قلم را بردار وموهايت را رنگ کن

پله اول اولين اقدام براي رنگ کردن مو، انتخاب رنگ مويي مناسب است. ديگر آن زمان که تنها رنگ هاي مو، مشکي و حنايي بود، گذشت! امروزه هنگام انتخاب رنگ مو با طيف وسيعي از رنگ ها مواجه مي شويم که انتخاب را کمي دوشوارتر مي کند، اما کافي است رنگ پايه و اصلي را مشخص کنيم و سپس به دنبال توناليته مورد نظر بگرديم
سه‌شنبه، 7 ارديبهشت 1389
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما
قلم را بردار وموهايت را رنگ کن
قلم را بردار وموهايت را رنگ کن
قلم را بردار وموهايت را رنگ کن






پله اول

اولين اقدام براي رنگ کردن مو، انتخاب رنگ مويي مناسب است. ديگر آن زمان که تنها رنگ هاي مو، مشکي و حنايي بود، گذشت! امروزه هنگام انتخاب رنگ مو با طيف وسيعي از رنگ ها مواجه مي شويم که انتخاب را کمي دوشوارتر مي کند، اما کافي است رنگ پايه و اصلي را مشخص کنيم و سپس به دنبال توناليته مورد نظر بگرديم.
قبل از انتهاب رنگ مورد نظر، بايد چند سؤال را پيش خود جواب دهيد؛ براي چه مي خواهيد موهايتان را رنگ کنيد؟ فقط براي تنوع يا پوشاندن موهاي سفيد و خاکستري تان؟ مي خواهيد موهايتان با رنگ، سايه روشن کنيد يا کاملاً ظاهرتان را با يک رنگ کاملاً متفاوت عوض کنيد؟
بعد از مشخص کردن هدف تان از رنگ مو، به فکر انتخاب ميزان ماندگاري آن باشيد. رنگ موي دايمي مي خواهيد يا موقت؟ رنگ موي موقت با چند بار شستن از بين مي رود، در صورتي که رنگ موي نيمه موقت دوام بيشتري دارد وتا چند ماه جواب مي دهد. رنگ موي دايم هم که ديگر سلطان رنگ ها به لحاظ ماندگاري است.
متخصصان زيبايي بر اين باورند که انتخاب درست رنگ بايد براساس رنگ چشم، رنگ پوست ورنگ طبيعي مو انجام شود. براي اين که از بابت رنگ مورد نظر مطمئن شويد، ابتد توناليته رنگ مورد نظر را روشن تر انتخاب کنيد تا در صورتي که رنگ حاصل مورد پسند واقع شد، رنگ تيره تر روي موهايتان خود را نشان دهد. نکته قابل توجه ديگر هنگام انتخاب رنگ مو، اين است که اگر موهاي طبيعي تان گرم است، قطعاً با توناليته رنگ هاي گرم راحت تر رنگ مي گيرد. براي اين که مطمئن شويد رنگ اصلي و طبيعي موهايتان چيست، کافي است نگاهي به يکي از عکس هاي دوره ي دبيرستان تان بياندازيد تا از سايه و روشن رنگ مو و رنگ پايه آن مطمئن شويد.

پله دوم

قطعاً مي توانيد روي ديواري که ترک خورده، رنگ بزنيد! خب واضح است که اگر موهاي خشک و زبري داريد، نمي توانيد رنگ شان کنيد. ابتدا بايد کمي به موهايتان برسيد.اگر موهاي آسيب ديده و شکننده اي داشته باشيد، رنگدانه ها نمي تواندبه خوبي رنگ جذب کنند؛ به همين خاطر، بهتر است حداقل يک هفته قبل از اين که موهايتان را رنگ کنيد، استفاده از تونيک مو و نرم کننده را جدي بگيريد. تونيک و ماسک مو باعث رطوبت رساني مي شود. نرم کننده، لطافت مورد نياز مو را فراهم مي کند و زبري و خشکي آن را از بين مي برد. همه رنگ موها حاوي ترکيبات شيميايي هستند که باعث خشکي مو مي شوند. حال اگر موهايتان قبل از رنگ خشک باشد، آسيب جدي تر به موهايتان وارد مي شود.

