جاماندگان کربلا

اگر سعادت حضور در پیاده روی اربعین را نداشتیم، می توانیم با پیشنهاد هایی که مطهره ساغری دوز در این مقاله داده است، به جمع شیفتگان امام حسین علیه السلام بپیوندیم و در این مسیر گامی هر چند کوچک برداریم.
چهارشنبه، 20 فروردين 1399
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما
جاماندگان کربلا
این روزها در هر کوچه و خیابان، صحبت از کربلا و پیاده‌روی اربعین و شور و شیدای مسافران است. زائران گروه‌گروه در حال اعزام به کربلای معلّی هستند؛ امّا عدّه‌ی زیادی از عاشقان امام حسین علیه السلام هستند که نمی‌توانند همراه این جمع به کربلا بروند؛ مثل شما دانش‌آموزان عزیز، اربعین در این چند سال هم‌زمان با برگزاری مدارس بوده است و حضور شما در این پیاده‌روی به راحتی میسّر نیست. حالا ماهایی که از این قافله جا مانده‌ایم چه کنیم؟
 

عکس بگیریم

عکّاسی هنر ثبت لحظات است. عکّاس لحظه‌‌هایی را که شاید تکرارناپذیر باشند، در تاریخ ثبت می‌کند. چه خوب است از این هنر برای معرّفی امام حسین علیه السلام به جهانیان در فضای مجازی استفاده کنیم. می‌توانیم این عکس‌‌ها را همراه هشتک در صفحات اینستاگرام نیز به اشتراک بگذاریم. (Hussain arbaeen #)

 
هدیه بدهیم

اسباب‌بازی، کتاب داستان، لوازم‌التّحریر و حتّی لباس‌‌های اضافی خودمان را (البتّه به شرط سالم بودن) در این روز  به دوستان نیازمندمان هدیه بدهیم و با این کار، تصویر مطلوبی از امام حسین علیه السلام در ذهن و روان کودکان محروم ایجاد می‌کنیم، قسمت کوچکی از نیازهای محرومان را رفع می‌کنیم و درنهایت از دعای خیرشان بهره‌مند می‌شویم.
 

پیاده‌روی کنیم

می‌توانیم در روز اربعین در شهر و محلّه‌ی خودمان به دسته‌ی بزرگ عزاداران حسینی ملحق شویم و به یاد پیاده‌روی مسیر نجف به کربلا، به سمت اماکن مقدّس شهر خود حرکت کنیم.

 
کتاب بخوانیم

کتاب‌‌های خوب برای آشنایی با امام حسین علیه السلام را بخوانیم و آن‌ها را به دوستان‌مان معرّفی کنیم و سعی کنیم پندهایی را که از گفته‌‌های امام می‌خوانیم، عمل کنیم. خود امام حسین علیه السلام فرمودند که اگر حرف‌‌های من را گوش کنید و به گفته‌‌هایم عمل کنید، راه رشد و خوش‌بختی را به شما نشان خواهم داد.

منبع: مجله باران


مقالات مرتبط
ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.