نحوه مصرف شربت الومینیوم ام جی

شربت الومینیوم ام جی یک نوع ضد اسید است که برای تسکین دل درد، سو هاضمه و ناراحتی معده استفاده می‌شوند. این علائم ممکن است برای درمان این علائم در بیماران مبتلا به زخم معده، ورم معده، ازوفاژیت، فتق هیاتال یا اسید بیش از حد در معده (بیش فعالی معده) استفاده شود. آن‌ها با اسید معده ترکیب شده و آن را خنثی می‌کنند.
چهارشنبه، 26 آذر 1399
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما
نحوه مصرف شربت الومینیوم ام جی
شربت الومینیوم ام جی یک نوع ضد اسید است که برای تسکین دل درد، سو هاضمه و ناراحتی معده استفاده می‌شوند. این علائم ممکن است برای درمان این علائم در بیماران مبتلا به زخم معده، ورم معده، ازوفاژیت، فتق هیاتال یا اسید بیش از حد در معده (بیش فعالی معده) استفاده شود. آن‌ها با اسید معده ترکیب شده و آن را خنثی می‌کنند. شربت الومینیوم ام جی بدون نسخه پزشک در دسترس هستند؛ بنابراین افراد ممکن است آن را با تجویز پزشک و بدون آن استفاده کنند.
نحوه مصرف شربت الومینیوم ام جی

این دارو برای درمان علائم بیش از حد اسید معده مانند ناراحتی معده، سوزش معده و سو هاضمه استفاده می‌شود. شربت الومینیوم ام جی به سرعت برای کاهش اسید معده کار می‌کنند. آنتی اسیدهای مایع معمولاً سریع‌تر / بهتر از قرص یا کپسول عمل می‌کنند. اگر به شربت الومینیوم ام جی، آنتی اسیدهای منیزیم هیدروکسید یا هر داروی دیگر حساسیت دارید، به پزشک و داروساز خود بگویید.
 
به پزشک و داروساز خود بگویید که چه داروهای تجویزی و بدون نسخه‌ای مصرف می‌کنید، به ویژه آسپرین، سینوکساسین (سینوباک)، سیپروفلوکساسین (سیپرو)، دیگوکسین (لانوکسین)، دیازپام (والیوم)، انوکساسین (پنترکس)، سولفات آهن (آهن)، فلوکونازول، ایندومتاسین، ایزونیازید، ایتراکونازول، کتوکونازول، لووفلوکساسین، لومفلوکساسین، نالیدیکسیک اسید، نورفلوکساسین فلاکسین (نوکسین)، تتراسایکلین (آکرومایسین، سومایسین) و ویتامین ها. اگر پزشک به شما گفته است که در هنگام مصرف این داروها از آنتی اسید استفاده کنید، ظرف 2 ساعت از مصرف شربت الومینیوم ام جی، آن‏ها را مصرف نکنید. اگر بیماری کلیوی دارید باید به پزشک خود اطلاع دهید.
 
اگر باردار هستید، قصد باردار شدن یا شیردهی را دارید به پزشک خود بگویید. اگر هنگام شربت الومینیوم ام جی باردار شدید، با پزشک خود تماس بگیرید؛ زیرا ممکن است مصرف این دارو در دوران بارداری و شیر دهی در صورت شرایط حاد باید مصرف شوند. مصرف این شربت در دوران بارداری ممکن است تأثیرات بدی بر روی جنین بگذارد.

برای شما مهم است که یک لیست مکتوب از تمام داروهای تجویز شده و بدون نسخه (بدون نسخه) و همچنین سایر محصولات مانند ویتامین ها، مواد معدنی یا سایر مکمل های غذایی داشته باشید. در هر بار مراجعه به پزشک یا بستری شدن در بیمارستان باید این لیست را به همراه داشته باشید. همچنین داشتن اطلاعات مهم در مواقع اضطراری با خود همراه است؛ زیرا این امر به مسئولان مراقبت‏های بهداشتی کمک می‏کند که از تداخلات این دارو با داروهای شما آگاه شود و به درستی این دارو را تجویز کند.

