در اعماق این دریا، رودخانه ای در جریان است!

در شبه جزیره یوکاتان مکزیک، بین دریای کارائیب و خلیج مکزیک، جنگلهای گرمسیری و انبوهی هست که پوشیده از گودال و غارهایی بنام سنوته اند. یکی از حیرت انگیز ترین گودال ها، غار سنوته آنجلیتا است که در داخل آن یک رودخانه زیر آبی در جریان است! تنها راه تماشای این رودخانه غواصی در عمق ۶۰ متری آب است!
شنبه، 23 آذر 1398
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما
در اعماق این دریا، رودخانه ای در جریان است!
در شبه جزیره یوکاتان در مکزیک باید «Little Angel» را ببینید و سپس آماده شوید تا یک غواصی منحصر بفرد را تجربه کنید. حدود ۱۰ تا ۱۵ دقیقه غواصی شما را به این غار غواصی آبی می‌رساند که محل قرارگیری یک شگفتی سورئال است: یک رودخانه زیر آبی که در اقیانوس جریان دارد!

چطور چنین چیزی ممکن است؟ ممکن است تعجب کنید، اما وقتی سنگ بستر آهکی فرو می‌ریزد، پایین می‌رود و یک گودال را شکل می‌دهد. این گودال که به عنوان یک مخزن عمل می‌کند، با مخلوطی از آب زیرزمینی شیرین و آب شور پر شده است. در نهایت، ماده ارگانیک به ترانشه هتم می‌شود و هنگامی که تجزیه می‌شود هالکین (ابری از هیدروژن سولفید) تولید می‌کند که آب شیرین را در بالا از آب شور در پایین جدا می‌کند. غواصان می‌توانند واقعا در این ابر شنا کنند که به طرز جادویی به آب بدن شباهت دارد. با شاخ و برگ هایی که روی رودخانه قرار دارند فکر می‌کنید که در یک جنگل اسرارآمیز هستید.

از سطح که به پایین نگاه کنید همه چیزی که می‌بینید آب‌های عمیق آبی است. ابتدا هیچ چیز به جز رنگ آبی نمی‌بینید سپس به تدریج در ۱۸ متری هاله عجیبی ظاهر می‌شود مثل تنه درختان و شاخه هایی که به هم چسبیده اند. همانطور که واضح‌تر می‌شود اولین تاثیرات خواب آلودگی را احساس می‌کنید و همزمان مه وسیعی در پایین می‌بینید. در بالای ابر که می‌ایستید و به اطراف نگاه می‌کنید همه چیز به نظر سورئال و وحشتناک می‌رسد که تاثیرات نیتروژن در مغز شماست. وقتی از ابر عبور می‌کنید، به مدت یک دقیقه هیچ چیز غیر از نور چراغتان نمی‌بینید، آب بسیار زلال است، اما چراغ شما چیزی را در پایین روشن نمی‌کند. شما اکنون در ۳۳ متری هستید.

در اعماق این دریا، رودخانه ای در جریان است!

در اعماق این دریا، رودخانه ای در جریان است!

در اعماق این دریا، رودخانه ای در جریان است!


منبع: سایت برترینها


ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.