بهترين هاي نمايشگاه بازي E3

نمايشگاه سرگرمي هاي الکترونيک (Electronic Entertainment Expo) يک از قديمي ترين آوردگاه هاي سالانه بازي سازان براي معرفي جديدترين دستاوردها و نوآوري هاي خود است. آخرين دوره اين نمايشگاه که به خاطر داشتن 3 حرف E در نام خود، به طور اختصاري E3 ناميده مي شود، بهار امسال درنمايشگاه بزرگ لوس آنجلس برگزار شد.
سه‌شنبه، 3 فروردين 1389
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما
بهترين هاي نمايشگاه بازي E3
بهترين هاي نمايشگاه  بازي E3
بهترين هاي نمايشگاه بازي E3

نويسنده: حسين رسولي




نمايشگاه سرگرمي هاي الکترونيک (Electronic Entertainment Expo) يک از قديمي ترين آوردگاه هاي سالانه بازي سازان براي معرفي جديدترين دستاوردها و نوآوري هاي خود است. آخرين دوره اين نمايشگاه که به خاطر داشتن 3 حرف E در نام خود، به طور اختصاري E3 ناميده مي شود، بهار امسال درنمايشگاه بزرگ لوس آنجلس برگزار شد.
امسال هم بسياري از علاقه مندان و دست اندرکاران صنعت بازي، به هر نحو که شده خود را به نمايشگاه رساندند تا با ديداراز بزرگترين و بهترين شرکت هاي بازي سازي و محصولاتشان اشتياق خود را براي دانستن برنامه هاي آنان فرو بنشانند. در جريان نمايشگاه کنفرانس هاي مطبوعاتي متعددي برگزار شد. دموهاي حيرت انگيزي به نمايش گذاشته شد و محصولات جانبي جديد و متعددي براي آزمايش در اختيار بازديدکنندگان قرار گرفت.
اما باز هم مهم ترين بخش E3 همان بازي ها است. بازي هايي که سازندگان، بعضاً ساليان متوالي روي آنها کار کرده اند وقصد دارند در فاصله کمي بعد از نمايشگاه اقدام به عرضه رسمي آن کنند. اکثر سازندگان و بازي سازان بزرگ، سعي کردند با بهترين و زيباترين بازي هاي خود در نمايشگاه حضور پيدا کنند تا هرچه بيشتر توجه هر دو قشر بازي کنندگان و سرمايه گذاران را جلب کنند.
ما هم قصد داريم بر اساس ديده ها و شنيده هاي خود، بهترين بازي ها را در هر سبک و کنسول، انتخاب وبه شما معرفي کنيم. البته از همين حالا بايد بگوييم که ممکن است لزوماً اين بازي ها به همان خوبي (يا به همان بدي) که ما ديديم و براي شما مي گوييم، نباشند. چون عمده قضاوت ما بر اساس دموهايي که از گرافيک يا گيم پلي يا فيزيک بازي ها به نمايش گذاشته شده اند، مي باشد و ممکن است بعضي از اين بازي ها پس از عرضه به همان جذابيت و دل انگيزي هنگام معرفي در نمايشگاه E3 نباشند.
با اين حال طبيعي است که اکثر اين بازي ها پس از عرضه، همان سرو صدايي را به پا کنند که هنگام نمايش هاي اوليه.سعي مي کنيم در هر زمينه، بازي برتر را از ديدگاه خودمان براي شما معرفي کنيم و در کنار آن چند بازي خوب و قابل اعتناي ديگر در آن ژانر را، نام خواهيم برد.

