مزایای آب قلیایی

نوشیدن آب تمیز برای سلامتی ضروری است. اما آیا آب قلیایی نیز برای ما مفید می‌باشد یا خیر؟ در این مقاله به این موضوع پرداخته‌ایم.
دوشنبه، 18 آذر 1398
تخمین زمان مطالعه:
پدیدآورنده: علی رضایی میر قائد
موارد بیشتر برای شما
مزایای آب قلیایی
همان طور که از نام آن پیداست، آب قلیایی آبی است که نه خنثی و نه اسیدی باشد. برخی از محققان مزایای این آب‌ها را مورد بررسی قرار داده‌اند و به این نتیجه رسیده‌اند که آب قلیایی منبعی عالی برای سلامت عمومی بدن می‌باشد. از طرف دیگر، برخی از محققان بیان می‌کنند هنوز مزایای واقعی این آب‌ها به طور کامل مشخص نشده و شک و تردیدهایی در این رابطه وجود دارد. آب معمولی دارای پی اچ برابر 7 است، در حالی‌که آب قلیایی دارای پی اچ بیشتر از 7 می‌باشد. این آب به عنوان آب یونیزه نیز شناخته شده است. میزان قلیائیت آب از یک برند تا برند دیگر بسته به نحوه‌ی تولید محصول و مکانیزم مورد استفاده جهت تولید آن متفاوت می‌باشد.
 

عدم تعادل شیمیایی

مدیریت تعادل شیمیایی مناسب آب از جمله مهم‌ترین مواردی است که برای داشتن یک زندگی سالم مورد نیاز می‌باشد. در صورتی‌که سطح اسیدیته‌ی آب به مقدار کمی افزایش یابد، می‌تواند باعث بروز مسائل جدی برای سلامت انسان گردد، چون مقدار پی اچ مایعات در بدن ما بر روی هر سلول تاثیر می‌گذارند. اندازه‌گیری و حفظ تعادل سطوح اسیدی و قلیایی مایعات یک اقدام ظریف و اساسی است که باید به خوبی مدیریت گردد. سیستم بدن ما طوری طراحی شده که می‌تواند برای حفظ سطوح اسیدی و قلیایی درون بدن مبارزه کند. برای پیشگیری از سرطان باید با از بردن اسیدهای زائد بدن  (زباله های اسیدی)، که سلول‌های طبیعی را به سلول‌های سرطانی تبدیل می‌کنند، شروع کرد. در هنگام تلاش جهت حفظ تعادل اسید و باز، ممکن است تنش‌هایی به دیگر بافت‌های بدن، سیستم‌های درون بدن، اندام‌ها و غیر وارد شود. سطح نامتعادل و پایین پی اچ می‌تواند باعث بروز سطوح بسیار اسیدی در بدن شود و بنابراین این موضوع می‌تواند منجر به ایجاد اختلالات شدیدی در بدن گردد. برای مثال، در صورتی‌که سطح پی اچ به میزانی بیش از حد به سمت اسیدی بودن متمایل باشد، علائمی مانند از دست دادن انرژی، خستگی، افزایش وزن و هضم نامناسب مواد غذایی در بدن فرد ایجاد می‌گردد.
 

مزایای سلامتی

بدن همه‌ی ما نیازمند آب کافی برای انجام فعالیت‌های ضروری می‌باشد، بنابراین باید همواره از آب‌های آشامیدنی که غنی از مواد معدنی هستند، استفاده کنیم. سطح پی اچ آب نوشیدنی باید بین 9 و 10 باشد و بدن ما روزانه به بیش از دو لیتر آب نیاز دارد.
 
برخی مواقع، تمایل به غذا نشانه‌ای از تشنگی فرد می‌باشد. بنابراین باید همه‌ی ما عادت حداقل نوشیدن 2 تا 3 لیتر آب را در خود تقویت کنیم. این میزان آب برای خنثی کردن اسیدها و
سموم ذخیره شده و دفع آن‌ها از بدن مورد نیاز می‌باشد. آب قلیایی آبی است که حاوی مواد معدنی بوده که این مواد معدنی به عنوان عاملی جهت هدایت الکتروشیمیایی از سلولی به سلول دیگر عمل می‌کند. برخی از مطالعات توصیه به نوشیدن آب‌های یونیزه – قلیایی دارند، چون این آب‌ها به مقاومت بدن در برابر بیماری‌ها و کاهش روند پیری پوست کمک می‌کند.
 
