چگونه حساب گوگل بسازیم؟

ایجاد یک حساب کاربری گوگل ساده و سریع است، اما چند ترفند برای انجام آن وجود دارد. با گذشت زمان ساخت حساب گوگل به راحت ترین روش ممکن تبدیل شده است . در گذشته مشکلات زیادی برای ساخت اکانت گوگل وجود داشت که خوشبختانه با رشد تکنولوژی ،ساخت حساب گوگل هم آسان تر شد . با داشتن حساب گوگل شما می توانید به حساب گوگل پلی،گوگل درایو، گوگل داک و دریایی دیگر از امکانات گوگل دسترسی داشته باشید.
پنجشنبه، 23 آبان 1398
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما
چگونه حساب گوگل بسازیم؟

ساخت حساب گوگل در اندروید

حساب گوگل از اصلی ترین مواردی است که هر کاربر اندرویدی باید داشته باشد. ساخت حساب گوگل امری چندان پیچیده نبود و می توان با استفاده از آموزش قدم به قدمی که در ادامه قرار داده شده است، موفق به انجام آن گردید.

باید در نظر داشته باشید که تنها یک حساب برای اتصال گوگل به گوشی اندرویدی، کافی است. اگر شما از قبل دارای اکانت جیمیل هستید، در نتیجه دیگر نیازی به ساخت مجدد حساب اندروید نیست و می توانید از بخش دوم آموزش برای اتصال حسابتان به اندروید، استفاده نمایید.

همچنین اگر قبلا دارای حساب گوگل در گوشی اندرویدی خود بوده اید و حال با تعویض گوشی و یا بازگرداندن گوشی به تنظیمات کارخانه، اتصال حساب گوگلتان به اندروید، از بین رفته است، می توانید از بخش دوم آموزش برای اتصال دوباره حساب قبلیتان به اندروید، استفاده نمایید.

اما اگر خودتان اقدام به حذف اکانت گوگل نموده باشید یا تاکنون حساب گوگل نداشته اید، برای ساخت حساب گوگل ابتدا از طریق وای فای یا سیمکارت، به اینترنت متصل شده و سپس طبق مراحل زیر عمل خواهیم نمود.
 
مراحل ساخت حساب گوگل
1.وارد بخش تنظیمات گوشی شوید.

2.گزینه Accounts یا حساب ها را انتخاب کنید.

3.گزینه Add Account یا اضافه کردن حساب جدید را که معمولا با یک علامت + نمایش داده می شود، انتخاب کنید.

4.گزینه Google را از میان گزینه های موجود انتخاب نمایید.

5.در این بخش در صورت عدم نمایش فیلد های مربوط به نام و نام خانوادگی، گزینه Add a new account یا اضافه کردن حساب جدید را انتخاب کنید.

6.در بخش ثبت نام، یک نام و نام خانوادگی برای حساب خود انتخاب کرده و به مرحله بعدی بروید.

7.تاریخ تولد و جنسیت خود را انتخاب کنید. (سعی کنید تاریخی را برگزینید که بعد از محاسبه، بالاتر از 18 سال باشد.)

8.این مرحله و مرحله بعدی، جزو مهمترین مراحل ساخت حساب گوگل می باشد. در این مرحله از شما خواسته می شود تا یک نام کاربری که همان آدرس ایمیل شما می باشد، برای خود انتخاب نمایید. به این ترتیب پیشنهاد می شود آدرس یا نام کاربری را انتخاب کنید که به راحتی فراموش نشود و در عین حال به نوعی معرف شما باشد. در صورتی که نام کاربری شما قبلا توسط شخص دیگری استفاده شده باشد، خطایی در ثبت آن نمایش داده شده و از شما درخواست می شود تا نام کاربری دیگری را برای حساب خود انتخاب کنید. سعی کنید نام کاربری گوگلتان متشکل از نام ها و اعداد باشد تا علاوه بر یادگیری سریع، امکان تشابه آن نیز بسیار کمتر شود. البته از لیستی که در زیر نام کاربری شما نمایش داده می شود نیز می توانید تعدادی از نام های کاربری اشغال نشده و مشابه نامی که شما برگزیده اید را نیز انتخاب نمایید.

9.پس از انتخاب نام کاربری، حال نوبت به انتخاب رمز عبور می رسد. رمز عبور مهمترین تنظیم امنیتی حساب گوگل محسوب می شود که باید به آن توجه ویژه ای شود. از آنجا که با استفاده از حساب گوگل می توان به ایمیل ها، موقعیت گوشی و سایر اطلاعات آن دست یافت، توصیه می شود به هیچ عنوان یک رمز عبور ساده را برای حساب خود انتخاب نکنید. سعی کنید رمز عبور حساب گوگل خود را عبارتی متشکل از حروف، اعداد و نشانه ها باشد و حدالامکان یک عبارت بی معنی باشد (مثلا Qu#5%xrP12) تا به راحتی قابل کشف نباشد. درنظر داشته باشید که انتخاب رمز عبور ساده می تواند در آینده منجر به هک گوشی شما شود. در قسمت Confirm password نیز دوباره رمز عبور خود را وارد کنید.

10.در مرحله بعدی از شما خواسته می شود که برای امنیت بیشتر حساب گوگل خود، تایید دو مرحله ای حساب خود را با استفاده از شماره تلفن خود، فعال نمایید. در صورت فعال کردن این مرحله، یک کد تاییدیه برای شما ارسال می شود که آن را باید در مکان مربوطه وارد نمایید. در صورت عدم تمایل به فعال سازی تایید دو مرحله ای، این مرحله را می توانید Skip نمایید.

11.در مرحله بعدی شرایط و قوانین گوگل مپ نمایش داده می شود که با انتخاب گزینه More و در نهایت انتخاب گزینه پذیرفتن شرایط، می توانید به مرحله بعدی بروید.

12.در مرحله آخر نام کاربری شما نمایش داده می شود که نشان از موفقیت آمیز بودن ساخت حساب گوگل می باشد.

پس از ساخت حساب گوگل ، حال شما می توانید به راحتی به جیمیل خود متصل شوید، از اپلیکشن گوگل مپس استفاده نمایید و یا گوگل پلی سرویس خود را آپدیت نمایید.

همچنین اگر دارای حساب گوگل از قبل می باشید، برای متصل کردن دوباره آن به اندروید و فعال سازی دوباره آن می توانید از طریق آموزش زیر اقدام نمایید.
 
مراحل اتصال حساب گوگل قدیمی به اندروید
1.مراحل 1 تا 4 را از قسمت قبلی انجام دهید.

2.نام کاربری یا همان آدرس جیمیل خود را در قسمت خواسته شده وارد کنید.

3.رمز عبور خود را وارد کنید.

4.در صورت فعال بودن تایید دو مرحله ای، کد ارسال شده به شماره تلفن همراه خود را نیز در قسمت مربوطه وارد نمایید.

5.شرایط گوگل را پذیرفته و گزینه تایید را انتخاب کنید.

به این ترتیب می توانید حساب گوگلی را که از قبل در اختیار داشته اید را در گوشی اندرویدتان فعال نمایید و از خدمات نرم افزارهای گوگل و سایر اپلیکیشن های وابسته به گوگل استفاده نمایید.


منبع: سایت نظارت بر خانواده


ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.