پله سوم

وقتي خسته ايد، سراغ رنگ کردن نرويد. رنگ کردن موها بايد بادقت وحوصله انجام شود. قبل از رنگ کردن به کمک کمي وازلين، پيشاني، شقيقه ها و پشت گوش تان را چرب کنيد تا پوست تان را رنگ نگيرد؛ سپس نوک موهايتان را کمي خيس کنيد. از آن جايي که نوک موها زودتر خشک مي شوند و مستعد آسيب پذيري بيشتري هستند، به رطوبت بيشتري هم نياز دارند. خيس بودن نوک موها همچنين باعث ميشود که رنگ بهتر روي موهايتان باز شود و از تيره شدن نوک موها نسبت به ساير بخش ها نيز جلوگيري شود.

پله چهارم

شانه اي را برداريد و موهايتان را به 4 قسمت مساوي تقسيم کنيد. ابتدا فرق وسط سرتان را باز کنيد. سپس هر يک را به دو قمست مساوي تقسيم کنيد. هر يک از بخش ها را با سنجاقي جدا کنيد. براي اين که رنگ موهايتان يکدست شود و پايين موهايتان تيره تر نشود، بهتر است ابتدا کمي از رنگ روشن را به نوک موهايان هدايت کنيد. دقت داشته باشيد که جايي ازموهايتان از قلم نيافتد. بگذاريد رنگ به مدت 20 دقيقه روي سرتان بماند، سپس موهايتان را آبکشي کنيد.براي اين که رنگ موهايتان ثبات بيشتري داشته باشد و تغيير رنگ ندهد، بهتر است تا 3 روز بعد از رنگ کردن، موهايتان را با شامپو نشوييد و تنها از نرم کننده استفاده کنيد. هنگام شست و شوي موهايتان، به دماي آب نيز توجه کنيد. داغ بودن بيش از حد آب، باعث باز شدن و بزرگتر شدن کوتيکول مي شود که در اين صورت، رنگ به درون آن نفوذ مي کند. هر چه دماي آبي که موهاي رنگ شده تان را با آن مي شوييد پايين تر و آب سردتر باشد، بهتر است.

نکات بعد از رنگ

حتما از شامپو مخصوص موهاي رنگ شده استفاده کنيد. استفاده از نرم کننده را جدي بگيريد. حداقل هفته اي 2 بار از نرم کننده استفاده کنيد. نرم کننده، خشکي موهايتان را از بين مي برد.
موهاي رنگ شده تان را دائما با سشوار خشک نکنيد. هنگام خشک کردن باحوله نيز، حوله را با فشار روي موهايتان نکشيد.

نکات ظر يف ديگر براي رنگ کردن موهاي بلند، خاکستري، فر و مجعد

قطعاً براي رنگ کردن موهاي بلند، 4 دست بهتر از 2 دست عمل مي کند! اگر موهاي بلندي داريد، بد نيست که از يکي از دوست هايتان کمک بگيريد. از آن جايي که دماي طبيعي بدن، فرآيند رنگ کردن مو را تسريع مي کند. هنگام رنگ کردن موهاي بلند، ابتدا رنگ را از وسط موها به سمت ريشه مو ونوک موها هدايت کنيد.
موهاي مجعد و فر: متخصصان زيبايي معمولاً رنگ هاي دايمي را براي موهاي فر و خيلي مجعد توصيه نمي کنند. قطعاً ترکيبات شيميايي موجود در رنگ، خشکي و شکنندگي اين نوع موها را چندبرابر مي کند. در صورتي که مي خواهيد تنوعي به رنگ موهايتان بدهيد از رنگ موهاي نيمه دامي استفاده کنيد
موهاي خاکستري و سفيد: زماني که رنگدانه هاي مو ديگر رنگ نمي سازند، موها خاکستري و سفيد مي شوند. قبل از رنگ کردن موهاي خاکستري و سفيد، موهايتان را به يک نرم کننده قوي آغشته کنيد. رنگ مورد نظرتان را تيره تر انتخاب کنيد و رنگ مو را به مدت طولاني تري (35 دقيقه) روي موهايتان قرار دهيد.
منبع:نشريه زندگي ايده آل شماره 41




نظرات کاربران
ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.