طرز تهیه بستنی شکلاتی با وافل

در مطلب پیش رو دستور تهیه یک مدل بستنی شکلاتی را توضیح می دهیم که به خاطر محتویات آن به جاده سنگی معروف است، در ادامه همراه ما باشید.
سه‌شنبه، 24 فروردين 1400
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما
طرز تهیه بستنی شکلاتی با وافل

بستنی شکلاتی با وافل


مواد لازم برای تهیه شیر کاراملی
مواد غذایی مقدار
شیر یک لیوان
شکر یک قاشق غذا خوری
تافی کاراملی دو عدد
خامه (به دلخواه) پنجاه گرم
پودر کاکائو (به دلخواه) یک قاشق چای خوری

مواد لازم برای تهیه بستنی شکلاتی
مواد غذایی مقدار
شیر کاراملی یک و نیم پیمانه
زرده تخم مرغ پنج عدد
شکر سه چهارم پیمانه یا صد و پنجاه گرم
خامه صبحانه یک پیمانه
شکلات خرد شده یا چیپسی صد و بیست گرم
بادام درختی خرد شده یک پیمانه
مارشمالو ریز یک پیمانه

مواد لازم برای تهیه وافل
مواد غذایی مقدار
آرد دو لیوان
شکر دو قاشق غذا خوری
تخم مرغ دو عدد
شیر یک و نیم لیوان
کره آب شده یک سوم لیوان
عصاره وانیل یک قاشق چای‌ خوری


طرز تهیه بستنی شکلاتی با وافل

امروز قصد داریم طرز تهیه بستنی شکلاتی را به همراه وافل به شما عزیزان آموزش دهیم.
در تهیه بستنی شکلاتی از شیر کاراملی استفاده می کنیم پس ابتدا نحوه درست کردن شیر کاراملی را توضیح می دهیم بعد می رویم سراغ درست کردن بستنی.

مرحله اول: آماده کردن شیر کاراملی
ابتدا در یک قابلمه کوچک یک قاشق غذا خوری شکر و یک چهارم لیوان آب می ریزیم  و روی حرارت می گذاریم تا شکر کاراملی شود.

بعد در یک قابلمه دیگر یک لیوان شیر می ریزیم و آن را هم روی حرارت می گذاریم تا به نقطه جوش برسد.

وقتی شیر جوشید شعله را خاموش می کنیم و یک قاشق از شیر را بر می داریم و به پنجاه گرم خامه ای که داریم اضافه می کنیم و هم می زنیم تا شیر و خامه هم دما شوند بعد کم کم خامه را به ظرفی که در آن شیر است اضافه می کنیم تا خامه نبرد.

وقتی کریستال های شکر در حال کاراملی شدن هستند دو عدد تافی کاراملی به آن اضافه می کنیم و صبر می کنیم تا تافی ها ذوب شوند. وقتی کارامل آماده شد یک قاشق چای خوری پودر کاکائو و در آخر مخلوط خامه و شیر را اضافه می کنیم. اول کارامل سفت می شود ولی نگران نباشید آن را روی حرارت بگذارید تا کارامل در شیر کاملا حل شود وقتی به این مرحله رسید شیر کاراملی آماده است خب می گذاریم کنار تا خنک شود.

مرحله دوم: آماده کردن بستنی شکلاتی
زمانی که شیر کاراملی خنک شد شروع به درست کردن بستنی شکلاتی می کنیم.

پس در یک قابلمه متوسط یک پیمانه خامه سنگین، یک و نیم پیمانه شیر کاراملی، سه چهارم پیمانه شکر گرانولا و پنج عدد زرده تخم مرغ می ریزیم و با هم زن دستی خوب هم می زنیم تا کاملا باهم مخلوط شوند.

بعد قابلمه را روی شعله گاز با حرارت متوسط می گذاریم و مدام هم می زنیم تا مطمئن شویم تخم مرغ ها زیادی پخته نشوند و خوب با بقیه مواد هم بخورند.

می توانید از قاشق برای هم زدن مواد استفاده کنید تا مطمئن شوید هر گوشه و کنار قابلمه را برای هم زدن مواد پوشش می دهد.

دمای قابلمه را تا صدو شصت درجه فارنهایت بالا می بریم و بعد صد و بیست گرم شکلات دارک اضافه می کنیم و به هم زدن ادامه می دهیم تا شکلات ها کاملا آب شوند.

نکته: برای این که مطمئن شوید دمای قابلمه به صد و شصت درجه فارنهایت رسیده یا نه از دماسنج آبنباتی استفاده کنید.