بهترين بازي قابل دانلود: Trine

ناشر: Nobilis
سازنده: Frozen byte
پلانفورم ها: PS3,PC
تاريخ انتشار: 1 مرداد ماه 88
چندسالي بيشتر نيست که بازي هاي قابل بارگذاري هم توانسته اند جايي در ميان بازي هاي محبوب وموفق براي خود دست و پا کنند. اکثراين بازي ها، به سبک آرکيد هستند. امسال در ميان بازي هاي بي شمار قابل دانلود، «تراين» توانست بهترين باشد. گيم پلي اينتراکتيو و برهم کنشي دلپذيربازي در کنار گرافيک و موسيقي زيبا، انسان را در مورد حجم کم اين بازي به شک مي اندازد. دانلود و انجام اين بازي زيبا را که به طور رايگان در دسترس همگان قرار گرفته است، به همه شما توصيه مي کنم.
ديگر بازي هاي قابل توجه اين سبک:
Fat Princess (PS3)
PixelJunk Shooter (PS3)
Shadow Complex (X360)
Splosion Man (X360)

بهترين گرافيک

Uncharted2: Among Thieves
ناشر: SCEA
سازنده: Naughty Dog
پلانفورم: PS3
تاريخ انتشار: پاييز 88
امسال ثابت شد که در هر سبکي مي توان بازي زيبا و با گرافيک بالا ساخت؛ از تيراندازي اول شخص مثل Modern Warfare2 گرفته تا بازي هاي ماجرايي پر گفت و گو مثل Heavey Rain. در اين ميان دو محصول استوديوي مونترئال يوبي سافت يعني اسپلينترسل جديد با عنوان Conviction و اساسينز کريد2 با گرافيک مسحور کننده و پر جزئياتشان چشمهاي همگان را به خود خيره کردند.
اما انتخاب اصلي ماهيچ کدام از اين بازي ها نيست! انتخاب ما نسخه دوم آنچارتد با عنوان «در ميان دزدان» است. بازي سازهاي ناتي داگ تمام امکانات استوديوهاي داخلي سوني را به کار گرفته اند تا با اين بازي قدرت هاي سخت افزاري ويژه پلي استيشن 3 را به رخ رقيبان بکشند. در تريلري که از اين بازي در E3 به نمايش گذاشته شد، کاراکترهاي بازي در يک معبد قديمي و رازآلود در نپال در حال جنگ و گريز و تيراندازي به يکديگر بودند.
در بخش ديگري از اين تريلر توجه خاصي که به طراحي مدل کاراکترها و انيميشن هاي چهره آنها شده، به رخ بازديدکنندگان کشيده شد. در صحنه هاي معبد، پرسپکتيو اجسام بسيار طبيعي و سه بعدي به نظر مي رسيدند واجسام بسيار دورتر با حالتي بسيار واقعي نما تارتر ديده مي شدند که بسته به حرکت بازيکن و دوربين، اين نماي پرسپکتيو حالتي ديناميک به خود مي گرفت.
يکي ديگر از وجوه برجسته گرافيکي «کشف نشده 2» موفقيت و توانايي سازندگان، در برقراري تعادل بين جزئيات فراوان صحنه ها و رواني اجراي بازي در اين صحنه هاست که در نهايت باعث شد ما اين بازي را انتخاب برتر خود در زمينه گرافيک بدانم.
ديگر بازي هاي قابل توجه اين سبک:
ASSASSINُS CREED 2 (x360, PS3,PC)
Heavy Rain: The Origami Killer (PS3)
Call of Duty: Modern Warfare 2 (X360,Ps3,PC)
Tom Clancy's Splinter Cell: Conviction X360, PC

