11 نکته درباره آلوپرنولول

1. آلوپرنولول يکي از داروهايي است که براي کنترل پرفشاري خون تجويز مي‌شود. اين دارو همچنين هنگامي که نبض انسان دچار افت و خيز مي‌شود نيز کاربرد دارد. 2. شکل اين دارو به صورت قرص است و در دوزهاي 50 و 200 ميلي‌گرمي در داروخانه‌ها وجود دارد. 3. زمان شروع اثر آلوپرنولول در بدن يک تا سه ساعت پس از مصرف است و از راه کليه نيز دفع مي‌شود.
شنبه، 14 فروردين 1389
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما
11 نکته درباره آلوپرنولول
11 نکته درباره آلوپرنولول
11 نکته درباره آلوپرنولول






1. آلوپرنولول يکي از داروهايي است که براي کنترل پرفشاري خون تجويز مي‌شود. اين دارو همچنين هنگامي که نبض انسان دچار افت و خيز مي‌شود نيز کاربرد دارد.
****
2. شکل اين دارو به صورت قرص است و در دوزهاي 50 و 200 ميلي‌گرمي در داروخانه‌ها وجود دارد.
****
3. زمان شروع اثر آلوپرنولول در بدن يک تا سه ساعت پس از مصرف است و از راه کليه نيز دفع مي‌شود.
****
4. از اين دارو در پرفشاري خون، تندي قلب و بي‌نظمي قلب استفاده مي‌شود.
****
5. آلوپرنولول نيز مشابه همه داروهاي ديگر داراي برخي عوارض جانبي است که بيشتر از همه دستگاه عصبي قلبي عروقي، گوارش، ادراري و پوست را درگير مي‌کند.
****
6. بيشترين عوارض اين دارو شامل خستگي، سرگيجه، توهم، کندي ضربان قلب، افت فشار خون، اختلال عروق محيطي، تهوع، استفراغ، اسهال، ناتواني و کاهش ميل جنسي و بثورات پوستي است.
****
7. اين دارو را بايد در اختلال عروق کرونر، بيماري‌هاي ريوي، ديابت، پرکاري تيروييد و نارسايي کليه با احتياط مصرف کنيم.
****
8. زمان آغاز اثر اين دارو، يک تا سه ساعت پس از مصرف است و مدت اثر آن نيز چهار ساعت است. دفع اين دارو از طريق کليه صورت مي‌گيرد.
****
9. پيش از مصرف اين دارو بايد بيمار از لحاظ تعداد ضربان قلب کنترل شود. همچنين در بيماران مبتلا به ديابت علايم کاهش قندخون ممکن است تحفيف يابد و يا گاهي غلظت خون افزايش يابد که بيمار از اين لحاظ نيز بايد تحت پيگيري آزمايشگاهي قرار گيرد.
****
10. بيماراني که پزشک‌شان اين دارو را توصيه کرده است مي‌توانند پيش از غذا يا بعد از غذا، دارو را ميل کنند. همچنين توصيه مي‌شود که در صورت بهبود، دارو را قطع نکنيد و در صورت فراموش کردن يک نوبت مصرف دارو، دوز دارو در نوبت بعدي را نبايد دو برابر کرد.
****
11. مصرف‌کنندگان دايمي آلوپرنولول بايد اين نکته را بدانند که مصرف اين دارو ممکن است سبب افزايش حساسيت به سرما شود بنابراين در صورت بروز چنين علامتي، پزشک‌تان را از اين واکنش آگاه سازيد.
منبع: www.salamat.com




نظرات کاربران
ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.