طرز تهیه کیک پوند ارل گری

کیک ارل گری یک کیک با طعم چای ارل گری است که به عنوان میان وعده یا دسر مورد استفاده قرار می گیرد. بو و عطر ارل گری در کیک، طعم خوشایندی را به آن می دهد. در ادامه با دستور پخت این کیک خوشمزه آشنا می شوید.
يکشنبه، 24 اسفند 1399
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما
طرز تهیه کیک پوند ارل گری

کیک پوند ارل گری


مواد لازم برای کیک پوند ارل گری
مواد غذایی مقدار
شیر پرچرب نصف پیمانه
چای کیسه ای ارل گری سه عدد
کره نصف پیمانه
شکر نصف پیمانه
تخم مرغ سه عدد
عصاره وانیل یک قاشق چای خوری
پوست پرتقال رنده شده یک قاشق غذا خوری
آرد یک و یک سوم پیمانه
نمک نصف قاشق چای خوری
پکینگ پودر یک قاشق چای خوری
پودر قند برای تزئین به مقدار لازم


طرز تهیه کیک پوند ارل گری

امروز می خواهیم دستور پخت یک کیک خوشمزه به اسم کیک پوند ارل گری را به شما همراهان گرامی آموزش بدهیم.

پیشنهاد می کنیم حتما تا انتها همراه ما باشید چون این کیک ها بسیار ظاهر زیبایی دارند و خوشمزه هستند و یک میان وعده مناسب در فصل بهار محسوب می شوند و یا حتی می توانید به عنوان دسر در مهمانی ها سرو کنید.

مزه این کیک زیبا و خوشمزه از چای ارل گری گرفته می شود که در شیر داغ خیس شده اند در ادامه مطلب دستور تهیه را توضیح می دهیم.

طرز تهیه کیک پوند ارل گری

مرحله اول: آماده کردن قالب کیک
برای تهیه این دسر زیبا و خوشمزه ابتدا باید قالب کیک را آماده کنید. شما هم می توانید از سینی یا قالب کیک چند تایی استفاده کنید و هم از یک قالب بزرگ.

اگر بخواهید از یک قالب بزرگ استفاده کنید باید مواد این دستور را دو برابر کنید.

طرز تهیه کیک پوند ارل گری

مرحله دوم: آماده کردن مایع کیک
خب برای تهیه کیک داخل یک قابلمه مناسب نصف پیمانه شیر پرچرب می ریزیم و روی حرارت می گذاریم تا بجوشد وقتی شروع به جوشیدن می کند سه عدد چای کیسه ای ارل گری داخل آن می اندازیم این چای مزه بسیار خوبی به این کیک می دهد.

اجازه می دهیم چای ها به مدت پنج تا هفت دقیقه داخل شیر بجوشند تا مزه آنها به خورد شیر رفته و یک طعم قوی ایجاد کنند. بعد چای های کیسه ای را از قابلمه خارج کرده و شیر مزه دار شده را داخل پارچ می ریزیم و کنار می گذاریم.

بعد داخل کاسه همزن نصف پیمانه کره و نصف پیمانه شکر را می ریزیم و با دور تند هم می زنیم تا خوب باهم ترکیب شوند و یک مخلوط سبک و پفی ایجاد شود در این مرحله سه عدد تخم مرغ را به صورت تک تک به مخلوطمان اضافه کرده و هر بار هم کمی هم می زنیم و با تخم مرغ آخر یک قاشق چای خوری عصاره وانیل به آن اضافه می کنیم و هم می زنیم. بعد یک قاشق غذاخوری پوست پرتقال رنده شده اضافه می کنیم ترکیب پوست پرتقال رنده شده با چای ارل گری بسیار خوشمزه و فوق العاده خواهد شد.

طرز تهیه کیک پوند ارل گری

مرحله سوم: آماده کردن مواد خشک کیک
حالا مواد خشک را آماده می کنیم به این ترتیب که داخل یک کاسه یک و یک سوم پیمانه آرد همه منظوره می ریزیم و نصف قاشق چای خوری نمک و یک قاشق چای خوری پکینگ پودر اضافه کرده و هم می زنیم تا خوب باهم ترکیب شوند.

طرز تهیه کیک پوند ارل گری

مرحله چهارم: ترکیب مواد خشک و تر کیک 
بعد مواد خشک را به سه قسمت تقسیم کرده و در سه مرحله به مواد داخل کاسه همزن اضافه می کنیم هر بار که مخلوط آرد را اضافه می کنیم مخلوط شیر و چای را هم اضافه می کنیم و هم می زنیم بعد از اینکه همه مواد باهم ترکیب ترکیب شدند قالب کیک را با اسپری شیرینی پزی چرب کرده و با برس به همه قسمت های قالب پخش می کنیم.

طرز تهیه کیک پوند ارل گری

مرحله پنجم: پخت کیک
حالا قالب را با مایع کیک پر می کنیم طوری که به اندازه یک چهارم از قالب خالی بماند بعد از ریختن تمام مایع اطراف قالب را با دستمال کاغذی تمیز می کنیم و قبل از اینکه قالب را داخل فر قرار دهیم آن را چند بار می کوبیم تا هوای داخل آن خارج شود.

نکته: اگر هوای داخل قالب گرفته نشود مایع کیک شکل قالب را آنطور که باید به خود نخواهد گرفت و بعد از پخت جاهای خالی هوا روی کیک مشخص خواهد بود برای اینکه این اتفاق نیفتد حتما قالب را چند بار بکوبید. بعد قالب را داخل فر می گذاریم با دمای سیصد و پنجاه درجه فارنهایت به مدت فقط بیست دقیقه.

طرز تهیه کیک پوند ارل گری

مرحله آخر: سرو و تزئین
بعد که کیک ها پف کردن و آماده شدن از فر خارج کنید و اجازه دهید کمی خنک شوند بعد با یک چاقو از قالب جدا کنید و روی یک توری برگردانید تا کیک از قالب جدا شود و در مرحله آخر روی آن کمی پودر قند بپاشید و به داخل ظرف سرو انتقال دهید.

این کیک بسیار نرم و لطیف است و وقتی که میل کنید طعم خوب چای ارل گری را احساس خواهید کرد. می توانید این کیک خوشمزه را به همراه یک بستنی وانیلی میل کنید. امیدواریم از دستور امروزمان خوشتان بیاید و امتحان کنید.

طرز تهیه کیک پوند ارل گری


ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.