بهترين بازي اکشن ماجرايي: Tom Clancy's Splinter Cell: Conviction

ناشر: Ubisoft
سازنده: Ubisoft Montreal
پلانفورم ها: X360,PC
تاريخ انتشار: پاييز 88
تبعاً E3 2009 هم از نظر بازي هاي اکشن پر زرق و برق و بزرگ، کمبودي نداشت و عناويني همچون اساسينز کريد 2، آلن ويک، خداي جنگ 3 و بتمن، کاملاً طرفداران را از بابت وجود عناوين راضي کننده در سال پيش رو، مطمئن ساخت. از بين اين همه بازي خوب و بزرگ انتخاب کردن سخت است. اما بازهم بايد بگوييم بازي جديد اسپلينترسل يعني «محاکمه» چيز ديگري است . بنابر آنچه در E3 امسال ديديم، سه سال انتظار براي طرفداران سام فيشر ارزشش را داشته است.
با وجود اين که انيميشن بازي، سبکي سينمايي پيدا کرده و تغييرات زيادي در بازي ايجاد شده، اما سازندگان، تمام سعي خود را کرده اند تا سبک وسياق اکشن مخفيانه نسخه هاي پيشين را حفظ کنند و به گيم پلي اصلي بازي دست نزنند. يکي از ايرادهاي اصلي بازي هاي قبلي که گام برداشتن کند سام بود، در اين نسخه برطرف شده و او ديگر سريع تر به طرف دشمنان حرکت مي کند.
از نکات جالب و سريع انيميشن هاي سينمايي وهنري بازي اين است که متن ماموريت هاي جديد سام فيشر و ساير اطلاعات در سطوح محيط اطراف وي نمايش داده مي شوند. قابليت «آخرين وضعيت شناخته شده» نيز به شما آخرين جايي را که توسط دشمن شناسايي شده ايد، نشان مي دهد. يکي ديگر از امکانات اسپلينترسل جديد به نام «علامت گذاري کن و برو» است که گيمر مي تواند دشمنان را ابتدا شناسايي کند و سپس تک به تک به سراغشان برود و از پاي درشان آورد. اگر همه اينها را با گرافيک بي عيب و نقص، و داستان جذاب بازي که انتقام جويي شخصي سام را در اين شماره روايت مي کند، در يک جا بگذاريد، ديگر به انتخاب ما شک نخواهيد کرد.
ديگر بازي هاي قابل توجه اين سبک:
Assassin's Creed 2 (X360,PS3)
PCBayonetta (X360,PS3)
mGod of War lll (Ps3)
Uncharted 2: Among Thieves (PS3)

بهترين بازي ماجرايي: Heavy Rain: The Origami Killer

ناشر: SCEA
سازنده: Quantic Dream
پلانفورم: PS3
تاريخ انتشار: زمستان 88
با اينکه تعداد بازي هاي ماجرايي E3 2009 چندان زياد نبود، اما عناويني که در اين نمايشگاه مطرح شده اند، اغلب رضايت بخش بودند. يک خبر خوب براي ادونچربازهاي قديمي، عرضه بازي داستان هاي جزيره ميمون ها به همراه يک نسخه ويژه از بازي خاطره انگيز راز جزيره ميمون ها بود.
کونامي هم طبق معمول از نسخه جديد سري بازي موفق خود يعني «تپه خاموش: پرده برداري کرد که نامش «خاطرات درهم ريخته» خواهد بود. با همه اينها، بازي اي که بيشترين توجه ها را به خود جلب کرد و ادعاي بيشترين نوآوري را دارد، بازي «باران سنگين: قاتل اريگامي» محصول سوني بود.
داستان بازي Heavy Rain، که توسط شرکت فرانسوي کوآنتيک دريم تهيه شده است، در مورد يک سلسله قتل هاي مرموز زنجيره اي است. در بازي همه نوع ژانرهاي کارآگاهي، تيراندازي، رانندگي و ماجرايي گنجانده شده است. داستان غيرخطي بازي، گيمر را با چهار کاراکتر اصلي درگير مي کند که در نهايت به پاسخ پرسش هاي او منجر مي شود. يکي از ويژگي هاي برجسته «باران سنگين» همين داستان عميق، قوي و غيرخطي آن است که حتي درصورت کشته شدن يکي از شخصيت ها، قابل ادامه است. روندي که تا به حال در هيچ بازي اي سابقه نداشته است. بايدمنتظر بمانيم تا ببينيم آيا بازي پيچيده «باران سنگين» واقعاً خواهد توانست بازي کننده ها را هم راضي کند يا نه.
ديگر بازي هاي قابل توجه اين سبک:
Silent Hill: Shattered Memories (Wll)
Tales of Monkey lsland
Chapter 1: Launch of the Screaming
Narwhal (PC, WLL)
The Secret of Monkey lsland:
Special Edition (X360,PC)

