کیک خرما (بدون تخم مرغ)

خرما دارای خواص بسیاری از جمله ویتامین های ای، بی، سی و ای می باشد. هم چنین این میوه سرشار از فسفر که باعث تقویت حافظه می‌شود، کلسیم، آهن و منیزیم می‌باشد
دوشنبه، 20 تير 1401
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما
کیک خرما (بدون تخم مرغ)
اگر میخواهید یک کیک مقوی و خوشمزه درست کنید بخش آشپزی سایت راسخون به شما پیشنهاد می‌دهد که این مطلب را از دست ندهید و با استفاده از این طرز پخت ساده این کیک را درست کنید و از طعم خوب ان لذت ببرید.

چراکه این کیک بسیار سالم است و با توجه به اینکه بدون تخم مرغ نیز درست می‌شود می‌تواند بسیار سالم و اقتصادی و هوشمزه باشد تا هم شما و هم اطرافیان و یا مهمان‌ها از چشیدن آن لذت ببرند.

خرما دارای خواص بسیاری از جمله ویتامین های ای، بی، سی و ای می باشد. هم چنین این میوه سرشار از فسفر که باعث تقویت حافظه می‌شود، کلسیم، آهن و منیزیم می‌باشد.

البته که این منیزیم موجود در خرما باعث شده که خاصیت ضد سرطانی داشته باشد و از طرفی هم برای شنوایی، بینایی، درد کمر، درد مفاصل و درمان سینه بسیار مفید است.

مواد لازم برای 12 برش:

خرما 350 گرم
آب یک دوم پیمانه
کره یا مارگارین 250 گرم
شکر سفید یا قهوه ای 250 گرم
وانیل یک دوم قاشق چایخوری
آرد گندم 150 گرم
آرد جو 350 گرم
نمک یک چهارم قاشق چایخوری
دارچین 1 قاشق سوپخوری



طرز تهیه:

قالب کمربندی دیواره کوتاه و یا قالب گرد 26 سانتی متری را چرب کنید. فر را با حرارت 175 درجه ی سانتی گراد یا 350 درجه ی فارنهایت گرم کنید.

خرما را شسته هسته ی آن را گرفته خرد کرده سپس با آب روی حرارت ملایم گذاشته و مرتب هم بزنید تا پخته وله شود. کره را با شکر و وانیل بزنید تا نرم و اسفنجی شود. سپس آرد گندم، آرد جو و نمک را به آن اضافه کرده و با دست هم بزنید تا خمیری پودری شکل و (مانند اماج) به دست آید.

با یک دوم از خمیر ته و دیواره ی قالب را بپوشانید و با پشت قاشق کاملاً فشرده کنید
.

مایه خرمای پخته ی سرد شده را با دارچین مخلوط کرده و روی خمیر به طور یکنواخت بمالید. بقیه ی خمیر را به همان شکل پودری روی خرما بریزید و فشرده و یک دست نکنید.

قالب را در طبقه ی دوم فر از پایین قرار داده و کیک را به مدت 70 الی 80 دقیقه بپزید. بعد از پخت کنار بگذارید تا خنک شود. سپس از قالب خارج کرده برش دهید
.
 

نکته:

1-این دستور دارای 6390 کیلوکالری انرژی، 855 گرم کربوهیدرات، 66 گرم پروتئین و 264 گرم چربی می باشد.

2- شکر قهوه ای طعم کاراملی به شیرینی شما می دهد.

منبع : بخش آشپزی سایت راسخون



ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.
موارد بیشتر برای شما