طرز تهیه چند مدل دسر پرتقالی

پرتقال یکی از میوه های خوشمزه و محبوب زمستانی است که میتوانید دسرهای فوق العاده ای با آن تهیه کنید و در میهمانی ها سرو کنید. در این مطلب طرز تهیه چند نوع دسر با پرتقال را برایتان آورده ایم.
جمعه، 24 بهمن 1399
تخمین زمان مطالعه:
پدیدآورنده: نیر زارع کابدول
موارد بیشتر برای شما
طرز تهیه چند مدل دسر پرتقالی

بستنی پرتقالی


مواد لازم
۸ عدد زرده تخم مرغ بزرگ
یک چهارم قاشق چایخوری نمک
۶ نوار پوست پرتقال
یک پیمانه شکر
دو پیمانه شیر
دو پیمانه خامه

طرز تهیه چند مدل دسر پرتقالی

طرز تهیه
۱. در یک ماهیتابه متوسط، زرده‌های تخم مرغ، شکر و نمک را هم بزنید. به تدریج شیر را هم اضافه کنید.

۲. مخلوط روی حرارت متوسط قرار دهید و دائما با یک قاشق چوبی هم بزنید تا کمی غلیظ شود و قاشق را به طور یکنواخت بپوشاند و حالت کشی پیدا کنید (۱۰ تا ۱۲ دقیقه)

۳. پوست پرتقال را به مخلوط اضافه کرده و هم بزنید. سپس در ظرف را ببندید و اجازه دهید ۳۰ دقیقه بماند.

۴. مخلوط را در یک کاسه که روی یخ قرار دارد الک کنید. خامه را اضافه کنید و هم بزنید. اجازه دهید بماند و گاهی هم بزنید تا سرد شود. سپس داخل دستگاه بستنی ساز بریزید و طبق راهنمای دستگاه عمل کنید. سپس مخلوط را داخل ظرف پلاستیکی بریزید و داخل فریزر بگذارید.


مارمالاد پرتقال کلاسیک


مواد لازم
۸ عدد پرتقال (۶ پرتقال خرد شده با پوست و دو عدد پرتقال اسلایس شده)
یک و نیم لیتر آب
۲ عدد لیموی اسلایس شده نازک
شکر

طرز تهیه چند مدل دسر پرتقالی

طرز تهیه
۱. در یک ماهیتابه بزرگ آب و پرتقال‌های پوست‌دار را بریزید تا جوش بیاید. ۵ دقیقه بپزید. شعله را خاموش کنید و در ظرف را ببندید و ۸ ساعت در یخچال بگذارید.

۲. یک بشقاب را در فریزر بگذارید. در مخلوط پرتقال را بردارید و روی حرارت متوسط به بالا بگذارید تا کمی جوش بزند. حدود ۲۰ دقیقه بپزید تا کلفت‌ترین پوست‌ها هم نرم شوند. مخلوط را پیمانه کنید و دوباره به ماهیتابه برگردانید. به ازای هر پیمانه از مخلوط، سه چهارم پیمانه شکر اضافه کنید.

۳. مخلوط را بجوشانید و گاهی هم بزنید. حدود ۲۰ دقیقه بپزید. برای اینکه ببینید مارمالاد آماده شده یا نه: یک قاشق از آن را روی بشقاب یخ زده بریزید. اگر یا انگشت به آن زدید و حس کردید یک غشای نازک دور آن ایجاد شده، مارمالاد آماده است. اما اگر پخش شد، اجازه دهید باز هم بپزد و چند دقیقه بعد دوباره تست کنید. 1


دسر پرتقال

آماده سازی: ۳۰ دقیقه
مدت انتظار: ۱ ساعت
مجموعاً: ۱ ساعت و ۳۰ دقیقه

مواد اولیه (برای ۳ نفر)
پرتقال   ۱پیمانه (بدون پوست)
آب پرتقال     ۱پیمانه
پوست پرتقال   ۱قاشق سوپخوری (رنده شده)
زرده تخم مرغ     ۲عدد
ژلاتین  به میزان لازم (پودر)
خامه   ۱۰۰گرم
شکر   ۱۰۰گرم

طرز تهیه چند مدل دسر پرتقالی

طرز تهیه
ابتدا مقداری دلخواه از پودر ژلاتین را با نصف استکان آب جوش به خوبی مخلوط کنید و آن را به روش بن ماری و روی بخار آب کرده و خوب هم بزنید تا در هم حل شوند.حال آب پرتقال را به مواد اضافه کنید و خوب بزنید سپس زرده‌های تخم‌مرغ را با پوست پرتقال رنده‌شده و شکر مخلوط کرده با همزن زده تا یک‌دست شود در انتها خامه و بقیه مواد را به آرامی با هم مخلوط کرده و مواد را با هم یکی کنید و آنها را در یخچال گذاشته تا بسته شود.

