دسر خرما و سیب

اگر از موز شل و نرم استفاده کنیم بهتر است زیرا اینطور اجازه می دهیم آب سیب بجوشد و موزها نرم شود
دوشنبه، 20 تير 1401
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما
دسر خرما و سیب
در ادامه‌ی آموزش انواع دسر، امروز تصمیم داریم شما را با شیوه‌ی تهیه‌ی یک دسر با طعمی متفاوت، آشنا کنیم. برای آشنایی با مواد اولیه و روش تهیه‌ی این دسر خوشمزه، با بخش آشپزی سایت راسخون همراه باشید.


 
مواد لازم
سیب 1عدد درشت
خرما 10 عدد
موز 1عدد
پودر نارگیل مقداری
کنجد مقداری
گردوی ریز خرد شده مقداری
دارچین مقداری کم
آب یک عدد سیب کامل

طرز تهیه:

ظرفی را روی حرارت می‌گذاریم و آب سیب را داخل آن می‌ریزیم .یک عدد موز را تکه تکه کرده و داخل آب سیب می‌ریزیم.

اگر از موز شل و نرم استفاده کنیم بهتر است .اجازه می دهیم آب سیب بجوشد و موزها نرم شود.چند عدد سیب را پوست کنده و هسته های آنها را کامل جدا می کنیم .

و به تکه های متوسط خرد می‌کنیم .اگر از سیب‌های کوچک استفاده می‌کنیم 4 عدد کافی است.یا از یک عدد سیب بزرگ استفاده می‌کنیم .تکه‌های سیب را با آب خیلی کم می‌گذاریم بخارپز شده و نرم شود.

سیب‌ها را به ظرف اضافه می‌کنیم و مخلوط می‌کنیم .به خاطر این سیب را از قبل می‌پزیم چون زمان پخت سیب بیشتر از موز است.حدود 10 عدد خرما را از هسته جدا می کنیم و به مواد اضافه می‌کنیم .

مقداری دارچین اضافه می کنیم ومخلوط می کنیم.اجازه می دهیم کمی آب سیب به خورد موز برود بعد حرارت را خاموش می کنیم و می گذاریم مواد ولرم شوند .وقتی حرارت مواد کم شد و ولرم شدند آنها را با هر وسیله ای که در دسترس باشد له کرده و پوره می کنیم.

در سه ظرف مختلف پودر نارگیل ،کنجد و گردوی خرد شده داریم.بعد از اینکه مواد را پوره کردیم از آنها بر داشته داخل دست گرد می کنیم ودر یکی از سه ظرف گفته شده به دلخواه می غلتانیم .این دسر را بعد از آماده شدن حتماً داخل یخچال نگه می داریم ،چون خرما و موز زود ترش می شود.

منبع:نشریه عصر فرهنگ،شماره 3


ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.
موارد بیشتر برای شما