دستور پخت سالمون با سبزیجات کبابی و کینوآ

سالمون از جمله ماهی‌ های بسیار مغذی و پر خاصیتی است که مصرف آن حتما پیشنهاد می‌ شود.دز این مطلب با طرز تهیه سالمون با سبزیجات کبابی و کینوآ آشنا می شویم.
چهارشنبه، 25 دی 1398
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما
دستور پخت سالمون با سبزیجات کبابی و کینوآ

طرز تهیه سالمون با سبزیجات کبابی و کینوآ

مناسب برای 4 نفر

499 کالری

این دستور سالمون سالم، همه‌ ی چیزهایی که از یک وعده‌ ی کامل می‌ خواهید را دارد، سالمون غنی از امگا ۳، کینوآی حاوی پروتئین و مقدار زیادی سبزیجات. این شام سالم که با سس افرا – لیمو سرو می‌ شود، یک ناهار لذیذ برای روز بعد نیز هست.
 
زمان آماده سازی 
25 دقیقه
 
زمان پخت 
50 دقیقه
 
مواد لازم
کدوی دلیکاتای کوچک ۲ عدد

کدوی دلیکاتای بزرگ ۱ عدد

گلچه‌ های گل کلم ۴ فنجان

موسیر کوچک، چهار قسمت‌ شده ۶ عدد

روغن زیتون فوق‌ بکر ۳ قاشق غذاخوری

نمک سه‌ چهارم قاشق چایخوری

فلفل سابیده‌ شده نصف قاشق چایخوری

آب یک و یک‌ چهارم فنجان

کینوآی قرمز یا سفید سه‌ چهارم فنجان

فیله‌ ی سالمون نیم کیلوگرم

روغن زیتون یا روغن کانولا اسپری آشپزی

آب لیمو ۳ قاشق غذاخوری

شربت افرا ۲ قاشق غذاخوری

گردوی خردشده، بوداده یک‌ چهارم فنجان
 
مراحل پخت
1. فر را از قبل تا ۴۲۵ درجه‌ ی فارنهایت گرم کنید.

2. کدو، گل کلم و موسیر را با ۲ قاشق غذاخوری روغن، یک چهارم قاشق چایخوری نمک و همین مقدار فلفل روی یک سینی فر لبه‌ دار بزرگ مخلوط کنید و بمدت ۲۰ تا ۲۵ دقیقه در فر قرار دهید تا سبزیجات نرم شوند و گوشه‌ هایشان قهوه‌ ای شود. یک یا دو بار بهم بزنید.

3. در این حین، آب را در یک قابلمه‌ ی کوچک به جوش بیاورید. کینوآ را اضافه کرده و بگذارید دوباره به‌ جوش بیاید. شعله را کم کنید، سر ظرف را بگذارید و ۱۲ تا ۱۵ دقیقه بپزید تا آب آن جذب شود. سپس از روی حرارت بردارید.

4. وقتی سبزیجات نرم شدند، آنها را در یک طرف سینی فر جمع کنید و سالمون را در فضای خالی بگذارید. سالمون را با یک لایه‌ ی نازک اسپری آشپزی بپوشانید و یک‌ چهارم قاشق چایخوری نمک و همین مقدار فلفل به آن بزنید. حدود ۴ تا ۶ دقیقه بپزید تا وسط سالمون مات شود.

5. یک قاشق غذاخوری روغن باقی‌ مانده را با آب لیمو، شربت افرا و یک‌ چهارم قاشق چایخوری نمک در یک کاسه‌ ی کوچک باهم مخلوط کنید. این سس را روی کینوآ، سالمون و سبزیجات بریزید و روی آن گردو قرار دهید.
 
نکته ۱
فیله ی سالمون را روی یک تخته برش تمیز بگذارید، بطوری که از سمت پوست روی تخته قرار بگیرد. از قسمت دم شروع کنید، تیغه‌ ی یک چاقوی تیز و بلند را بین گوشت ماهی و پوست سُر دهید، با دست دیگرتان پوست ماهی را محکم روی تخته نگه دارید. به آرامی چاقو را در زاویه ۳۰ درجه حرکت دهید تا فیله را از پوست ماهی جدا کند.
 
نکته ۲
کم کردن تعداد ظرف‌ ها، یک سینی فر لبه‌ دار برای هرکاری از کباب کردن گرفته تا جمع کردن چکه‌ ها و خرده‌ های غذا ایده‌ آل است. برای تمیز کردن راحت‌ تر و نو نگه‌ داشتن سینی فرتان، قبل از هربار استفاده کف آن را با یک لایه فویل بپوشانید.


منبع: سایت راستینه


ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.