تخريب به جاي کشتار

بازي Red Faction: Guerrilla از جديدترين بازي‌هاي اشکن طراحي شده براي کنسول بازي سوني، موسوم به PS3 است. اين بازي سوم شخص، داستان ماجراجويي واقعي را براي كاربر به ارمغان مي‌آورد و هر کس که به تخريب و نابودي دشمنان قدرتمند علاقه دارد، از اجراي آن لذت خواهد برد. در اين بازي با استفاده از سلاح مختلفي که بعضي از آن‌ها ساده و برخي نيز مخرب و قدرتمند هستند موانع و دشمنان را نابود خواهيد کرد. در واقع اساس کار مبتني بر
شنبه، 10 بهمن 1388
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما
تخريب به جاي کشتار
تخريب به جاي کشتار
تخريب به جاي کشتار





نگاهي به بازي Red Faction: Guerrilla

بازي Red Faction: Guerrilla از جديدترين بازي‌هاي اشکن طراحي شده براي کنسول بازي سوني، موسوم به PS3 است. اين بازي سوم شخص، داستان ماجراجويي واقعي را براي كاربر به ارمغان مي‌آورد و هر کس که به تخريب و نابودي دشمنان قدرتمند علاقه دارد، از اجراي آن لذت خواهد برد.
در اين بازي با استفاده از سلاح مختلفي که بعضي از آن‌ها ساده و برخي نيز مخرب و قدرتمند هستند موانع و دشمنان را نابود خواهيد کرد. در واقع اساس کار مبتني بر تيراندازي و مقابله با حريفان متنوع است، اصلي که امروز در بسياري از بازي‌هاي اکشن رعايت مي‌شود.
يکي از موثرترين سلاح‌هاي اين بازي sledgehammer است که اگرچه از سرعت عمل و قابليت تيراندازي سريع برخوردار نيست، اما قدرت تخريبي بالايي دارد و نتيجه تيراندازي با آن كاربر را به حيرت خواهد انداخت. گرافيک بازي به گونه‌اي است که اثرات تخريبي و انفجارها به خوبي به نمايش درآمده و کاربر بازي را به شدت تحت تاثير قرار مي‌دهد.
Sledgehammer از چنان قدرتي برخوردار است که با استفاده از آن مي‌توانيد کل يک ساختمان را با نشانه‌گيري مناسب نابود کنيد. تصور کنيد که چنين اقدامي تا چه حد براي کاربران بازي‌هاي اکشن جالب توجه خواهد بود.
در واقع مبناي اصلي اين بازي نابودي هر آن چيزي است که بر سر راه شما قرار دارد و مانع رسيدن به هدف مي‌شود. اين بازي به صورت دسته جمعي و گروهي نيز قابل اجراست و در اين حالت لذت و هيجان خاص خود را خواهد داشت.
شخصيت اصلي اين بازي "آلک ميسون" نام دارد که يک چريک قدرتمند است. فيزيک بدني و قدرت او مثال‌زدني است. چشم‌انداز و زمين بازي جالب طراحي شده و از نسخه‌هاي قبلي بازي Red faction الهام گرفته است. موتور بازي به گونه‌اي طراحي شده است که کاربر از ديدن محيط اطراف لذت خواهد برد. در واقع گرافيک بازي تفاوت چنداني با محيط واقعي ندارد و جلوه‌هاي بصري افزوده شده به آن در نوع خود کم‌نظير است.
در اين بازي مي‌توانيد هر چيزي که ساخته دست بشر باشد را به يک آهن‌پاره تبديل کنيد و فرقي ندارد که اين شيء يک ساختمان سه طبقه، يک دشمن خطرناک، يک سطل زباله يا حتي خودرو باشد. نکته جالب آن است که تخريب ابزار و وسايل مختلف شبيه‌سازي شده و اين فرايند بر مبناي واقعيت و به شکل واقعي آن اتفاق مي‌افتد. بنابراين زماني که يک ساختمان را با سلاح مرگبار خود نابود مي‌کنيد فرو ريختن آن تفاوتي با واقعيت ندارد و تمامي جزئيات بر مبناي اصول فيزيک و مکانيک بازسازي شده‌اند.
همه چيز از دودکش ساختمان‌ها گرفته تا پل‌هاي فلزي بزرگ و گذرگاه‌هاي چوبي بر اساس اصول مهندسي در جهان خارج طراحي شده‌اند و شما چه در زمان استفاده و چه در زمان نابود کردن آن‌ها به اين مسئله پي خواهيد برد.
بنابراين بايد باهوش باشيد و زماني که مي‌خواهيد يک ساختمان را نابود کنيد به جاي تيراندازي به در و ديوار بايد ستون اصلي آن را نشانه بگيريد. از حاشيه رفتن بپرهيزيد و درست نشانه‌گيري کنيد. در اين صورت خواهيد ديد که کل يک ساختمان عظيم به راحتي بر سر دشمنانتان خراب خواهد شد.
تخريب در ابعاد و به شکل واقعي مهم‌ترين مزيت بازي مذکور است. عملکرد شما در اين بازي ميزان موفقيت‌ و فرآيند آتي بازي را مشخص خواهد کرد. در اين بازي بر خلاف ديگر بازي‌ها مخفي شدن و پناه گرفتن در پشت موانع مختلف فايده چنداني ندارد. دشمنان شما باهوش هستند و هر لحظه ممکن است شما را شناسايي کنند. بهتر است به جاي اين کار و دفاع از خود به تاکتيک حمله روي آوريد و دشمن را هدف بگيريد.
يکي ديگر از خطرهاي جدي در اين بازي تک تيراندازي‌هايي هستند که در ساختمان‌هاي مختلف پناه گرفته‌اند و قصد نابود کردن شما را دارند. براي از بين بردن اين دشمنان مزاحم لزومي ندارد که آن‌ها را مورد هدف قرار دهيد بلكه مي‌توانيد تا زمين زيرپاي آن‌ها را هدف بگيريد. در واقع شما در اين بازي به جاي کشت و کشتار با تخريب سروکار داريد.
اگر با فرآيند بازي به خوبي آشنا نشويد تصور خواهيد کرد که اين بازي ماهيتي هرج و مرج طلبانه و آشفته دارد. اما اين‌طور نيست و همه چيز به درک و تصور شما بستگي خواهد داشت. آلک ميسون يک شورشي عضو گروه زيرزميني Red Faction است که سعي دارد با سازماندهي يک گروه ورزيده از زمين دفاع کند. برادر وي توسط دشمناني خطرناک کشته شده و او درصدد انتقام‌گيري است و اين انگيزه قدرتمند در سراسر بازي ديده مي‌شود.
در سراسر بازي ميسون ماموريت‌هاي مختلفي را براي آزاد کردن سياره مريخ و دفاع از زمين پشت‌سر مي‌گذارد. اين سياره در جريان بازي در کنترل دشمناني است که آن را به شش بخش تقسيم کرده‌‌اند و به دقت آن را تحت کنترل و مراقبت دارند. براي آزادسازي اين سياره بايد با دقت، عمل كنيد و به فتح بخش‌هاي گوناگون يکي پس از ديگري بپردازيد. اين بازي در مجموع هشت ماموريت دارد که بايد با همکاري ديگر اعضاي ارتش زيرزميني يکي پس از ديگري آن‌ها را پشت‌سر بگذاريد.
اين بازي پس از عرضه در نمايشگاه E3 با نقدهاي مثبت زيادي مواجه شد و بايد منتظر باشيم كه آيا عموم از آن استقبال خواهند كرد يا خير؟
منبع:http://itnewsway.ir




ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.
مقالات مرتبط