بهترين بازي مبارزه اي: Tekken 6

سازنده: Namco Bandai
ناشر: Namco Bandai
پلانفورم: PS3,X360
تاريخ انتشار: مهرماه 88
بازي هاي مبارزه اي هم درنمايشگاه امسال از نظر کميت افت محسوسي داشتند، اما از لحاظ کيفيت هيچ کمبودي احساس نشد. سرآمد اين بازي ها تکن6 بود که نامکو براي بيرون دادن آن سال ها طرفدارانش را خون به جگر کرده است!
اما همين که تمام 40 شخصيت سري هاي قبلي، همگي از ابتدا درحالت آرکيد بازي حضور دارند و حالت هاي مبارزه اي متعددي دربازي گنجانده شده، خستگي انتظار از دل طرفداران بيرون آورد. در واقع نامکو سعي کرده هر آنچه را نسخه هاي پيشين مورد توجه گيمرها قرار گرفته بود، در تکن 6 يکجا گرد آورد. در اين نسخه حالت تک نفره ماموريتي و حالت چند نفره آنلاين هم موجود است.
به علاوه با برداشتن غذاهاي روي زمين، مي توان سلامت خود را احيا کرد يا با پوشيدن لباسهاي دشمنان، توانايي هاي خود را ارتقا داد. براي تجربه مجدد مبارزات تن به تن نفس گير Tekken6 بايد تا اواخر مهر صبر کنيم.
ديگر بازي هاي قابل توجه اين سبک:
Marvel vs. Capcom2
(X360,PS3)
SoulCalibur: Broken Destiny (PSP)
Tatsunoko vs. Capcom
Ultimate All Stars (Wll)
The King of Fighters Xll
(X360,PS3)

بهترين بازي هاي سکويي: Ratchet & Clank Future: A Crack in Time

ناشر: SCEA
سازنده : Insomniac Games
پلتفرم: PS3
تاريخ انتشار: پاييز 88
سبک پلتفرمر سبکي است که معمولاً محدود به چند بازي خاص مي شود و عادت کرده ايم نام چند سازنده معدود را در اين زمينه ببينيم.
اما به تازگي بازي سازهاي بسياري به سراغ جنبه هاي بکر اين سبک که يکي ازقديمي ترين ژانرهاي بازي است، رفته اندو در اين دوران بازي هاي بزرگ و پر زرق و برق، با وارد کردن ايده هاي نويني، گيمرها را بار ديگر با اين سبک آشتي داده اند.
استفاده از سبک گرافيکي بين 2 بعدي و 3 بعدي که ما بدان 2/5 بعدي مي گوييم و درگير کردن بازي کننده با معماهاي مختلف در اين ژانر، از جمله اين ابداعات و خلاقيت ها است.بازي جديد راچت و کلانتک با عنوان «شکاف در زمان» در اين ژانر موفق ترين نشان داد. ترکيب سبک هاي پلتفرمر و تيراندازي در محيطي سه بعدي و توانايي کلانک براي عقب وجلو بردن زمان از آن جمله است.
البته تنها نکته براي بازي کننده ها در نمايشگاه E3 2009 اين بود که چرا شرکت اينسومنياک امکان بازي چند نفره را در بازي نگنجانده است. شايد هم سازندگان مي خواهند هنگام انتشار به نحوي ديگر بازي کننده ها را سورپرايز کنند.
ديگر بازي هاي قابل توجه اين سبک:
Flip's Twisted World (Wll)
New Super Mario Bros. Wii (Wll)
Shadow Complex (X360)
Trine (PS3,PC)

بهترين بازي ماشين سواري:

