نحوه اتصال موبایل به تلویزیون

گوشی های هوشمند با توجه به داشتن صفحات نمایشی کوچک ابزار مناسبی برای دیدن محتواهای چند رسانه ای نیستند، به همین علت عده زیادی جهت مرور آلبوم های خود اقدام به اتصال موبایل به تلویزیون می کنند. در مطلب زیر به چند توضیحات بیشتری ارائه شده است.
پنجشنبه، 16 آبان 1398
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما
نحوه اتصال موبایل به تلویزیون

وصل کردن گوشی به تلویزیون

وصل کردن گوشی اندرویدی به تلویزیون یکی از کارهایی است که این روزها برای کاربران اندرویدی جذاب و کاربردی شده است.

وقتی شما یک گوشی هوشمند یا تبلت دارید و می خواهید آن را به تلویزیون متصل کنید، در شرایطی پیش می آید که بخواهید صفحه نمایش بزرگتر را برای نمایش محتویات گوشی خود در یک جمع خانوادگی یا انجام یک بازی جذاب روی صفحه تلویزیون تجربه کنید.

وصل کردن گوشی به تلویزیون از راه بی سیم، وای فای و یا کابل امکان پذیر است.
 
اتصال گوشی به تلویزیون از طریق وای فای
در اولین قدم پیشنهاد می کنیم وصل کردن گوشی به تلویزیون را با وای فای انجام دهید. اگر تلویزیون شما هوشمند باشد، انجام این کار ساده است.

تلویزیون های هوشمند، برندهایی مثل ال جی، سامسونگ ، سونی، فیلیپس، پاناسونیک و .. است که از این قابلیت بهره برده اند.

این قابلیت در بعضی از تلویزیون ها با پشتیبانی از امکان “وای فای دایرکت” Wi-Fi Direct ارائه می شود که بدون شک امکان وصل کردن گوشی به تلویزیون را ساده تر کرده است.

برای وصل کردن گوشی اندرویدی خود، فقط کافی است از یک برنامه کاربردی در گوشی خود استفاده کنید. برنامه های کاربردی مثل MediaShare را در گوشی خود نصب کنید و از طریق آن محتوای گوشی را در نمایشگر تلویزیون آینه نمایید.

آینه اصطلاح نشان دادن اطلاعات گوشی یا تبلت بدون وقفه(آنی) روی صفحه نمایش دیگر است.
 
وصل کردن گوشی به تلویزیون با کابل
گاهی روش اتصال با وای فای جواب نمی دهد. در این زمان ها می توانید از روش وصل کردن گوشی با کابل (سیم) استفاده کنید.

وصل کردن گوشی اندرویدی به تلویزیون و یا تبلت، یکی از روش های مربوط به استفاده از کابل HDMI است. اگر تلویزیون را به دقت نگاهی بیندازید، در پشت تلویزیون درگاههایی وجود دارد. یکی از این درگاهها یا همان پورت ها، پورت HDMI است.

یکی از مزیت های HDMI مربوط به همگام‌ سازی یا تطبیق همزمان ویدیو و صدای اچ‌ دی می‌ شود.

این موضوع به آن معناست که اگر با استفاده از پورت HDMI تبلت یا گوشی اندرویدی خود را به تلویزیون متصل کنید و یک ویدیو پخش نمایید، صدا و تصویر به طور همزمان به تلویزیون منتقل و توسط آن پخش می‌ شوند.یعنی دیگر نیاز نیست مثل قدیم چندین کابل با رنگهای متفاوت را وصل کنید.
 
اتصال گوشی با قابلیت SlimPort یا MHL
همان طور که گفتیم استفاده از HDMI برای وصل کردن گوشی به تلویزیون یکی از روش های ساده و البته کاربردی است.

اما گاهی تبلت ها و گوشی های موبایل به پورت HDMI مجهز نیستند. در این صورت شما باید راه دیگری را برای اتصال گوشی به تلویزیون پیدا کنید.

این راه می تواند روش دیگری به نام MHL/SlimPort که مخفف عبارت “Mobile High Definition Link” باشد. یعنی “پیوند اچی دی موبایل.

Slim port یکی از روشهای اتصال با کابل است که به آسانی باید دو طرف کابل را به گوشی و تلویزیون وصل نمایید.

راه دیگر استفاده از پورت میکرو یو اس بی (Micro USB) گوشی یا تبلت خود به عنوان خروجی است. اما در این میان به یک رابط اختصاصی یا اصطلاحا دانگل نیاز دارید که نمونه‌ ای از آن در عکس زیر نمایش داده شده است.
 