نحوه مصرف شربت الومینیوم ام جی


اگر دوزهای مشخصی از شربت الومینیوم ام جی را مصرف می‌کنید، به محض یادآوری دوز فراموش شده آن را مصرف کنید. با این حال، اگر تقریباً زمان نوبت دوز بعدی است، از دوز فراموش شده صرف نظر کرده و برنامه منظم دوز خود را ادامه دهید. برای جبران یک وعده فراموش شده دو دوز مصرف نکنید.
 
این دارو گاهی برای مواردو مشکلات دیگر غیر از رفع اسید معده تجویز می‌شود. برای کسب اطلاعات بیشتر از پزشک یا داروساز خود سؤال کنید.
شربت الومینیوم ام جی چگونه باید استفاده شود؟
 
 
قبل از هر بار استفاده از شربت الومینیوم ام جی آن را به خوبی تکان دهید تا دارو به طور یکنواخت مخلوط شود. شربت ممکن است با آب یا شیر مخلوط شود.

دستورالعمل‌های روی برچسب بسته یا برچسب نسخه خود را با دقت دنبال کنید و از پزشک یا داروساز بخواهید هر بخشی را که نمی‌فهمید توضیح دهد. شربت الومینیوم ام جی را دقیقاً طبق دستور مصرف کنید. بیشتر یا کمتر از مقدار روی بسته بندی مصرف نکنید یا بیشتر از مقدار تجویز شده توسط پزشک مصرف کنید. آنتی اسیدها را بیش از 1 تا 2 هفته مصرف نکنید، مگر اینکه توسط پزشک تجویز شده باشد.

نحوه مصرف شربت الومینیوم ام جی
 
این دارو فقط روی اسید معده تاثیر گذار است؛ اما مانع تولید اسید معده  نمی شود.اما ممکن است مصرف این دارو با با داروهای دیگر  تولید اسید معده را کم کند. این داروهای مکمل برای کاهش اسید معده شامل سایمتیدین، رانیتیدین و امپرازول هستند.
 
 
بهتر است  این دارو را بعد از غذا و زمان خواب مصرف کنید. تمام دستورالعمل‌های  روی  محصول را به دقت مطالعه و اجرا کنید یا طبق دستور پزشک آن را مصرف کنید. اگر سؤالی داشتید، از پزشک یا داروساز خود بپرسید.
 
اگر مشکلات اسید معده پس از 1 هفته مصرف بهتر نشد و حتی شدیدتر شد و  یا  فکر می‌کنید   مشکل  جدی دیگری دارید، حتما به پزشک مراجعه کنید. اگر بیشتر از 2 هفته و به طور مداوم و روزانه  این دارو را مصرف می‌کنید، ممکن است یک مشکل جدی سلامتی داشته باشید و  نیاز دارید از درمان متفاوتی استفاده کنید. حتمااز مناسب بودن این دارو برای مشکل خود از پزشک سوال بپرسید. در این شرایط ممکن است پزشک معالج شما با بررسی بیشتر آزمایش‏های شما، داروی دیگری را برای درمان مشکل معده تجویز کند. این دارو می‌تواند باعث حالت تهوع، یبوست، اسهال یا سردرد شود. اگر این علائم ادامه یافت یا شدید شد، به پزشک خود اطلاع دهید.

نحوه مصرف شربت الومینیوم ام جی

اگر پزشک شما را به استفاده از این دارو راهنمایی کرده است، به یاد داشته باشید که وی تشخیص داده است که فواید آن برای شما بیش از خطرات ناشی از عوارض جانبی آن است. بسیاری از افرادی که از این دارو استفاده می‌کنند عوارض جانبی جدی ندارند؛ بنابراین عوارض جانبی دارو در حد بسیار شدید نباشد، نگران نباشید. به زودی و پس از اتمام دوره مصرف دارو، اثرات این عوارض جزئی از بین خواهند رفت.

