزهای رمزنگار شده به نام ارز دیجیتالی لیبرا به زودی در شبکه های اجتماعی واتس اپ و فیسبوک راه اندازی می کند تا کاربران بتوانند بدان وسیله، پول های خود را از طریق ارسال پیام های متنی جا به جا نمایند.

این ارز دیجیتالی از 28 سازمان مختلف بزرگ در سراسر جهان مانند ویزا، اوبر، پی پل، مستر کارت و اسپاتیفای تشکیل شده است و این نشان می دهد که فیسبوک به تنهایی کنترل کننده این ارز دیجیتالی نخواهد بود.

مقری که برای این ارز دیجیتالی در نظر گرفته شده، سوئیس می باشد و این کار با تمامی 28 اعضای این انجمن، رخ خواهد داد.

مارک زاکربرگ ایجاد همکاری میان چندین سازمان را دلیل موفقیت این ارز دیجیتالی معرفی کرده است. او همچنین گفته که سوریس جدیدی را در کنار ارز دیجیتالی لیبرا به نام کالیبرا راه اندازی خواهد کرد.

کالیبرا درواقع یک کیف پول دیجیتالی است که می تواند لیبرا را ذخیره، ارسال و دریافت نماید. همچنین لازم به ذکر است که کاربران می توانند بدون صرف هزینه و یا هزینه ای بسیار اندک، کار خود را با کالیبرا آغاز نمایند.

او معتقد است که با راه اندازی این سیستم کاربران می توانند به راحتی صورتحساب های مختلفی مانند رستوران و یا حتی قبوض را پرداخت نمایند.

البته مانند هر سیستمی که در بستر اینترنت راه اندازی می شود، حفظ حریم خصوصی کاربران و امنیت حساب های آن ها از اهمیت ویژه ای برخوردار است و اتفاقا نگرانی هایی را در پی دارد.

این در حالیست که وزیر دارایی فرانسه گفته است که تراکنش هایی که به کمک این ابزار رخ خواهد داد، سبب می شود تا فیسبوک به راحتی میلیون ها میلیون داده را جمع آوری نماید. به همین دلیل کنترل این غول های دیجیتال برای جلوگیری از به وجود آمدن وضعیت انحصاری، اهمیت فوق العاده ای می یابد.

بسیاری از افراد منتقد راه اندازی این سیستم هستند و از فیسبوک خواسته اند تا برنامه ریزی برای راه اندازی ارز دیجیتالی لیبرا خود را به سرعت متوقف سازد چرا که در این صورت از نگاه آن ها، فیسبوک تبدیل به غول اینترنتی بسیار قدرتمندی می شود که پشتوانه ای از یک حساب بانکی بدون نظارت خواهد داشت و این می تواند مشکلات بسیاری را ایجاد نماید.

با این وجود، مارک زاکربرگ اعلام کرده است که لیبرا در سال 2020 راه اندازی شده و همانند بیت کوین، فعال می شود.


منبع: سایت نظارت بر خانواده


ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.