قبل از خرید لحاف برای تختتان باید به این نکات توجه کنید

روتختی و لحاف عضو جدانشدنی اتاق خواب شما هستند. لحاف شما یک‌سوم از شبانه‌روز همراهتان است. پس باید در انتخاب آن دقت کنید. در این مقاله نکات اصلی که قبل از خرید لحاف باید بدانید را برای شما توضیح می‌دهیم.
يکشنبه، 1 دی 1398
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما
قبل از خرید لحاف برای تختتان باید به این نکات توجه کنید
بیشتر مردم روتختی و لحاف خود را بنا بر سلیقه شخصی خود خریداری می‌کنند. نوع لحافی که انتخاب می‌کنید چیزهای زیادی در مورد شخصیت شما می‌گوید. خرید لحاف در استایل‌های متفاوت می‌تواند رنگ و بوی خاصی به اتاق خواب شما بدهد. در ادامه نکاتی آورده‌ایم که به شما در خرید لحاف کمک می‌کند.


1.سایز لحاف

لحاف یک نفره، لحاف دو نفره و انواع دیگر سایز لحاف‌ها بستگی به سایز تخت شما دارد. طول و عرض تخت خود را اندازه بگیرید و برای هر کناره 10 سانت اضافه برای آویزان شدن لحاف در نظر بگیرید. اگر ملحفه و روتختی کتان و نخی مدنظر شما است توصیه می‌کنیم که آن‌ها را در اندازه بزرگ‌تری تهیه کنید زیرا این جنس در طول زمان آب می‌رود و کوچک‌تر می‌شود.


2.جنس لحاف

تنوع بسیار گسترده‌ای در جنس‌های لحاف وجود دارد. از کتان و نخ خالص گرفته تا ساتن و پارچه‌های صنعتی ترکیبی و غیره. اگر در مناطقی با هوای گرم زندگی می‌کنید یا گرمایی هستید و زیاد در خواب عرق می‌کنید بهتر است از لحاف نخی و کتان استفاده کنید زیرا راحت‌تر و خنک‌تر هستند.

لحاف نخ کامل از گران‌ترین لحاف‌ها است. چیزی که این مدل روتختی‌ها را از انواع دیگر مجزا می‌کند این است که نرمی و لطافت خاصی دارند و خاصیت ضد حساسیت دارند و برای پوست‌های حساس بهترین گزینه هستند. تنها عیبی که این‌گونه لحاف‌ها دارند این است که در طول زمان مقداری آب می‌روند و این طبیعت آن‌ها است.

لحاف کتان مصری با ملحفه‌های نخی و کتان طول عمر بیشتری دارد و جزء لحاف‌های خوب است. طول مصرف طولانی‌تری دارند و لطافت خود را درگذر زمان حفظ می‌کنند.

لحاف پلی‌استر خالص ازلحاظ اقتصادی به‌صرفه‌ترین است و از معایب آن می‌توان به این موضوع اشاره کرد که اگر لکه‌ای بر آن‌ها بیفتد به‌سختی پاک می‌شود.

لحاف و روتختی ابریشمی همان‌طور که از نامش پیداست بسیار لطیف و نرم است. همچنین طول مصرف بالایی دارد اما از آن‌طرف نگهداری آن مثل روز اول و براق نگه‌داشتنش مستلزم شرایط ویژه‌ای است. در شستشوی آن باید دقت شود تا لطافت خود را حفظ کند و آب نرود.

انواع مختلفی از لحاف و روتختی وجود دارد اما شما باید بر اساس بدن خودتان، محیط و هوای شهری که در آن زندگی می‌کنید جنس موردنظر را در هنگام خرید لحاف انتخاب کنید.


3.شکل  لحاف

قبل از انتخاب طرح لحافتان به موارد زیر دقت کنید:

مدل تخت: اگر تخت ساده‌ای دارید می‌توانید با طرح‌های رنگی و شلوغ سادگی آن را پنهان کنید و ترکیبی چشم‌نواز داشته باشید. اما اگر تخت مجللی دارید استفاده از روتختی ساده‌تر به شیک بودن تخت شما می‌افزاید.

رنگ اتاق خواب: سعی کنید در هنگام انتخاب طرح لحاف به هماهنگی آن بارنگ دیوار و سایر لوازم اتاق خواب خود بیاندیشید.

درنهایت لحاف شما به هر شکلی که باشد باید به تخت و اتاق خواب شما بیاید. اگر اتاق خواب رنگارنگ و شلوغی دارید با یک روتختی ساده آن را آرامش‌بخش‌تر کنید و برعکس اگر اتاق سرد و بی‌روحی دارید با یک لحاف شلوغ و پررنگ به آن هیجان دهید.


4.الگوی طرح لحاف

طرح و الگوی لحاف‌ها گستردگی فراوانی دارد. طرح‌های گل‌گلی، ساده، راه‌راه، شطرنجی و ... این تنوع، زمانی که به روتختی و ملحفه می‌رسد حتی بیشتر هم می‌شود. چیزی که امروزه به‌تازگی پا به عرصه لحاف و روتختی گذاشته است روتختی 3 بعدی است. روتختی 3 بعدی جلوه خاصی به اتاق خواب شما می‌دهد و تازگی خاصی به دکور خانه شما می‌بخشد. طرح‌های روتختی 3 بعدی ویژگی‌های خاصی دارند که شما کمتر مشابه آن دیده‌اید.


سخن آخر

هنگام خرید لحاف به ویژگی‌های فیزیکی بدن خودتان مثل حساسیت پوستتان یا گرمایی و سرمایی بودن خود توجه کنید. آب‌وهوای شهر محل زندگی شما می‌تواند بر ضخامت لحافی که می‌خواهید بخرید تأثیر بگذارد. طرح و شکل و اندازه لحاف خود را بر اساس دکور اتاق خواب و مدل تخت‌خوابتان انتخاب کنید.


منبع: سایت ستاره


ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.