fORZA mOTORSPORT 3
سازنده: Micorsoft Game Studios
سازنده: Turn 10
ناشر: X360
تاريخ انتشار: آبان ماه 88
شکي نيست که ژانر ريسينگ در نمايشگاه E3 2009 بازگشت قدرتمندانه اي داشت. نگاهي به عناوين بزرگي که درنمايشگاه رونمايي شدند، اين موضوع را ثابت مي کند؛ بازي هايي که هر کدام شجره نامه درخشاني در پشت سرخود دارند. اما بهترين آنها يک بازي نسبتاً جديد بود: فورزاموتور اسپرت 3 . در دمويي که از فورزا 3 طي کنفرانس مطبوعاتي مايکروسافت به نمايش گذاشته شد، مشخص گرديد که اين بازي پيشرفت فوق العاده اي نسبت به شماره هاي قبلي کرده است.
ارتقاي محسوس گرافيک خودروها و محيط، اضافه شدن نماي داخل خودرو براي اولين بار و بهبود چشمگير فيزيک بازي که حتي امکان چپه کردن عمدي ماشين را به گيمر مي دهد، از جمله اين پيشرفت ها بود. 400 خودروي جديد و فهرست بلند بالاي مسيرهاي جديد واقعي و تخيلي و امکانات جديد تيون خودروها را هم که به موارد بالا اضافه کنيم ديگر انتظارمان از فورزا 3 براي مطرح شدن به عنوان بهترين بازي ماشين سواري امسال، چندان بالا نخواهد بود.
ديگر بازي هاي قابل توجه اين سبک:
Dirt 2 (X360,PS,PC)
ModNation Racers (PS3)
Need for Speed: Shift (X360,PS3,PC)
Split/Second (X360,PS3,PC)

بهترين بازي موسيقيايي: The Beatles: Rock Band

ناشر: MTV Games
سازنده: Harmonix Music
پلانفورم ها: Wii, PS3,X360
تاريخ انتشار: مهرماه 88
گرچه راک بند نسبتاً ديرتر ازبقيه به جرگه بازي هاي ريتميک پيوست، اما توانست به سرعت شانه به شانه گيتار هيرو دربازار جا باز کند. همه اينها مديون تلاش هاي هارمونيکس است که نشان داد در زمينه بازي هاي موسيقايي تخصص دارد. اين بار هم هارمونيکس با بهره گيري درست از محبوبيت و اشتهار يک گروه موسيقي بزرگ، توانست موقعيت خود را در بين طرفداران اين سبک حفظ کند. دموها نشان مي داد که در طراحي کاراکترها نهايت ظرافت به کار رفته و حتي به نحوه حرکت هر کدام از بيتل ها هم توجه خاصي شده است.
ما که از حالا عينک دودي جان لنوني خود راآماده کرده ايم تا اوايل پاييز تجديدخاطره اي عالي با چهار تا از اسطوره هاي موسيقي داشته باشيم.
ديگر بازي هاي قابل توجه اين سبک:
DJ Hero (X360,PS3,PS2,Wll)
Guitar Hero 5 (X360,PS3,PS2,Wll)
Lego Rock Band (X360,PS3,Wll)

بهترين بازي پازلي: Scribblenauts

ناشر: Warner Bros
سازنده: 5TH Cell
پلتفورم: DS
تاريخ انتشار: مهرماه 88
شايد براي خيلي ها تعجب برانگيز باشد که چرا يک بازي در ظاهر پلتفرمر، به عنوان بهترين بازي پازلي انتخاب شده است. ولي واقعيت اين است که در اين بازي هر پيکسل صفحه مي تواند به عنوان جزئي براي حل يک پازل مورد استفاده قرار گيرد. مورد منحصر به فردي که بازي اسکربيل ناتس در نمايشگاه E3 نشان داد، اين بود که براي حل يک پازل خاص چندين راه وجود دارد که معمولاً واضح ترين آنها هم بهترينشان نيست.
ديگر بازي هاي قابل توجه اين سبک:
PixelJunk Shooter (PS3)
Professor Layton and the Diabolical
Box (DS)

بهترين بازي نقش آفريني: Mass Effect2

ناشر: Electronic Arts
سازنده: BioWare
پلتفرم: X360,PC
تاريخ انتشار: زمستان 88
اگر بخواهيم يک چيز، راجع به بازي هاي نقش آفريني عرضه شده در E3 امسال بگويم، تنوع آنهاست. نگاهي به فهرست زير اين موضوع را ثابت مي کند: يکي بازي از نوع اکشن قهرماني بود، يک شبيه سري 007 بود و يکي ديگر شبيه بازي هاي معمولي نيتتندو. اما انتخاب از ميان آنها براي ما آسان بود:Mass Effect2 از هر لحاظ بهترين بازي RPG نمايشگاه امسال بود.
وقتي Bioware اولين بار خبر از ساخته شدن شماره دوم مس افکت داد، وعده داد که «شماره دوم جذاب تر، با کنترل بهتر، هوش مصنوعي هوشمندتر وگرافيک بالاتر ... و البته آسانسورهاي سريع تر (!) عرضه خواهد شد.» اما تريلر نشان داده شده در نمايشگاه، چيزي بالاتر از اينها را اراده مي داد. تا 6 ماه ديگرواقعيت اين ادعاها رادرخواهيم يافت.
ديگر بازي هاي قابل توجه اين سبک:
Alpha Protocol X360, PS3,PC
Mario & Luigi: Bowser's lnside Story DS
Marvel: Ultimate Alliance 2
(X360,PS3)
Venetica (X360,PC)

