طرز تهیه سه مدل فینگر فود

همانطور که از اسم آن مشخص است، فینگر فود غذایی است که مستقیما به وسیله دست و بدون استفاده از قاشق و چنگال خورده می شود. فینگر فود را می توان به عنوان پیش غذا یا حتی غذای اصلی در مهمانی‌ها سرو کرد.
سه‌شنبه، 12 اسفند 1399
تخمین زمان مطالعه:
پدیدآورنده: نیر زارع کابدول
موارد بیشتر برای شما
طرز تهیه سه مدل فینگر فود

تارت قارچ و پنیر


مواد لازم برای تارت قارچ و پنیر
آرد 350 گرم
مارگارین 250 گرم
پنیر پیتزا 500 گرم
پیاز2 عدد 
خامه ترش200 گرم 
زیتون 50 گرم
تخم مرغ 1 عدد
شکر50 گرم 
قارچ300 گرم
پنیر پروسس100 گرم
کره50 گرم
نمک،فلفل به مقدار لازم
روغن سرخ کردنی به میزان لازم
روغن مایع به میزان لازم

طرز تهیه تارت قارچ و پنیر
دستور پخت این فینگرفود بسیار خوشمزه و آسان است مخصوصا نان تارتمان خیلی لذیذ است حتما امتحان کنید.
 
ابتدا نان تارت و بعد مواد داخل آن را درست کنید. برای تهیه نان تارت ابتدا یک کاسه بردارید و آرد را الک کنید البته چند بار باید الک کنید تا هنگام پخت دچار مشکل نشوید و یک مایه صاف و یکدست آماده شود. بعد از اینکه آرد را الک کردید آن را داخل یک کاسه بریزید سپس مارگارینی که داشتید را به آن اضافه کنید و خوب با هم مخلوط کنید. سپس کنار بگذارید تا از آن استفاده کنید.
 
یک ظرف دیگر بردارید و تخم مرغ هایی که داشتید را داخل آن بشکنید و با همزن بزنید تا سفیده و زرده کامل با هم مخلوط شوند و یک مایه یک دست و روان به ما بدهد. سپس شکر و کمی از نمکی که داشتید را به مخلوط تخم مرغ اضافه کنید و با همزن بزنید تا با هم خوب مخلوط شوند. سپس مخلوط تخم مرغ را به مخلوط آرد و مارگارین اضافه کنید و با همزن خوب مخلوط کنید تا مایه تارت یکدستی بدست بیاید.
 
بعد روی مایه تارت را با یک کیسه بپوشانید و نیم ساعت داخل یخچال بگذارید تا استراحت کند. در این حین فر را روشن کنید و روی حرارت ۱۸۰ درجه سانتیگراد قرار بدهید تا فر گرم شود.
 
سپس قالب تارت را با روغن مایع چرب کنید بعد خمیر تارت را بعد از استراحت بیرون بیاورید کمی از مایه تارت داخل قالب بریزید به صورتی که فقظ کف قالب را بپوشاند. بعد تارت ها را داخل فر به مدت 10 دقیقه قرار بدهید تا آماده شوند و بعد آن ها را بیرون بیاورید و اجازه بدهید خنک شوند و بعد تارت ها را از قالب بیرون بیاورید و کنار بگذارید.
 
سپس زیتون ها را بشویید و هسته های آن را  در بیاورید و بعد از اینکه آب آن رفت آن ها را خرد کنید و کنار بگذارید. سپس قارچ ها را بشویید و ریز خرد کنید. بعد پیاز را نگینی خرد کنید پنیر پیتزا را با رنده ی ریز رنده کنید.
 
تابه ای را روی حرارت بگذارید و کره را داخل آن بریزید تا ذوب شود سپس پیاز خرد شده را به آن اضافه کنید. و تفت بدهید زمانی که سرخ شدند قارچ ها را اضافه کنید و حرارت را زیاد کنید که قارچ ها آب نیاندازند. کمی آب لیمو به آن اضافه کنید که قارچ ها سیاه نشوند.
 
سپس نمک و فلفل را به آن اضافه کنید و با هم مخلوط کنید بعد پنیر پیتزا را به آن اضافه کنید و خوب با هم مخلوط کنید در آخر هم زیتون هایی که خرد کرده بودید را اضافه کنید و مواد را خوب با هم مخلوط کنید تا مواد کاملا نرم شوند. و زیر آن را خیلی خیلی کم کنید.
 
در تابه ای دیگر 2 قاشق آردی که الک کرده بودید را بریزید و تفت بدهید تا حدی که رنگ آن کمی تغییر کند مراقب باشید آرد نسوزد. پس از اینکه آرد سرخ شد خامه ترش شده را به آن اضافه کنید و با هم حدود 4 دقیقه تفت بدهید. و بعد مخلوط قارچ و ... را به آرد و خامه اضافه کنید و با هم تفت بدهید.
 
