جالب‌ترین موارد چاپی سه بعدی

دنیای چاپ سه بعدی با چاپگرهای موجود در منزل، فروشگاه‌های آنلاین و حتی مغازه‌هایی که خدمات چاپ سه بعدی ارائه ‏می‌کنند، بسیار خوب پیش می‌رود. در این دنیا همه نوع شئ عجیب و شگفت انگیز به صورت سه بعدی به چاپ می‌رسد.‏
سه‌شنبه، 26 فروردين 1399
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما
جالب‌ترین موارد چاپی سه بعدی
امروزه امکاناتی فراهم شده است که در خانه می‌توانید فایلهایی را دانلود یا طراحی کنید و اسباب مورد نظر خود را با مواد پلاستیکی به چاپ برسانید. این کار می‌تواند برای تغییر آسان و ارزان دکوراسیون، اسباب بازی و حتی مبلمان مفید باشد.
چاپگرهای مواد غذایی نیز امکان چاپ شیرینی و وعده‌های غذایی مناسب را فراهم می‌سازندپس از به روی کار آمدن چاپگرهایی که اشیاء پلاستیکی سه بعدی را به چاپ می‌رسانند، هم اینک چاپگرهای سه بعدی فلزی و نیز مدلهای ارگانیک نیز معرفی شده‌اند. این چاپگرها معمولاً توسط شرکتها یا دانشگاه‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرند و مواردی مانند اسلحه و حتی اندامهای بدن انسان را تولید می‌کنند. چاپگرهای مواد غذایی نیز امکان چاپ شیرینی و وعده‌های غذایی مناسب را فراهم می‌سازند.

چاپ سه بعدی کمک می‌کند تا محصولات  با آسان‌تر و ارزان‌تر شدن دست یابی به نمونه اولیه، سریع‌تر به بازار عرضه شوند. در این بخش چند مورد از محصولاتی استثنایی که به چاپ سه بعدی رسیده‌اند را معرفی می‌کنیم.
 

بزرگ‌ترین قایق سه بعدی چاپ شده در جهان


قایق سه بعدی

در اکتبر 2019 دانشگاه ماین (Maine) موفق شد نه یکی و نه دو تا بلکه سه رکورد جهانی گینس را به خاطر استفاده از بزرگترین چاپگر سه بعدی پلیمری جهان جهت چاپ بزرگترین قایق چاپ شده به نام خود ثبت کند.

این قایق سه بعدی 25 فوتی (762 سانتیمتری) و با وزن 5000 پوندی (2268 کیلوگرمی) که‌ تری دیریگو (3Dirigo) نامیده می‌شود، شاید جالب‌ترین و هیجان انگیزترین چاپ سه بعدی در لیست ما نباشد، اما قطعاً یه شاهکار چشمگیر به حساب می‌آید.
 

چاپ زیستی قسمتهایی از اعضای بدن انسان


چاپ زیستی

چاپ سه بعدی نه تنها در ساخت وسایل و ابزارهای جدید  کارآمد بوده است، بلکه در حوزه پزشکی نیز بسیار هیجان انگیز عمل می‌کند. طی چند سال اخیر پیشرفت‌های مختلفی در فضای چاپ زیستی صورت گرفته است. این پیشرفتها تحقیقات در زمینه چاپ سه بعدی برای ترمیم و بازسازی بافت، پیوند عضو از جمله پیوند کلیه و حتی قلب را شامل می‌شود.
 

منقار بازسازی شده توکان


منقار سه بعدی

چاپ سه بعدی از کاربردهای بالقوه بسیار خوبی برخوردار است. این فناوری نه تنها در زندگی انسان بلکه حیوانات نیز تأثیرگذار می‌باشد. در این تصویر مشاهده می‌کنید که منقار توکان با استفاده از قدرت چاپگر سه بعدی بازسازی شده است.
 

آثار هنری سه بعدی چاپ شده برای نابینایان


آثار هنری سه بعدی

اشیاء سه بعدی چاپ شده در سراسر جهان به طرز شگفت انگیز و متفاوتی زندگی بسیاری را تحت تأثیر قرار داده‌اند.

کاربرد درخشان چاپ سه بعدی باعث شده است که نقاشی‌های کلاسیک و آثار هنری  به مجسمه‌های چاپی سه بعدی تبدیل شوند. بدین ترتیب، امید آن می‌رود افراد نابینا نیز فرصت تجربه و تحسین هنر به شیوه‌های جدید و بسیار عالی را به دست آورند.
 

ویولن برقی سه بعدی چاپ شده


ویولن سه بعدی

با شروع سال 2013 کمپانی  3Dvarius ویولن سه بعدی زیبایی را طراحی و چاپ نمود. طراحی خلاقانه، ساخت زیبا و ریزه کاریهایی دقیق این ویولن، آن را به یک ابزار موسیقی کاملاً کارآمد تبدیل ساخته است.
 