وجود منیزیم در این شربت ممکن است  باعث بروز مشکل اسهال شود. برای جلوگیری از بروز اسهال باید از یک داروی ضد اسید معده که دارای آلومینیوم است در کنار   این شربت استفاده کنید. یکی دیگر از عوارض جانبی مصرف این شربت این است که وجود آلومینیوم موجب یبوست می شود. برای جلوگیری از این مشکل، مصرف مایعات را افزایش دهید و تحرک بیشتری داشته باشید. اما در مصرف این دارو مشکل بروز اسهال بیشتر شایع است.

علاوه بر این مواد ضداسید معده حاوی ترکیبات آلومینیوم، فسفات و سایر ترکیبات شیمیایی هستند که برای بدن ضروری هستند؛ اما این ترکیبات به دیواره روده شما می‏چسبد. این فرایند موجب کم شدن سطح فسفات در بدن شود. این مشکل بیشتر در مواقعی بروز می کند که از این شربت به مقدار زیاد و به طور مداوم استفاده می کنید. اگر نشانه های  کم شدن فسفات مانند کم شدن اشتها، خستگی غیرطبیعی و ضعف عضلانی را مشاهده کردید، حتما به پزشک خود اطلاع دهید. علاوه بر این برخی علائم نادر وجود دارند که در اثر مصرف این شربت و کاهش سطح فسفات بروز می کنند که شامل سرگیجه و غش کردن هستند. با بروز این علائم حتما با اورژانس تماس بگیرید و یا فورا به پزشک معالج خود مراجعه کنید.

نحوه مصرف شربت الومینیوم ام جی

اگر هر یک از این عوارض جانبی نادر اما بسیار جدی را احساس کردید ، فورا به پزشک خود اطلاع دهید: درد هنگام خروج ادرار، درد در قسمت معده و شکم، در صورتیکه مواد خارج شده هنگام حالت تهوع از معده  به رنگ قهوه باشد.علائم آلرژی جدی به این شربت بسیار کم است. با این حال، در صورت بروز هر یک از  
علائم آلرژی جدی و آزاردهنده مانند قرمزی پوست، خارش، التهاب و تورم  به ویژه اگر در نواحی  صورت، زبان و  گلو ایجاد شوند، عدم تعادل و گیجی شدید و مشکلات تنفسی، فوراً به پزشک خوداطلاع دهید.

عوارض ذکر شده لیست کاملی از عوارض جانبی احتمالی شربت الومینیوم ام جی نیست. در صورت مشاهده عوارض ذکر شده در بالا، با پزشک یا داروساز خود تماس بگیرید.

قبل از مصرف این محصول، اگر شربت الومینیوم ام جی حساسیت دارید، به پزشک یا داروساز خود بگویید. این محصول ممکن است حاوی مواد غیرفعال باشد که می‌تواند باعث واکنش‌های آلرژیک یا سایر مشکلات شود. برای اطلاعات بیشتر با داروساز خود صحبت کنید.
 
اگر هر یک از این مشکلات را دارید، قبل از استفاده از این محصول با پزشک یا داروساز خود مشورت کنید: مصرف مکرر الکل، از دست دادن شدید آب بدن (کمبود آب بدن / محدودیت مایعات)، مشکلات کلیوی (از جمله سنگ کلیه).

این دارو ممکن است حاوی آسپارتام باشد. اگر فنیل کتونوریا یا هر بیماری دیگری دارید که شما را ملزم به محدود کردن مصرف آسپارتام (فنیل آلانین) می‌کند، در مورد استفاده بی خطر این دارو با پزشک یا داروساز خود مشورت کنید.

در دوران بارداری، این دارو باید فقط در مواردی که به وضوح مورد نیاز است استفاده شود. خطرات و فواید را با پزشک خود در میان بگذارید. این دارو ممکن است به شیر مادر منتقل شود. قبل از شیردهی با پزشک خود مشورت کنید.

