راجع به سیستم لنفاوی بدن چه میدانید؟

سیستم لنفاوی شبکه‌ای از عروق کم فشار است که مسیری را برای بازگشت مایعات بین سلولی به شبکه عروق خونی فراهم می‌کند. شبکه‌ای از مجاری لنفاوی در سراسر بدن وجود دارد. سیستم لنفاوی علاوه بر این که مایعات بین سلولی را به سیستم گردش خون برمی‌گرداند، در عین حال عملکردهای ایمنی مهمی را نیز در بدن انجام می‌دهد.
دوشنبه، 8 ارديبهشت 1399
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما
راجع به سیستم لنفاوی بدن چه میدانید؟

سیستم لنفاوی شما، قهرمان فراموش شده !

آیا می دانستید که ما هر هفته در محیط زیستمان در معرض ۸۲۰۰۰ سم مختلف، محصولات شیمیایی و غذاهای فراوری شده قرار داریم؟

سم زدایی، فرایند طبیعی و مداوم بدن برای حذف سموم مضر از سیستم ماست تا بتواند با حداکثر توانایی‌اش کار کند. سموم، مواد شیمیایی مصنوعی موجود در هوا، آب، غذا، پاک کننده های خانگی و محصولات آرایشی و همچنین محصولات زائد تولیدشده توسط فعالیت سلولی نرمال هستند.

هنگامی که سموم از طریق پوست، راه هوایی بینی یا دهان وارد بدن می شوند، بدن بوسیله احاطه کردن سموم با چربی و آب از آلودگی جلوگیری می کند و آنها را در نواحی مختلف بدن ذخیره می نماید.

این می تواند روی سیستم سم زدایی خود بدن ما (کبد، روده ها، کلیه ها، ریه ها، پوست، خون و سیستم های لنفاوی) فشار وارد کند و این سیستم ها می توانند در حین تلاش برای دفع بی خطر سموم، تحت فشار سنگینی قرار بگیرند.

بدن ما نباید برای حفظ عملکرد مطلوب، اینقدر سخت کار کند. با اضافه کردن یک برنامه سم زدایی به رژیم سلامتیتان، شما می توانید به بیرون کشیدن این سموم به همراه چربی و آب اضافه از بدنتان کمک کنید و سلامتتان را به سرعت بهبود ببخشید.
 

سیستم لنفاوی چیست؟

سیستم لنفاوی، فراموش شده ترین و ناشناخته ترین سیستم در بدن است. این سیستم برای فرایند سم زدایی، بسیار مهم می باشد. لنف به موازات سیستم خون حرکت می کند و مسئول حذف ضایعات از هر سلول در بدن و همچنین تنظیم سیستم ایمنی است. بنابراین سیستم لنفاوی یک سیستم بسیار مهم برای حمایت از سلامت مطلوب می باشد.
 
زه کشی های بدنتان را تمیز نگه دارید
سیستم لنفاوی مانند سیستم زباله بدن است. عملکرد مناسب سیستم لنفاوی به منظور دفع مناسب مواد زائد، ضروری می باشد.

سیستم لنفاوی ما می تواند متراکم و راکد شده و برای سالها همین گونه بماند بنابراین ما اغلب در محیطی از سموم که ایمنی ما را تضعیف می کند، زندگی می نماییم.

تخلیه مناسب لنف، این سموم را از بین خواهد برد و به بدن کمک می کند که بطور مطلوب فعالیت نماید.
 
گوارش: جاییکه همه چیز آغاز می شود
توانایی بدن برای سم زدایی با سیستم گوارش در پرزهای روده کوچک آغاز می شود. لاکتیلها در پرزها، بخشی از سیستم لنفاوی هستند و آنها مواد مغذی و سموم محلول در چربی را از دیواره روده بیرون می کشند.

اگر روده دچار یبوست باشد یا مخاط واکنشی بیش از حد، پرز روده را مسدود کرده باشند، لنف و سلولهای خون سفیدش ممکن است نتوانند ایمنی یا سم زدایی لازم را فراهم کنند.

بالاترین غلظت لنف در پوشش خارجی روده وجود دارد و بافت لنفاوی وابسته به روده (GALT) نامیده می شود.

پوست دستگاه روده ای بطور مداوم در معرض سموم و میکروبهای نامطلوب است که می تواند مشکلاتی ایجاد کند. بنابراین بدن یک ارتش ایمنی دارد که در GALT ، درست در امتداد دیواره روده منتظرند.
 

تخلیه لنفاوی دستی (MLD) دکتر وودر

عروق لنفاوی در زیر پوست سراسر بدن ما نیز وجود دارند. این رگها از گردش خون، تخلیه مواد زائد و ایمنی حمایت می کنند. وقتی جریان لنفاوی کند شود، پوست کدر به نظر خواهد رسید و سموم جمع می شوند.

از آنجایی که لنف در مقابل گرانش حرکت می کند شایع است که لنف و رگها دچار گرفتگی شوند و یک ظاهر ناخوشایند در پاها، ساق پاها، رانها، باسن، شکم و بازوها ایجاد کنند.

تخلیه لنفاوی دستی (MLD) دکتر وودر، یک تکنیک ریتمیک ملایم است که به آرامی روی عروق لنفاوی کار می کند تا جریان لنف در سراسر بافتهای بدن را افزایش دهد.

MLD به حمایت از عملکرد سالم سیستم ایمنی و سیستم عصبی ارادی نیز کمک می کند و بنابراین استرس را کاهش می دهد. این درمان، بافت هم‌بند را از مواد زائد پاک می کند و بنابراین آدام، درد و تورم را کاهش می دهد یا برطرف می نماید.
 
فواید زه کشی لنفاوی دستی
ریکاوری سریعتر و اثر زخم کمتر پس از جراحی و سایر انواع آسیب ها بوسیله تسریع جریان لنفاوی و افزایش تشکیل ارتباط های جدید بین عروق لنفاوی.

بیماریهای احتقانی مانند سینوزیت مزمن، برونشیت، آکنه و سردردها را برطرف می کند.

سیستم ایمنی را تقویت می نماید.

سنگینی، سفتی و تورم را در افرادی که از لنف آدام رنج می برند، کاهش می دهد.

بوسیله کاهش استرس، آرامش کلی را افزایش می دهد.

احتباس مایعات در طول بارداری و چرخه قاعدگی را کاهش می دهد.

آدام موضعی و هماتومهای ناشی از جراحی ارتوپدی، زخمهای جراحی زیبایی و زخمهای سوختگی را کاهش می دهد که به کاهش زمان بهبودی و افزایش تحرک فرد منجر می شود.

MLD برای افرادی که از بی خوابی، استرس، فیبرومیالژیا و بیماری های خودایمنی مانند اسکلروز چندگانه، لوپوس و روماتیسم رنج می برند، بسیار مفید است.


منبع: سایت راستینه


ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.