هدیه یا توجه، کدام یک همسر را بیشتر خوشحال می‌کند؟

شناخت روحیات همسر و درک صحیح رفتارهای وی اولین و مهم‌ترین قدم در یک زندگی زناشویی موفق است. ابراز علاقه و محبت به همسر تأثیری شگرفت در این رابطه خواهد داشت. فراموش نکنید که هدیه دادن تنها یکی از روش‌های ابراز علاقه به زنان است. روشی که لازم است، اما کافی نیست.
سه‌شنبه، 27 اسفند 1398
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما
هدیه یا توجه، کدام یک همسر را بیشتر خوشحال می‌کند؟

راهکارهای خوشحال کردن همسران

قبل از هر چیزی شما باید با روحیات همسر خود آشنا باشید. زنان رفتار و شخصیت‌های مختلفی داشته و در برخورد با مسائل مختلف مانند هم عمل نمی‌کنند. اما همه آن‌ها در یک حس مشترک هستند و آن هم داشتن روحیه‌ای لطیف و حساس است.

سرسخت‌ترین زن‌ها هم در تمنای عشق و دلدادگی بوده و چنین رفتاری با آن‌ها می‌تواند منجر به ایجاد ذوق و شوق زیادی در آنان شود. این حساسیت در روحیه حتی تا حدی است که یک زن می‌تواند با کوچکترین کلام نامربوط و یک بی‌محلی همسر خود، بشکند. چنین رفتاری حتی می‌تواند اثر گران‌ترین هدیه‌ها را هم در وجود همسر شما نابود کرده و آن را بی‌تأثیر نماید. (1)

زنان دوست دارند تا همسرشان به آن‌ها بگوید که چقدر او را دوست دارند و این را در عمل نیز اثبات نماید. آن‌ها به دنبال کوچکتری کارها از جانب همسرشان هستند تا به نوعی متوجه عشق و علاقه شوهرشان شوند. تنها دوست داشتن همسرتان هم کافی نیست. این را باید در عمل ثابت کنید و به او نشان دهید که عاشق واقعی او هستید. (1)

هدیه یا توجه، کدام یک همسر را بیشتر خوشحال می‌کند؟

راه‌های ابراز علاقه به زنان

روحیه مردان و زنان در ابراز علاقه شنیدن، کمی با هم تفاوت دارد. کلمه «دوستت دارم» مانند یک معجزه در وجود خانم‌ها است. آن‌ها هیچ گاه از شنیدن واژه دوستت دارم همسرشان خسته نمی‌شوند و همیشه علاقه دارند این جمله را از زبان همسرشان بشنوند. ابراز علاقه برای زنان معانی مختلفی دارد.

جملاتی هستند که شنیدن آن‌ها از طرف یک زن، می‌تواند غوغایی در وجود وی بیفکند. جملاتی مانند تو چقدر زیبایی، تو خیلی خاصی، در کنار تو بودن حس بی‌نظیری است یا تعریف کردن از وی در کنار دوستت دارم، تأثیر فوق العاده‌ای روی روحیه همسرتان داشته و همه این قسم ابراز علاقه، نیاز زنان است. (2)

هدیه دادن به همسر هم یکی از موارد ابراز علاقه به آن‌ها محسوب می‌شود. مانند سایر موارد ابراز علاقه، برای هدیه دادن به همسرتان نیز نباید منتظر رسیدن به مناسبت خاصی باشید. روانشناسان معتقد هستند که هدیه دادن به همسر در روزهایی که هیچ مناسبتی ندارد، تأثیر بسیار بیشتری از زمان هایی دارد که در مناسبت خاصی مانند تولد و یا روز زن و ... هستیم و می‌تواند باعث بهبود زندگی زناشویی آن‌ها شود.

هدیه دادن یکی از عادات بسیار خوب جامعه ما است. خرید یک هدیه هر چند از نظر قیمتی کم ارزش، تأثیر فوق العاده‌ای روی زندگی زوج‌های جوان دارد.

عدم توجه مردان به زنان و عدم ابراز علاقه می‌تواند منجر به از بین رفتن احساسات زنانه و علاقه آن‌ها به شوهرشان شود. کافی است که آن‌ها حس کنند که شما تنها برای یک رابطه جنسی در حال ارتباط با وی هستید؛ همین می‌تواند یک بی‌علاقگی بزرگ را در وی ایجاد نماید.

زنان اگر حس کنند که شوهرشان مانند یک دیکتاتور در حال رفتار بوده و دائما آن‌ها را کنترل می‌نماید، حس خوشایندی به این زندگی نخواهند داشت. (3)

هدیه یا توجه، کدام یک همسر را بیشتر خوشحال می‌کند؟

هدیه یا توجه؟

حال سؤال اینجاست که یک ابراز علاقه ساده و توجه به همسر، تأثیر بیشتری روی روحیه وی دارد و یا اقدام به خرید کادوهای گران قیمت می‌تواند این تأثیر را شدت بخشد؟ شوهران باید بدانند که هدیه دادن تنها یکی از روش‌های ابراز علاقه به همسرشان است؛  روشی که کاملاً لازم است. گاهی اوقات برای اینکه به همسرتان بفهمانید که او را چقدر دوست دارید، نیاز به خرید یک کادو و هدیه دادن به وی خواهید داشت.