بعد از اینکه خوب با هم تفت دادید از روی حرارت بردارید و داخل تارت ها را پر کنید. و روی آن پنیر پروسس بریزید و داخل فر با دمای 180 درجه سانتیگراد به مدت یک ربع قرار بدهید و بعد از پخت آن اگر دوست داشتید روی آن طلایی شود شعله ی رویی را روشن کنید و بعد از سرد شدن آن را تزیین کنید.1

طرز تهیه سه مدل فینگر فود


فینگر فود ژامبون و پنیر و سیب زمینی


مواد لازم
پنیر ورقه‌ای: ۱۴ تکه
ژامبون با طعم دلخواه: ۱۴ تکه
سیب زمینی آب پز له شده: ۴ لیوان فرانسوی دسته‌دار
تخم مرغ: ۱ عدد درشت
نمک: ۱ و ½ قاشق چایخوری
فلفل: ۱ و ½ قاشق چایخوری
تخم مرغ هم زده درشت: ۴ عدد
مواد لازم برای سوخاری
آرد سفید: ۱ لیوان فرانسوی دسته‌دار
آرد سوخاری: ۱ و نیم لیوان فرانسوی دسته‌دار

طرز تهیه
یک فینگر فود ساده و کم هزینه که در عرض ۱۰ دقیقه تهیه می‌شود. برای درست کردن این فینگر فود خوشمزه و مقوی ابتدا سیب زمینی‌ها را آبپز کنید. سپس رنده ریز یا با غذاساز پوره کنید. نمک، فلفل و یک عدد تخم مرغ را با سیب زمینی‌ها مخلوط کنید. تمام ورقه‌های ژامبون و پنیر را روی هم بگذارید و به صورتی مربعی به اندازه دلخواه برش بزنید. از سیب زمینی پوره شده به اندازه یک نارنگی بردارید، کف دست مقداری آن را باز کنید و تکه‌های مربعی ژامبون و پنیر را وسط آن بگذارید و سیب زمینی را به صورت توپک یا مربعی شکل دهید و ببندید. تمام فینگر فودها را در یک سینی بچینید و به مدت ۲ ساعت در فریزر قرار دهید تا خودشان را خوب بگیرند. در این فاصله تخم مرغ‌ها را بشکنید و هم بزنید. سینی فینگر فود را از فریزر بیرون بیاورید و به ترتیب ابتدا در آرد سفید، سپس در تخم مرغ زده شده و در آخر در پودر سوخاری خوب بغلتانید. فینگر فودها را در روغن داغ داغ سرخ کنید و سپس روی دستمال آشپزخانه تمیز بگذارید تا روغن اضافی گرفته شود. توجه داشته باشید که مقدار روغن کم نباشد چون در این صورت فینگر فود خیلی روغن به خودش می‌گیرد.2

طرز تهیه سه مدل فینگر فود


فینگر فود قارچ و اسفناج


مواد لازم
قارچ متوسط۲۰ عدد
کره۱ ق غ
سیر خرد شده ۲ حبه
اسفناج تازه۴ فنجان
پنیر خامه ای۲۳۰ گرم
نمک و فلفل به میزان لازم
خرده نان۱/۴ فنجان
پنیر پارمسان۱/۴ فنجان

طرز تهیه
اگه به دنبال یه فینگر فود خوشمزه و ساده برای مهمانی های خودتون هستین ما بهتون فینگر فود قارچ اسفناج رو پیشنهاد می کنیم. همچنین برای کسایی که می خوان با ترفند اسفناج رو در وعده غذایی خانوادشون به خصوص کودکان بذارن این فینگر فود مورد مناسبی هستش. برای تهیه این فینگر فود به ترتیب زیر عمل کنید.

ابتدا فر را روشن و روی دمای ۱۹۰ درجه سانتی گراد قرار دهید.

سپس ساقه های قارچ ها را جدا کرده و به خوبی خرد کنید.

سپس در داخل کره آب شده همراه با سیر ها به خوبی تفت دهید.

اسفناج خورد شده را اضافه و هم بزنید.

سپس پنیر خامه ای , نمک و فلفل را اضافه کنید.

مجدد هم بزنید.

مخلوط آماده شده را داخل سر قارچ ها بریزید.

در ظرفی پنیر پارمسان و خرده نان را هم زده و روی قارچ ها و مواد بریزید.

در نهایت به مدت ۱۲ تا ۱۵ دقیقه در دمای ۱۹۰ درجه سانتی گراد روی فر قرار دهید.

نوش جان.

نکته در تهیه فینگر فود قارچ اسفناج
برای خرده نان می تونید از نان تست و یا نان ساندویچی استفاده کنید.3


پی نوشت:
1.www.beytoote.com
2.www.blog.okcs.com
3.www.delbaraneh.com


ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.