بهترين بازي تيراندازي: Call of duty:Modern Warfare2

ناشر: ACTIVISION
سازنده: Infinity Ward
پلانفورم ها: PC,PS3,X360
تاريخ انتشار: آذرماه 88
بازي هاي تيراندازي از ابتدا سبک اصلي بازي هاي ايکس باکس 360، رايانه و پلي استيشن 3 را تشکيل مي دهند. بنابراين کثرت آنها درE3 09 چندان عجيب نبود. تا پيش از شروع نمايشگاه، دموهاي به نمايش درآمده از Modern Warfare2 بسيار کوتاه و مبهم بودند. براي همين خيلي ها از ديدن يک تريلر درست و حسابي از COD جديد در E3 ذوق زده شدند.
در اين تريلر محيط يک پايگاه برفي و کوهستاني، اسلحه هاي جديد و حتي يک مرحله اسنوبردسواري هيجان انگيز در معرض ديد تماشاگران قرار گرفت. بايد تاموقع انتشار بازي منتظر ماند و ديد سازندگان براي مراحلي مولتي پلير بازي که در مورد «نداي وظيفه» بخش مهمي به حساب مي آيد، چه فکري کرده اند تا طرفداران را خشنودتر نمايند.
ديگر بازي هاي قابل توجه اين سبک:
Army of Two: The 40th Day (X360,PS3)
(Borderlands (X360, PS3, PC
Operation Flashpoint: Dragon
Rising (X360,PS3,PC)

بهترين بازي ورزشي: NHL 10

ناشر: EA Sports
سازنده: EA Canada
پلانفورم ها: X360 , PS3
زمان انتشار: تا پايان سال 2009
بازي هاي ورزشي در E3 بيشتر در حاشيه ماندند و کسي زياد به آنها توجه نکرد. با اين حال برخي از شماره هاي جديد سري بازي هاي ورزشي حرف هاي زيادي براي گفتن داشتند. يکي از بهترين آنها NHL10 است. اگر فقط بخواهيم يک قابليت منحصر به فرد NHL10 را ذکر کنيم، امکان مبارزه تن به تن براي اولين باردر يک بازي ورزشي گروهي است که بدان اضافه شده است. کيفيت انيميشن ها هم دراين نسخه بسيار بهتر شده و حرکات ابداعي متعددي براي ضربه زدن به توپ و حرکت کردن طراحي شده است که جملگي باعث شد ما NHL 10 را بهترين بازي ورزشي امسال حداقل تاکنون بدانيم. ديگر بازي هاي قابل توجه اين سبک:
FIFA Soccer 10 (X360,PS3)
Madden NFL 10 (X360,PS3)
Wii Sports Resort (Wll)