نکات
۱)به جای پودر ژلاتین میتوانید از پودر ژله هم استفاده کنید.

۲)به یاد داشته باشید که برای تهیه پوست پرتقال باید آن را ۳بار بجوشانید و آبش را خالی کنید و یک بار هم با آب و شکر بجوشانیدش تا تلخی اش گرفته شود.

۳)حتما از خامه زده شده و شیرین شده استفاده کنید. 2


چیزکیک پرتقالی


مواد لازم برای ژله پرتقالی خونگی
آب پرتقال: ۲۰۰ گرم ( ۳ پرتقال متوسط )
شکر: ۲۰ گرم
آب سرد: ۲۰ گرم
ژلاتین: ۵ گرم

مواد لازم برای پنیر چیز کیک
پنیر خامه ای: ۲۰۰ گرم
شکر: ۴۰۰ گرم
ماست بدون قند: ۵۰ گرم
شیر: ۳۰ گرم
ژلاتین: ۵ گرم
خامه : ۲۰۰ میلی لیتر
آب پرتقال: ۳۰ گرم( نصف پرتقال)
زست پرتقال: به مقدار لازم

طرز تهیه چند مدل دسر پرتقالی

مراحل تهیه چیزکیک پرتقالی خانگی
پرتقال ها را چند دقیقه داخل آب ولرم قرار دهید. این کار به نرم شدن پوست آن‌ها کمک میکند. سپس پرتقال ها را از وسط نصف کنید.

آب پرتقال هایی که نصف کردید رو بگیرید. اگر دستگاه آب پرتقال گیری ندارید، میتونید مثل شکل پرتقال‌ها رو آب بگیرید!

آب سرد رو با ژلاتین ت یه ظرف بریزید و باهم مخلوط کنید تا یکنواخت بشه.

آب پرتقال رو توی ظرف بریزید و کمی شکر بهش اضافه کنید. مخلوط آب پرتقال و شکر رو روی حرارت متوسط قرار بدین و هم بزنین. موقعی که روی آب پرتقال مثل عکس زیر، قل قل کرد شعله رو خاموش کنید.

بعد از اینکه مخلوط رو از روی حرارت برداشتین، کمی هم بزنید و بعد ژلاتینی که در آب حل کرده بودین رو بهش اضافه کنید و مججدا مخلوط کنید تا حل بشه. مخلوط نهایی رو تو یه پارچ بریزید. یک قالب با اندازه مناسب ( ما از قالبی با قطر ۱۵ سانت استفاده کردیم) انتخاب کنید و یک سلفون به اندازه اون جدا کنید.

با کمک یک کش، سلفون را دور قالب محکم کنید. سلفون رو از جهات مختلف بکشید تا هیچ چروکی روی سطح رویی قالب باقی نماند.

چند پرتقال را مانند شکل حلقه حلقه و از وسط نصف کنید. اگر شما هم از قالب دایره ای استفاده می‌کنید، مانند شکل لبه های پرتقال رو ببرید تا کاملا در زمان قراردادنشان در ظرف، فیت قالب شوند.

قالب را از طرفی که روی آن سلفون پیچینید، درون ظرفی بگذارید و پرتقال های تکه شده را مانند شکل دورتا دور قالب بچینید. سپس آب پرتقالی که قبلا آماده شده بود را به آرامی روی آنها بریزید؛ به طوری که تمام فضای خالی بین پرتقال ها را پر کند.

روی طرف را بگیرید و در پخچال قرار دهید. در ظرفی دیگر، پنیر خامه‌ای و شکر را باهم مخلوط کنید تا یک دست شوند!

ماست بدون شکر را نیز به مخلوط اضافه کنید و هم بزنید.

مانند مرحله قبل پرتقال ها را در آب بگذارید. و روی آنها را با نمک مالش دهید. این کار را محکم انجام دهید به طوری که ذرات نمک باعث صاف شدن پوست پرتقال شوند. سپس دوباره پرتقال را در آب قرار دهید. پرتقال ها را خشک کنید و انها را ریز رنده کنید. ( برای گرفتن زست پرتقال). همراه با کمی آب پرتقال، زست پرتقال را به مخلوط اضافه کنید؛ به طوری که یکنواخت شود و رنگ آن به نارنجی نزدیک شود.

مایع آماده شده را به ضخامت دلخواه روی قالب بریزید. اجازه دهید نیم ساعت ( ۳۰ دقیقه) در یخچال بماند و خودش را بگیرد. بعد از نیم ساعت، مایع آب پرتقال را اضافه کنید و این مراحل را تکرار کنید تا زمانی که مواد تمام شود یا ارتفاع قالب پر شود. دوباره در یخچال بگذارید و پس از سفت شدن، چیز کیک شما اده است و میتوانید آن را در ظرف دلخواه سرو و میل کنید. 3


پی نوشت:
1.www.bartarinha.ir
2.www.iranbanou.com
3.www.sanalmarket.ir


ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.