در واقع هدیه دادن نشان از توجه شما به وی دارد. حال حتی نیازی به اهدای کادوهای گران قیمت نیز نخواهد بود. خانم‌ها عاشق این هستند که آن‌ها را سورپرایز کنید و برای این کاری نیازی به یک هدیه گران قیمت نخواهید داشت. هیچ چیزی مانند توجه و اولویت قرار دادن نمی‌تواند باعث دوام و طول عمر بیشتر یک ازدواج شود. (4)

خیلی از مردان اعتقاد دارند که حتماً باید یک هدیه گران قیمت و در خور برای همسر خود تهیه نمایند تا وی را کمی خوشحال نمایند. در صورتی که عبارت ساده دوستت دارم اگر به صورت مدام و روزانه باشد، تاثیری شگرف در ایجاد روابطی پایدار و همیشگی در زندگی زناشویی افراد خواهد داشت. (4)

نوشتن یک نامه عاشقانه ساده روی کاغذ عطری، پختن یک وعده غذای ساده، گرفتن یک مهمانی دورهمی و دعوت بی‌خبر از والیدن همسرتان یا دعوت از او برای دیدن برنامه مورد علاقه وی در تلویزیون کارهای به نظر ساده‌ای هستند که می‌توانند تاثیرات بسیار بیشتری از یک هدیه گرانبها در نوع رابطه زندگی شما داشته باشند. (5)
 

روح فراتر از جسم

به عقیده روانشناسان بالینی داشتن دو گوش شنوا در زندگی مشترک توسط مرد می‌تواند روحیه همسر وی را چندین برابر نماید. حتی اگر همه حرف‌های او را تایید نمی‌کنید، به حرف‌های او خوب گوش کنید. (6)

احترام قائل شدن برای همسر و وقت گذاشتن برای وی بسیار مهم‌تر از خرید‌های مادی است. در آغوش کشیدن همسر و یک برخورد صمیمانه با وی تا مدت‌ها از یاد وی بیرون نخواهد رفت. چنین برخوردهایی باید در اولویت زندگی شما قرار گرفته و استفاده از ابزار هدیه نیز بایستی در راستای پر رنگ نمودن چنین اقداماتی باشد. (7)

هدیه یا توجه، کدام یک همسر را بیشتر خوشحال می‌کند؟

از این رو در تعریف کردن بخیل نباشید. نیازی نیست برای تعریف کردن از همسر خود برای او یک سرویس طلا بخرید. تنها کافی است توجه خود را به کارها و علایق همسرتان افزایش دهید. یک ابراز علاقه بی گاه در صبح زود می تواند تأثیری به مراتب بیشتر و بزرگ از چنین هدیه‌ای داشته باشد که سرسری و بدون توجه خریداری شده است.

یک سفر تفریحی دو نفره، یک پیک نیک خانوادگی و ترتیب دادن یک غافلگیری برای زنان، در درجه اهمیت بسیار بالاتری نسبت به یک سرویس طلا قرار می گیرند. (2)
 

محبت به همسر

اگر بخواهیم تمام مطالب مربوط به ارتباط زناشویی و تأثیر هدیه دادن یا توجه کردن روی روحیه زنان را در یک جمله خلاصه کنیم، می‌توانیم آن را در محبت کردن به همسر بیان نماییم.

امام صادق (علیه السلام) در این رابطه می‌فرمایند: «مرد، در برابر همسر خود از رعایت سه چیز ناگزیر است: با او هم فکری و موافقت کند تا محبت او را به خود برانگیزاند و دلش را به خود متمایل کند. هم چنین باید با محبت خود، قلب زن را تسخیر کند و او را عاشق و فدایی خویش سازد.»

در قرآن کریم نیز آیاتی داریم که بیان کننده عشق و محبت میان مردان و زنان هستند. این نشان از اهمیت بالای محبت در زندگی زناشویی و بنیان خانواده دارد.(1)
 
نتیجه گیری
هدیه دادن نیز تنها یکی از راه‌های ابراز علاقه و محبت به همسرتان است. اگر این کار تنها برای از سر باز کردن غرغرهای زنانه باشد و از روی محبت و عشق صورت نگیرد، هیچ تأثیری روی زندگی شما نخواهد داشت. تأثیر یک هدیه گران قیمت می‌تواند بسیار موقتی و زودگذر باشد، اما یک ابراز علاقه با عشق و از روی قلب تأثیری همیشگی روی همسر شما خواهد داشت.

سپری کردن وقت بیشتر با همسر، احترام به او، مهربان بودن و انجام یک عمل غافلگیرانه ساده، همگی نیاز زندگی مشترک پایدار بوده و اولویت همسرداری مردان باید بر این رفتارها و اعمال پایه‌گذاری شود.

زنان عشق و محبت را فراموش نمی‌کنند و روح لطیف آن‌ها از این امر سیر نخواهد شد. برای داشتن یک زندگی موفق و نزدیک به هم، باید همسر خود را بشناسید و با روحیات وی آشنا باشید. (8)

پی نوشتها
  1. www.asriran.com
  2. www.khabaronline.ir
  3. www.parsnews.com
  4. www.success.com
  5. www.futurescopes.com
  6. www.mindbodygreen.com
  7. www.inspiringtips.com
  8. www.allprodad.com


ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.