وقتی مایع بستنی شکلاتی آمده شد و همه مواد خوب باهم میکس شدند به یک ظرف دیگر منتقل می کنیم و حین این کار آن را صاف می کنیم ( از صافی رد می کنیم) بعد آن را در یخچال می گذاریم تا حسابی خنک شود و دمای آن به چهل درجه فارنهایت برسد.

یادتان باشد هر چقدر مایع بستنی خنک تر باشد سریع تر به بستنی تبدیل می شود.

طرز تهیه بستنی شکلاتی با وافل

مرحله سوم: آماده کردن وافل
در این فاصله که مایع بستنی در یخچال است یک وافل ساده درست می کنیم. پس در یک کاسه نسبتا بزرگ دو لیوان آرد، دو قاشق غذا خوری شکر، یک و نیم لیوان شیر غلیظ، یک سوم لیوان کره آب شده و دو عدد تخم مرغ می ریزیم و با هم زن دستی خوب هم می زنیم تا همه مواد با هم مخلوط شوند.

حالا داخل سینی فر کاغذ شیرینی پزی می گذاریم و با ملاقه از مایع وافل (با فاصله) روی آن می ریزیم و با پشت ملاقه کمی پخش می کنیم تا به شکل یک لوح فشرده (سی دی) در آید بعد سینی را چند بار روی میز کار می کوبیم تا هوای داخل آن ها خارج شود و سطح صافی داشته باشند  داخل فر می گذاریم تا به مدت ده دقیقه با دمای چهارصد درجه فارنهایت بپزند و به رنگ طلایی قهوه ای در بیایند.

وقتی وافل ها آماده شدند آن ها را از فر بیرون می آوریم و در این مرحله باید سریع عمل کنیم چون وافل فقط وقتی داغ است قابلیت انعطاف پذیری دارد.

با کارد روی وافل ها را حاشور می زنیم تا به شکل وافل سنتی شوند بعد آن ها را دور قیف چوبی یا پلاستیکی که می توانید از لوازم قنادی ها تهیه کنید می پیچیم تا فرم قیف را بگیرند و چند ثانیه نگه می داریم تا خنک شوند.

طرز تهیه بستنی شکلاتی با وافل

طرز تهیه بستنی شکلاتی با وافل

طرز تهیه بستنی شکلاتی با وافل

مرحله چهارم: آماده کردن بستنی
بعد از درست کردن وافل ها می رویم سراغ مایع بستنی، بعد از این که مایع بستنی به دمای چهل درجه رسید آن را از یخچال بیرون می آوریم و در دستگاه بستنی ساز می ریزیم اگر دستگاه بستنی ساز ندارید داخل کاسه هم زن برقی می ریزیم دستگاه را روشن می کنیم و پنج دقیقه اول را با سرعت پایین هم می زنیم تا روند خنک شدن انجام شود بعد سرعت را تا حد متوسط بالا می بریم و تا کمی هوا قاطی این مایع شکلاتی غلیظ شود بعد از حدود ده الی پانزده دقیقه هم زدن باید یک بستنی شکلاتی کم رنگ داشته باشیم که بافت نرم و پفکی دارد حالا هم زن را خاموش می کنیم و یک پیمانه بادام درختی خرد شده به همراه یک پیمانه مارشمالو ریز در آن می ریزیم و با لیسک هم می زنیم و به مدت تقریبا دو ساعت داخل فریزر می گذاریم تا خوب ببندد.

طرز تهیه بستنی شکلاتی با وافل

طرز تهیه بستنی شکلاتی با وافل

طرز تهیه بستنی شکلاتی با وافل

مرحله آخر: سرو و تزئین
بعد از گذشت این مدت ظرفی که می خواهیم بستنی را در آن سرو کنیم را به همرا اسکوپ بستنی آماده می کنیم و چند اسکوپ از این بستنی را داخل ظرف می ریزیم و وافل قیفی شکل را روی آن می گذاریم.

حالا می توانید از چند اسکوپ بستنی جاده سنگی (چون مایع بستنی با بادام و مارشمالو مخلوط شده ین اسم را روی بستنی گذاشتیم) که خودتان در خانه تهیه کردید لذت ببرید.

این بستنی با قیف وافلی واقعا بی نظیر است پیشنهاد می کنیم قبل از این که بادام را با مایع بستنی مخلوط کنید کمی آن ها را تفت بدهید اینطوری یک مزه تلخ و قوی تری به بستنی می دهند.

امیدواریم از این دستور خوشتان آمده باشد و آن را امتحان کنید.


ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.
موارد بیشتر برای شما