درباره کاشت مو چه میدانید؟

کاشت مو به تکنیک جراحی گفته می‌شود که در آن ریشه‌های مو، تک تک از ناحیه اهداکننده به ناحیه در حال ریزش یا خالی از مو برده می‌شوند. از این روش بیشتر برای درمان ریزش موی مردانه استفاده می‌شود و طی آن ریشه‌هایی که به صورت ژنتیکی در مقابل ریزش مقاوم هستند به ناحیه طاس برده می‌شوند.
دوشنبه، 4 آذر 1398
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما
درباره کاشت مو چه میدانید؟

کاشت مو به چه صورتی انجام می شود؟

کاشت مو یا پیوند مو در حال حاضر موثرترین روش برای ترمیم موهای از دست رفته می باشد. پیوند مو در نواحی مختلفی از سر و صورت، از جمله موی سر، ابرو، ریش، سبیل و مژه، انجام می گیرد.

کاشت مو مدرن را می توان به اواخر دهه پنجاه و پس از جنگ جهانی دوم نسبت داد که در آن زمان یک پزشک متخخص پوست به نام نرمن ارنریش روشی نوین را ابداع نمود که در آن موهای کاشته شده در نواحی که دچار ریزش شده اند، رشد کرده و به حالت اولیه خود در می آیند. پس از آن دوره نوینی برای علم پیوند مو به وجود آمد و متخصصین زیادی در این زمینه، مقالات و روش های بسیاری ارائه دادند.

کاشت مو و پیوند مو با روش های زیادی انجام می شود که اکثرا رضایتمندی بیماران را نیز به همراه داشته است. به طور کلی در روش های پیوند مو، با توجه به نوع پیوند، از قسمتی از موهای سر خود فرد که دارای تراکم بیشتری می باشد، برداشته شده و به قسمت هایی که تراکم کمتری دارد، پیوند زده می شود.

در پیوند مو، با استفاده از میکروسکوپ، فولیکول های مو به صورت تک تک، از یکدیگر جدا شده و در قسمت های مورد نظر با استفاده از یک برش در حد یک میلی متر، پیوند زده می شوند.

از آنجا که این موها از بدن خود فرد پیوند زده شده اند، طبیعتا بدن نسبت به آن ها واکنش منفی نشان نداده و اصطلاحا آن ها را پس نمی زند. این مورد باعث می شود که بدن این موهای کاشته شده را به عنوان موی طبیعی در نظر بگیرد و در نتیجه به آن ها مواد غذایی برساند و باعث رشد آن ها شود.

نکته قابل توجه در کاشت مو این است که معمولا پس از مدتی از اولین پیوند، موهای پیوند زده شده، شروع به ریزش نموده و سپس دوباره رشد خواهند کرد.

بسیاری از افراد بعد از این که موهای پیوندی آن ها شروع به ریزش می کند، به سرعت ابراز نگرانی کرده که این مورد طبیعی بوده و پس از مدتی  ریزش قطع شده و موها روباره رشد می کنند.
 

روش های کاشت مو

به طور کلی روش های کاشت مو متنوع بوده که در میان آن ها روش های FUT و FIT از شهرت بیشتری برخوردارند.

روش های پیوند مو بسته به نوع پیوند و چگونگی برداشت مو از ناحیه پر تراکم، دسته بندی می شوند.

در ادامه تعدادی از مهمترین و معروف ترین روش های کاشت مو را با یکدیگجر بررسی خواهیم نمود.
 
روش پیوند موی FIT
روش پیوند موی FIT معمولا زمانی پیشنهاد می شود که فرد متقاضی کاشت مو ، دارای تراکم موی خوبی در دیگر قسمت های سر خود باشد. در این روش که عمدتا به صورت سرپایی و بدون ایجاد برش در سر انجام می شود، موهای فرد از قسمت پر تراکم، با استفاده از بی حسی موضعی و ضد عفونی، برداشته شده و در نهایت فولیکول های برداشته در قسمت هایی که خالی شده اند، کاشته می شود.

در روش FIT از موهای بدن نیز برای پیوند به سر استفاده می شود. این مورد زمانی انجام می شود که فرد متقاضی، در قسمت سر خود، دارای تراکم موی مناسبی نباشد. این روش بسیار زود نتیجه خواهد داد و پس از انجام عمل پیوند، نیاز به استراحت یا گذران دوره نقاهت نیز نخواهد بود.
 
روش پیوند موی FUT
این روش که نسبت به کاشت مو با روش FIT از پیچیدگی بیشتری برخوردار است، فقط باید از طریق پزشکان متخصص و با تجربه ای انجام پذیرد که دارای سابقه جراحی نیز باشند. در روش FUT یک باریکه پوست از نواحی پشت و اطراف سر که تراکم موی بیشتری دارد، برداشته خواهد شد.

این باریکه پوست در محل آزمایشگاه به قطعات کوچکتر تقسیم شده و که هر قطعه دارای سه الی چهار تار مو می باشد و به گرافت معروف می باشد.

سپس ناحیه برش خورده در پشت سر، بخیه خورده و گرافت ها پس از جداسازی در قسمت جلوی سر که خالی شده است، قرار می گیرند. نکته قابل توجه در این روش این است، که در روش FUT بیشترین مقدار رشد طبیعی را دارا می باشیم.
 
روش کاشت موی SUT
کاشت مو به روش SUT نسبت به روش های قبلی جدیدتر می باشد که در آن تمامی عملیات پیوند مو به صورت اتوماتیک انجام شده و بدون هیچگونه درد و خونریزی انجام می گیرد.

در روش SUT فرایند کاشت مو تنها در یک جلسه انجام شده و به طور متوسط بیش از 14 هزار تار مو، پیوند زده می شود که در مقایسه با روش های قبلی افزایش پیوند دو برابری را دارا می باشد.

پس از عملیات برداشت مو در روش SUT با استفاده از لیزر کردن فولیکول های بخش های کاشته شده، رشد مو سریع تر شده و در نهایت، نتیجه بهتری را شاهد خواهیم بود.


منبع: سایت نظارت بر خانواده


ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.