دستور پخت کیک عسل و بادام بدون آرد

امروز در مطلب زیر میخواهیم دستور پخت یک کیک خوشمزه با طعمی ماندگار را به شما آموش دهیم که برای تهیه آن نیازی به آرد هم نداریم. با ما همراه باشید تا توضیحات بیشتری درباره پخت این کیک برایتان ارائه دهیم.
دوشنبه، 23 دی 1398
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما
دستور پخت  کیک عسل و بادام بدون آرد

طرز تهیه کیک عسل و بادام بدون آرد

مناسب برای 10 نفر

235 کالری

عسل و بادام درختی، این کیک ساده‌ بدون گلوتن را بسیار خوشمزه می‌ کنند. این کیک به همراه چای بعدازظهر یا به عنوان یک دسر بهاری ایده‌آل است.

حواستان باشد که سفیده های تخم مرغ را بیش‌ازحد نزنید. آنها باید سفید و کف‌ آلود باشند اما نباید سفت شوند. اگر آنها را بیش‌ از حد بزنید، با سرد شدن کیک ممکن است وسطش فرو برود.
 
زمان آماده سازی 
20 دقیقه
 
زمان پخت 
120 دقیقه
 
مواد لازم
بادام ۱٫۵ فنجان

تخم مرغ ۴ عدد

عسل نصف فنجان

عصاره‌ وانیل ۱ قاشق چایخوری

جوش شیرین نصف قاشق چایخوری

نمک نصف قاشق چایخوری

عسل ۲ قاشق غذاخوری

برش‌ های بادام بوداده یک چهارم فنجان
 
مراحل پخت
1.فر را تا ۳۵۰ درجه‌ فارنهایت گرم کنید. یک قالب کیک ۹ اینچی کمربندی را با اسپری روغن چرب کنید. کف آن را با کاغذ مومی بپوشانید و روی آن روغن اسپری کنید.

2.بادام درختی‌ های کامل را در غذاساز یا مخلوط‌کن بریزید و کاملا ریز کنید (شما حدود یک و سه‌چهارم فنجان پودر بادام خواهید داشت). ۴ عدد زرده‌ ی تخم مرغ، نصف فنجان عسل، وانیل، جوش شیرین و نمک را در یک کاسه‌ی بزرگ با همزن برقی با سرعت متوسط بهم بزنید تا کاملا ترکیب شود. بادام پودرشده را اضافه کنید و با درجه‌ی پایین بهم بزنید تا مخلوط شود.

3. 4 عدد سفیده‌ تخم مرغ را در یک کاسه بزرگ دیگر با همزن برقی (سرعت متوسط) بهم بزنید تا کف‌دار و سفید شده و حجمش دوبرابر شود اما زیاد سفت نشود، حدود ۱ تا ۲ دقیقه بسته به نوع همزن. با استفاده از یک کفگیر پلاستیکی، سفیده‌های تخم مرغ را به آرامی در مخلوط آجیل بریزید و کمی بهم بزنید. خمیر را در قالب کیک خالی کنید.

4.کیک را حدود ۲۵ تا ۲۸ دقیقه در فر قرار دهید تا قهوه‌ ای طلایی شود و خلال دندانی که در وسطش فر می‌کنید، تمیز بیرون بیاید. اجازه دهید ۱۰ دقیقه در قالب خنک شود. یک چاقو را دور لبه‌ قالب بگردانید و به آرامی حلقه‌ دور قالب را جدا کنید و بگذارید کیک کاملاخنک شود.

5.در صورت تمایل با قرار دادن یک کفگیر پهن و بزرگ بین کیک و کاغذ مومی، کیک را از کف قالب جدا کنید. کیک را به دقت به دیس سرو منتقل کنید. برای سرو، عسل را روی کیک بریزید و برش‌های بادام را روی آن بپاشید.
 

نکته یک

برای بو دادن بادام‌ های کامل، آنها را روی سینی فر پخش کنید و حدود ۷ تا ۹ دقیقه در فر ۳۰ درجه‌ فارنهایت قرار دهید تا عطرشان بیرون بیاید. گاهی بهم بزنید.

برای بو دادن برش‌ های بادام، آنها را در یک تابه‌ کوچک خشک بریزید و روی شعله‌ی متوسط پایین حرارت دهید. دائما بهم بزنید تا عطرشان بیرون بیاید و کمی قهوه‌ای شوند. ۲ تا ۴ دقیقه.
 

نکته دو

تخم‌ مرغ‌ ها باید در دمای اتاق باشند تا پروتئین‌ ها به اندازه‌ ی کافی ازهم باز شوند و به بافت نرم و ترد کیک کمک کنند. تخم‌ مرغ‌ ها را ۱۵ دقیقه زودتر از یخچال بیرون بیاورید یا ۵ دقیقه قبل از استفاده، آنها را در یک کاسه‌ آب گرم (نه داغ) قرار دهید.


منبع: سایت راستینه


ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.