در زیر برخی از روش‌های کاهش روند پیری بدن انسان را ذکر کرده‌ایم.
افزایش آب رسانی به درون سلول‌ها
استفاده از مواد معدنی ضروری مانند کلسیم، پتاسیم، منیزیم و سدیم
کمک به حفظ جریان نرمال خون
جلوگیری از تجمع رادیکال‌های آزاد که باعث بروز آسیب به سلول‌ها می‌شوند.
 
بسیاری از غذاهایی که ما مصرف می‌کنیم توانایی بالا بردن سطح اسیدیته‌ی بدن را دارند که این موضوع می‌تواند باعث بروز اختلالاتی در کارکرد بدن و عدم تعادل شیمیایی در بدن گردد. مصرف آب سالم و مناسب، مزایای بهداشتی متعددی مانند کاهش سوء هاضمه، کاهش سوزش قلب و معده، بهتر شدن آب رسانی بین
سلول‌ها را به همراه دارد. در طول چند سال گذشته، صحبت‌های زیادی در رابطه با کیفیت آبی که هر روزه می‌نوشیم و اثرات آن بر سلامت ما شده است. توصیه شده که روزانه بیش از دو لیتر آب بنوشیم. بسیاری از خانواده‌ها به آب آشامیدنی لوله کشی شده به عنوان منبع اصلی آب متکی می‌باشند. از آن‌جا که کیفیت آب لوله کشی توسط بسیاری از متخصصان سلامت مورد تایید قرار نگرفته است، بنابراین میلیون‌ها نفر در سراسر جهان به جای آب لوله کشی از آب‌های معدنی بسته بندی شده استفاده می‌کنند و یا این ‌که تلاش‌هایی را در جهت بهبود کیفیت آب خانگی خود انجام می‌دهند. اما قیمت آب‌های بسته بندی شده به طور مداوم و بدون افزایش 100 درصدی کیفیت آب در حال افزایش می‌باشد.
 
جهت دستیابی به تعادل و ایجاد عملکرد بهتر بدن، نیاز به نوشیدن آب کافی و سالم می‌باشد. در هنگام مصرف آب مزابای ذکر شده در بالا را در نظر داشته باشید. آب عامل بسیار مهم در حفظ تعادل مناسب اسید – باز بدن می‌باشد. حدود 70 درصد بدن ما را آب تشکیل داده و روزانه به واسطه‌ی عملکرد طبیعی بدن حدود 5/2 لیتر از این آب از دست می‌رود. بنابراین، جایگزین کردن این آب دفع شده هم از نظر کیفیت و هم کمیت آن بسیار مهم می‌باشد.
 
باید بدانیم که  پتانسیل آب قلیایی منفی است و می تواند پی اچ بدن انسان را متعادل سازد که این عمل خاصیت آنتی اکسیدانی را برای بدن فراهم می‌کند و باعث افزایش سلامتی انسان می‌گردد و در واقع به بهبود بیماری‌ها مخصوصا بیماری‌های حاد کمک می‌کند. در نتیجه بهتر است آبی را که جهت نوشیدن مصرف می نماییم آبی قلیایی باشد.


در واقع می‌توان گفت آب قلیایی با خنثی کردن رادیکال‌های آزاد و کنترل اکسیداسیون در بدن، آنتی اکسیدانی در دسترس است. امروزه سلول‌های بدن انسان در اثر تغذیه نامناسب، آلودگی هوا و تماس با اشعه‌های مختلف، بسیار نیازمند به آنتی اکسیدان هستند. و چه بهتر از این که آنتی اکسیدان را مثل آب خوردن به بدن خود برسانیم.
 
برای پیشگیری از سرطان باید با از بردن اسیدهای زائد بدن  (زباله های اسیدی)، که سلول‌های طبیعی را به سلول‌های سرطانی تبدیل می‌کنند، شروع کرد. فرد مبتلا به سرطان در جریان شیمی درمانی، تحت کنترل شدید Ph  بدن و جلوگیری از افزایش اسیدیته قرار می‌گیرد تا از عود مجدد سرطان جلوگیری شود. تمام این موارد نشان دهنده فایده و حتی ضرورت استفاده از آب قلیایی برای رفع تشنگی است.
 
منبع: بازل


مقالات مرتبط
ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.