باقی‌مانده

امام زمان(عج) مأمور بزرگ‌ترین و پرگستره‎ترین مأموریت تاریخ است. این مأموریت چیزی نیست جز گستراندن عدالت در سراسر گیتی، از شرق تا غرب عالم.
چهارشنبه، 9 بهمن 1398
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما
باقی‌مانده
نامش بقیة‎الله است. باقی‌مانده. ادامه.

باقی‌مانده‎ی خاندان برگزیده‌ی آفرینش است.

ادامه‎ی رسالت خاندانش را بر دوش دارد. عظیم‎ترین بخش آن را: بخش جهانی شدن.

همان بخشی که از هزار و چهار صد سال پیش، قرآن کریم وعده‎ی شیرینش را در گلبرگ معطّر آیات خود پیچیده و به دل دردمند بشر هدیه داده بود: «وَ نُرِیدُ أَنْ نَمُنَّ عَلَی الَّذِینَ اسْتُضْعِفُوا فِی الْأَرْضِ وَ نَجْعَلَهُمْ أَئِمَّه وَ نَجْعَلَهُمُ الْوارِثِینَ.»1

خاندان او، نسل در نسل، برای هدایت و سعادت بشر، زحمت‎ها کشیدند و خون دل‎ها خوردند. قریب سیصد سال، از آن شب پرشکوه غار حراء تا روز تلخ آغاز غیبت او، انسانیت از خورشید پر فروغ هدایت‌شان بهره برد؛ همچون رود پرخروش و زلالی که در صحرای خشک حیات بشر جاری بود و مجاوران خود را به خنکایی آسمانی مهمان می‎کرد.

امّا او مأمور بزرگ‌ترین و پرگستره‎ترین مأموریت تاریخ است.

او ادامه‎ی آن راه روشن را به تمام جهانیان نشان خواهد داد و با حضور پرشکوهش، رودخانه‎ی زلال معارف خاندانش را به دریای بی‎انتهای حکومت الهی‎اش منتهی خواهد ساخت. حکومتی که در آن، خبری از صحراهای خشک نیست. رودها و چشمه‎های زلال، در سراسر گیتی از شرق تا غرب عالَم، در تک‌تک قاره‎ها و کشورها و شهرها و روستاها، جاری خواهند بود و هیچ‌کس از سرزمین بی‎بدیل عدالت او بیرون نخواهد ماند.
 
 پی نوشت:
1. سوره‌ی قصص، آیه‌ی5.

منبع: مجله باران


مقالات مرتبط
ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.