سرنوشت تکنولوژی تا پایان سال 2017

از آنجا‌ که تکنولوژی این روزها به‌عنوان یک صنعت مهم و تاثیرگذار شناخته می‌شود، کارشناسان حالا به بررسی برترین روندهای تکنولوژی در سال آینده میلادی پرداخته‌اند؛ روندهایی استراتژیک برای اغلب سازمان‌ها، نهادها و شرکت‌ها.
پنجشنبه، 14 آذر 1398
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما
سرنوشت تکنولوژی تا پایان سال 2017

پیشرفت تکنولوژی با اینترنت اشیا

عبارت اینترنت اشیا، اکنون برای کسانی که اخبار تکنولوژی را دنبال می کنند، دیگر واژه نا مانوسی نیست.

اگر بخواهیم تعریف ساده ای از اینترنت اشیا (IoT) را بیان کنیم، باید بگوییم که این فناوری قابلیت دارد که تمام اشیا الکترونیکی را در شبکه اینترنت به یکدیگر متصل کند.

بهترین مثالی که از نقش اینترنت اشیا در زندگی روزمره می توان زد، خانه های هوشمند می باشد.

با توجه به حجم وسیع کار محققین و دانشمندان عرصه تکنولوژی، روی این مفهموم و تعداد زیاد مقالات نوشته شده در سال های اخیر در این باره، دور از انتظار نیست که تا پایان سال جاری، شاهد پیشرفت به یکباره این فناوری بوده و آن را در زندگی خود حس کنیم.
 
هوش مصنوعی و اتوماسیون سازی
هوش مصنوعی عبارتی نیست که به تازگی مطرح شده باشد. اما در سال های اخیر شاهد افزایش پیشرفت روز افزون این تکنولوژی بوده ایم.

بسیاری از فعالیت های روز مره ما، با هوش مصنوعی عجین شده است. سیستم های هوشمند امروزی، از تلفن های همراه گرفته تا خودروهای هوشمند، همگی از هوش مصنوعی پیچیده ای استفاده می کنند که علاوه بر انجام کارهای برنامه ریزی شده، قابلیت یادگیری داشته و هر روز بر گستره دانششان افزوده می گردد.
 
تولید غذای مصنوعی
جمعیت بشری روز به روز در حال افزایش است و همین امر سبب گردیده که مواد غذایی به سرعت مصرف شود.

پیش بینی می شود در آینده ای نه چندان دور، انسان ها با کمبود آب و غذا مواجه شوند. این موضوع باعث شده است که دانشمندان به فکر راه های جایگزین برای تولید مواد غذایی باشند که ما آن را اصطلاحا، غذای مصنوعی می نامیم.

Soylentنمونه ای از این غذاهاست که جایگزین مناسبی برای تامین نیاز های بدن می باشد. با توجه به تمرکز اکثر دانشمندان روی این موضوع، امیدواریم در پایان سال ۲۰۱۷، پیشرفت چشم گیری در این زمینه را شاهد باشیم.
 
پیشرفت تکنولوژی واقعیت افزوده
در سال های اخیر شاهد این هستیم که بسیاری از شرکت های نو آور در زمینه کامپیوتر و تکنولوژی، بدنبال تجاری سازی و کاربرد مبحث واقعیت افزوده در دستگاه ها و گجت های خود می باشند.

برای اینکه با این مفهوم بیشتر آشنا شوید تصور کنید شما از یکی از عینک های واقیعت افزوده استفاده می کنید. حال به هر طرف که می نگرید اطلاعات مفیدی درباره مناظر، ساختمان ها و حتی افراد به شما نمایش داده می شود. در سال ۲۰۱۶ بازی Pokemon go به خوبی این واقعیت را به ما نشان داد که این فناوری تا چه حد می تواند هیجان انگیز باشد.
 
پرینترهای سه بعدی در همه جا
انتظار می رود تا پایان امسال، شاهد استفاده چشم گیر از فناوری پرینت سه بعدی در همه صنایع و کاربردها باشیم. البته از رونمایی پرینترهای سه بعدی سالیان درازی گذشته است، اما بحث قیمت این دستگاه های جذاب، مانع از استفاده فراگیر آن می شده است.

امروزه می توان با قیمتی حدود ۲۰۰ الی ۳۰۰ دلار یک پرینتر سه بعدی تهیه نمود که این قیمت تا پایان سال جاری همچنان درحال پایین آمدن است.


منبع: سایت نظارت بر خانواده


ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.