قایق کایاک با اندازه کامل


کایاک سه بعدی

این کایاک شگفت انگیز توسط جیم اسمیت مهندس سیستم‌های سه بعدی طراحی و در طی 42 روز، به صورت سه بعدی و جزء به جزء از یک چاپگر خانگی به چاپ رسید. این اثر هنری با موادی از جمله پلاستیک ABS، پیچ، بست‌های برنجی و درزگیرهای سیلیکونی به منظور ضد آب ساختن آن و به ارزش حدود 500 دلار ساخته شد و همچنین حدود 1012 ساعت چاپ این قایق به طول انجامید.
 

مواد چاپی خوراکی


مواد خوراکی چاپی

در سال 2015 شرکت‌ 3D Systems دستگاه چاپی تحت عنوان شفجت پرو (ChefJet Pro 3D) را معرفی کرد که قادر به چاپ سه بعدی شیرینی و آب نبات بود. ماحصل آن تولیدات خوراکی بسیار جذاب و با طعم‌هایی همچون شکلات، وانیل، نعناء، سیب ترش، گیلاس و هندوانه است.
 

نخستین خانه سه بعدی چاپی در جهان


خانه سه بعدی

در روزهای نخستین سال 2014، یک شرکت خصوصی چینی تحت عنوان وینسان (WinSun) اولین خانه سه بعدی چاپی را ساخت. چهار چاپگر سه بعدی برای قرار دادن و اسپری لایه به لایه بتن دیوارهای خانه به کار گرفته شدند.
در آن زمان این خانه با هزینه‌ای کمتر از 5000 دلار به چاپ رسید.گفته می‌شود این روش چاپی بسیار ارزان تمام شده و دخیل نبودن نیروی انسانی موجب کمتر شدن بیش از پیش هزینه‌ها شد. در آن زمان این خانه با هزینه‌ای کمتر از 5000 دلار به چاپ رسید.
 

چاپ سه بعدی مغزی کامل و بی عیب و نقص


مغز سه بعدی

این مغز به چاپ رسیده نه یک مغز واقعی است و نه جایگزینی برای مغز انسان می‌باشد در عوض از اسکن MRI مغز انسان به طور دقیق و کامل درست شده است. سازنده آن توضیح می‌دهد که این اثر را از اسکن مغز پسر خود ساخته است به این گونه که داده‌ها را با استفاده از دستگاه MRI به دست آورده و مدت زمانی که چاپ آن به طول انجامید حدود 20 ساعت برای هر دو نیمکره مغز بود.
 

پیتزا سه بعدی چاپ شده


پیتزا سه بعدی

فودینی (Foodini) نام چاپگر سه بعدی است که قادر به چاپ یک پیتزا کامل می‌باشد. این چاپگر که توسط کمپانی Natural Machines طراحی شده است نه تنها می‌تواند پیتزا تولید کند، بلکه قادر است سایر مواد غذایی مانند همبرگر، اسپاگتی و غیره را نیز تهیه نماید.
 

کمربند چاپی


کمربند چاپی

در صورتی که تمام مدت با شلوار خود مشکل داشته، به طوری که مرتباً به پایین کشیده می‌شود و پیدا کردن یک کمربند مناسب سخت است، پس شاید بهتر باشد کمربند سه بعدی مناسبی برای خود چاپ کنید.
 

لاک پلاستیکی سه بعدی چاپ شده


لاک سه بعدی

سلئوپاترا نام لاک پشتی است که به دلیل سوء تغذیه به نوعی بیماری  مبتلا شده که در اثر آن قسمتهایی از لاک او شکسته، سوراخ و عفونی شده است. به همین خاطر راجر هنری دانشجوی دانشگاه فنی کلرادو یک لاک جدید سه بعدی طراحی کرده که از پلاستیک زیست تخریب پذیر مبتنی بر ذرت ساخته شده است. پیش بینی می‌شود این لاک بتواند تا زمان ترمیم لاک و بهبودی این لاک پشت، از او محافظت نماید.
 

گودزیلا سه بعدی


گودزیلا سه بعدی

این اثر چاپی توسط مارک رودز با الهام از الگوی اصلی ساخته شده توسط ChaosCoreTech تولید شد به طوری که از طریق سیستمی عالی از دهان آن دود برخاسته و زیرپاهایش آب جریان دارد.
 

چراغ قارچی سه بعدی


قارچ سه بعدی

یکی از مواردی که در مورد چاپ سه بعدی عاشق آن هستیم، روشی است که نه تنها می‌تواند برای ایجاد اشیاء زیبا بکار رود، بلکه آنها را مفید نیز می‌سازد. در اینجا یک قارچ رنگارنگ زیبا ساخته شده است که می‌تواند به عنوان یک لامپ کوچک بسیار زیبا بکار برده شود.
 

تراکتور اوپن آر سی (OpenRC)


تراکتور سه بعدی

بسیاری از موارد چاپ سه بعدی به لحاظ ظاهری کارهای شگفت انگیزی هستند اما لزوماً غیر از زیبایی به کار دیگری نمی‌آیند. اما این مورد با کمی تلاش مضاعف می‌تواند یک تراکتور واقعی باشد که چرخهای آن به حرکت درمی‌آیند.

 
منبع: pocket-lint


مقالات مرتبط
ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.
موارد بیشتر برای شما