کدام یک را انتخاب کنید؟
عملکرد پورت MHL و SlimPort از نظر نحوه انتقال داده‌ های صوتی و تصویری مشابه با HDMI است. بنابراین انتقال صوت و ویدیو در حین استفاده از MHL/SlimPort به طور همزمان انجام می‌ شود و مشکلی به منظور پخش همزمان صدا و ویدیو از طریق تلویزیون به وجود نخواهد آمد.

همانطور که اشاره شد برای اتصال گوشی اندرویدی نیاز است که یک دانگل خریداری کنید. پس اگر تلویزیون شما از امکان HDMI برخودار است و گوشی موبایل یا تبلت شما هم این امکان را دارد، قطعا از همین روش استفاده کنید.

تلویزیون خود را به دقت بررسی نمایید.

پورت HDMI را بیابید.

اگر در زیر آن عبارت MHL هم ضمیمه شده باشد، تلویزیون شما می‌تواند با MHL ارتباط برقرار کند.

بنابراین در این شرایط می‌ توانید به طور مستقیم پورت میکرو یو اس بی گوشی خود را با استفاده از کابل مناسب به پورت HDMI یا بهتر بگوییم MHL تلویزیون متصل کنید و به این صورت ارتباط مابین گوشی یا تبلت و تلویزیون خود را برقرار سازید.

اما اگر تلویزیون شما از MHL پشتیبانی نکند و لوگوی آن در زیر پورت HDMI دیده نمی شود، باید از یک آداپتور یا تبدیل و دانگل SlimPort استفاده کنید. ضمن استفاده از SlimPort شما دیگر نیازی به وجود یک منبع قدرت خارجی نخواهید داشت.

این دانگل انرژی مورد نیاز خود که البته ناچیز است را از دستگاهتان دریافت می‌ کند.

نکته‌ ای که در حین استفاده از این دو روش اتصال گوشی اندرویدی به تلویزیون باید به آن توجه کنید مربوط به این است که گوشی یا تبلت اندرویدی شما با کدام روش سازگاری دارد.

به عنوان مثال تبلت گلکسی تب 3 سامسونگ از قابلیت MHL پشتیبانی می‌کند اما نکسوس 5 گوگل با SlimPort سازگاری دارد.

بنابراین حتما پیش از انتخاب یکی از دو روش MHL یا SlimPort به منظور اتصال گوشی اندرویدی به تلویزیون به سازگاری دستگاهتان با روش مد نظر دقت کنید.
 
اتصال گوشی به تلویزیون با نرم افزار
وصل کردن گوشی به تلویزیون با استفاده از نرم افزار برای تلویزیون های سامسونگ با اپلیکیشن Smart View یا اسمارت ویو بهترین انتخاب برای کسانی است که به دنبال یک اپلیکیشن اختصاصی برای سامسونگ هستند.

به این منظور شما لازم است آخرین نسخه اندروید را بر روی گوشی موبایل خود نصب کنید. نکته ای که اهمیت دارد این است که نیاز است حتما گوشی موبایل شما سیستم عامل اندروید باشد. تنها شرط لازم برای استفاده از Smatr View این است که تلویزیون هوشمندتان محصولی از برند کره باشد.

برنامه Smart View به ساده‌ ترین و در عین حال حرفه‌ ای‌ ترین شکل ممکن اتصال گوشی به تلویزیون سامسونگ را برقرار می‌ کند.

در این شرایط می‌ توانید از گوشی هوشمندتان به عنوان ریموت کنترلر یا کنترل از راه دور تلویزیون استفاده کنید.

همچنین این اپلیکیشن قدرتمند، امکان آینه کردن محتوای صفحه نمایش تلویزیون در گوشی و برعکس را فراهم می‌ کند.

به عنوان مثال تصور کنید که در حال تماشای یک فیلم در تلویزیون خود هستید و ناگهان مجبور می‌ شوید که اتاقی که تلویزیون تان در آن قرار دارد را ترک کنید.

در این شرایط با استفاده از برنامه Smart View و اتصال گوشی به تلویزیون سامسونگ خود قادر خواهید بود که ادامه فیلم را از طریق گوشی خود مشاهده نمایید.
 

جمع بندی

روش های اتصال گوشی به تلویزیون با روش بی سیم ، وای فای و کابل HDMI و نرم افزار Smart View را بررسی کردیم.

بهترین راه همان وای فای است.


منبع: سایت نظارت بر خانواده


ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.