بهترين بازي استراتژي: Supreme commander 2

ناشر: Square Enix
سازنده: Gas powered
پلانفورم ها: PC,X360
تاريخ انتشار: اعلام نشده است.
کيفيت بالاي بازي اول «فرمانده کل» باعث شد چندان از ديدن صحنه هاي زيباي Supreme commander2 شگفت زده نشويم. نسخه اول بازي به خاطر محيط وسيع و انعطاف پذير و حالت چند نفره متعادلش، بارها توسط کارشناسان و تارنماهاي بزرگ بازي دنيا مورد تقدير و ستايش قرار گرفت.با اين حال گوياسازنده ها مي خواهند ثابت کنند که بهتر از آن هم ممکن است فناوري مورد استفاده براي ساخت نسخه دوم حالت ارتقا يافته اي از همان تکنولوژي استفاده شده براي Demigod توسط Gas powered است.
آنچه ما در دموي به نمايش درآمده از «فرمانده کل2» ديديم، بيشتر شامل تنوع بيشتر رنگ ها و اهميت دادن به شخصيت پردازي موجودات بازي مي شد. سازنده ها ادعا کرده اند به رغم اينکه سيستم مورد نياز براي اجرا شدن بازي در بهترين حالت خود بسيار بالا است، اما کامپيوترهايي با سخت افزارهاي سه سال پيش هم مي توانند به رواني و بدون افت فريم «فرمانده کل 2» را اجرا کنند.
ديگر بازي هاي قابل توجه اين سبک:
Disciples lll: Renaissance (PC)
League of Legends: Clash of Fates (PC)
PixelJunk Monsters Deluxe PSP
R.U.S.E. (X360,PS3,PC)
در مورد هر کنسول و پلانفورم نيز گرچه انتخاب دشوار است، اما مي توان يک بازي را به عنوان بهترين بازي معرفي شده براي آن کنسول در نمايشگاه E3 2009 انتخاب کرد. اجازه دهيد براي اختصار فقط به نام بهترين بازي هر کنسول و ساير نامزدهاي اين عنوان اشاره کنيم:
DS

بهترين بازي: Scribblenauts

ديگر بازي هاي قابل توجه اين کنسول:
Mario

Luigi: Bowser's Inside Story

Professor Layton and the Diabolical Box
The Lagend of Zeld: Spirit Tracks
PC

بهترين بازي: Star Wars: The old Republic

ناشر: Lucas Arts
سازنده:Bioware
تاريخ انتشار: سال 2010
ديگر بازي هاي قابل توجه اين کنسول:
Disciples lll: Renaissance League of Legends: Clash of Fates
Supreme Commander 2
Trine
PS3

بهترين بازي: Uncharted 2: Among Thives

ديگر بازي هاي قابل توجه اين کنسول:
Assassin's Creed 2
God of War ll
Heavy Rain: The Origami
Keller
MAG
PSP

بهترين بازي: Gran Turismo

ناشر: SCEA
سازنده: Polyphony Digital
تاريخ انتشار: مهرماه 88
ديگر بازي هاي قابل توجه اين کنسول:
Dante's Inferno
Jak and Daxter: The Lost
Frontier
LittleBigPlanet
SoulCalibur:Broken Destiny
Xbox360

بهترين بازيTom Clancyُs Splinter cell conviction

ديگر بازي هاي قابل توجه اين کنسول:
Assassinُs Creed2
Forza Motorsport3
Mass Effect2
Call of Duty: Modern Warfare2
Wii

بهترين بازي: Silent Hill: Shattered Momories

ناشر: Konami
سازنده: Climax Group
تاريخ انتشار: پاييز 88
ديگر بازي هاي قابل توجه اين کنسول:
Dead Space Extraction
Muramasa: The Demon Blade
New Super Mario Bros. Wii
Wii Sports Resort

بهترين بازي نمايشگاه E3 2009

با توجه به تنوع سبک ها و کنسول ها و قابليت هايشان انصاف بدهيد که انتخاب فقط يک بازي از بين همه بازي خوب، سخت و حتي ناممکن است بنابراين ده بازي برتر نمايشگاه را به انتخاب خود در زير مي آوريم:
Assassinُs Creed 2 (X360,PS3,PC)
Forza Motorsport 3 (X360)
(God of War lll (PS3)
(Heavy Rain: The Origami Killer (PS3)
Call of Duty: Modern Warfare 2 (X360,PS3,PC)
(Silent Hill: Shattered Memories (Wll)
Star Wars: The Old Republic (PC)
The Beatles: Rock Band (X360,PS3,Wll)
Tom Clancyُs Splinter Cell: Conviction (X360,PC)
Uncharted 2: Among Thieves (Ps3)
منبع: نشريه دنياي کامپيوتر و ارتباطات ،شماره81




ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.
مقالات مرتبط