در برخی از موارد تداخلات دارویی ممکن است نحوه تاثیر گذاری داروهای شما را تغییر دهد یا بیشتر در معرض ابتلا به عوارض جانبی جدی باشید. این مقاله تمام تداخلات دارویی احتمالی ارائه نشده است. همیشه یک لیست از تمام داروهایی که استفاده می‌کنید (شامل داروهای بدون نسخه و داروهای گیاهی) را همراه خود داشته باشید و با پزشک و داروساز خود به اشتراک بگذارید. بدون تأیید پزشک، مصرف داروها را شروع، متوقف یا تغییر ندهید.

نحوه مصرف شربت الومینیوم ام جی

برخی از محصولاتی که ممکن است با این دارو تداخل داشته باشند عبارتند از: مکمل های فسفات (مانند پتاسیم فسفات)، سدیم پلی استایرن سولفونات.

شربت الومینیوم ام جی می‌تواند در جذب بسیاری از داروهای دیگر اختلال ایجاد کنند. قبل از مصرف آن با هر داروی دیگر حتما با داروساز خود مشورت کنید.  اگر کسی شربت الومینیوم ام جی را بیش از حد مصرف کرده و علائم جدی مانند از دست دادن یا مشکل تنفس دارد، با شماره 115 تماس بگیرید.

تغییر در سبک زندگی مانند برنامه‌های کاهش استرس، قطع سیگار، محدود کردن الکل و تغییر رژیم غذایی (به عنوان مثال، اجتناب از کافئین، غذاهای چرب، برخی ادویه‌ها) ممکن است اثربخشی این دارو را افزایش دهد. با دکتر یا داروساز خود در مورد تغییر سبک زندگی که ممکن است برای شما مفید باشد صحبت کنید.
 
به اطلاعات نحوه نگهداری چاپ شده روی بسته دقت کنید. اگر در مورد نگهداری شربت الومینیوم ام جی سؤالی دارید، از داروساز خود سؤال کنید. دور از نور و رطوبت نگهداری کنید. نباید یخ بزند. در حمام نگهداری نکنید. تمام محصولات دارویی را از کودکان و حیوانات خانگی دور نگه دارید.

دور نگه داشتن همه داروها از دید و دسترس کودکان بسیار مهم است زیرا بسیاری از ظروف (مانند نگهدارنده های قرص هفتگی و انواع قطره‌های چشمی، کرم‌ها و دستگاه‌های استنشاق) به راحتی توسط کودکان باز می‏شوند و ممکن است دور از چشم شما این دارو را بخورند و عواقب جبران ناپذیری داشته باشد. برای محافظت از کودکان خردسال در برابر مسمومیت، همیشه درپوش‌های ایمنی را قفل کنید و بلافاصله دارو را در مکانی امن قرار دهید - محلی که از دسترس آن‌ها دور باشد. این موارد برای حفاظت کودکان خود در برابر مواد شیمیایی مختلف و داروها رعایت کنید.
 
عوارض جانبی ناشی از شربت الومینیوم ام جی معمول نیست. برای جلوگیری از طعم گچ، آن را با آب یا شیر مصرف کنید. این کار باعث رقیق شدن شربت و کاهش طعم بد آن می‏شود. در نتیجه راحت‏ تر می‏توانید آن را میل  کنید. در صورت شدید شدن این علائم، به پزشک خود اطلاع دهید:
   
پس از شدت گرفتن این علائم حتما ب اورژانس 115 تماس بگیرید یا به پزشک خود مراجعه کنید تا در مورد مصرف این شربت تجدید نظر شود. در این حالت احتمالاً داروی دیگری جایگزین این دارو برای رفع مشکل اسید معده شما تجویز می‏شود. امیدواریم با مطالعه این مقاله در مورد شربت الومینیوم ام جی به شما کمک کند تا در مورد نحوه مصرف، شرایط نگهداری و عوارض جانبی آن اطلاعات لازم را کسب کرده باشید. اگر دوزهای اضافی یا بیش از حد از این دارو را مصرف موجب مسمومیت شما می‏شود. اگر دچار مسمومیت دارویی شدید فورا با اورژانس استفاده کنید.


ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.