اهمیت جایگاه بسیار والای مجلس خبرگان رهبری

همه باید مقدمات را طوری فراهم کنند که مردم در روز رأی دادن، وارد میدان انتخابات شوند و رأی بدهند. همه بایستی این آزمایش و امتحان الهی را انجام دهند.
پنجشنبه، 13 خرداد 1400
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما
اهمیت جایگاه بسیار والای مجلس خبرگان رهبری
مقام معظم رهبری (مدظله العالی)  فرمودند:
گروه های سیاسی، شخصیت های کشور، چهره های معروف و موجه نزد مردم، همه به نحوی شرکت و علاقه مندی خودشان را به این مسأله نشان دادند. بنده از همه ی کسانی که در این راه اظهارنظری و اقدامی نمودند - برای مردم مسأله ای را تبیین کردند - صمیمانه تشکر می کنم. این، کمک به پیشرفت ملی و رشد ملت ایران است.
 
بسیاری از آعلام، بزرگان، علما و فضلا داوطلب شدند، به میدان آمدند و خود را آماده دخالت در این کار کردند. ان شاء الله در نزد پروردگار، سعی آنها مشکور است. چه آنهایی که توانستند وارد صحنه انتخابات شوند و چه آنهایی که به هر دلیل وارد صحنه انتخابات نشدند، سعیشان پیش خدای متعال مشکور است.
 
آنها کار خودشان را کردند، همت خودشان را نشان دادند، سهم خودشان را ایفا کردند و انجام دادند. بعضی از گروه های سیاسی، فهرست داوطلبان ارائه نکردند؛ آن هم به نظر ما ایرادی ندارد. آن کسانی که می توانند در این زمینه اظهارنظری بکنند، اظهارنظر می کنند و کردند. بعضی کسان هم تکلیف خودشان ندانستند که این کار را بکنند؛ این هم اشکالی ندارد. عمده این است که همه به نحوی در این کار - که کار ملت است، کار کشور است، کار نظام اسلامی است، کار انقلاب است - شرکت کنند و سهیم شوند.
 
همه باید مقدمات را طوری فراهم کنند که مردم در روز رأی دادن، وارد میدان انتخابات شوند و رأی بدهند. همه بایستی این آزمایش و امتحان الهی را انجام دهند. آنچه مهم است، این است که دشمن ماه هاست برنامه ریزی می کند، برای این که مردم پای صندوق ها حاضر نشوند. من گمان می کنم که دشمنان ملت ایران - استکبار، همین رسانه های وابسته به آمریکا و صهیونیسم و دیگران و دیگران - اگر می توانستند میلیاردها دلار خرج کنند که موجب شود ملت ایران پای صندوق ها نرود، این خرج را می کردند؛ این قدر برایشان مهم است! همه انتخابات ها مهم است؛ اما این انتخابات از نظر آنها مهمتر است. بعضی از همین بیگانگان و خارجیان القاء کردند که مردم تأثیر مجلس خبرگان را لمس نکرده اند! بعکس، چون تأثیر مجلس خبرگان دیده شد، دشمن این قدر با آن مخالف است. مجلس خبرگان مهمترین هنرش این است که نگذارد در کشور خلاء رهبری به وجود آید.
 
همه چشم ها به ایران دوخته شده بود که امام بزرگوار ما، کی از دست این مردم گرفته شود. برای آن روز نقشه ها کشیده و امیدها بسته بودند! ده سال منتظر آن روز نشسته بودند که فرا برسد. روز چهاردهم خرداد ۱۳۶۸ از نظر دشمنان این ملت و دشمنان انقلاب، یک روز بسیار مهم و تعیین کننده بود. مجلس خبرگان نگذاشت این خلأ به وجود آید.
 
البته آنها شخص حقیری مثل این ناچیز را برای کشیدن این بار سنگین انتخاب کردند. این هم قضای الهی بود؛ مایهی شرمندگی این بنده حقیر بود؛ اما با قطع نظر از این که تعیین خبرگان متوجه چه کسی و چه شخصی بود، این مطلب از نظر دشمن و دوست و در سطح عالم، بسیار اهمیت داشت که امام بزرگوار در شب چهاردهم خرداد، ملت ایران را به فراق خودشان مبتلا کردند و به جوار الهی رفتند.
 
روز چهاردهم غروب نشده بود، که مجلس خبرگان کار خودش را انجام داد و همه درهای امید را بر روی دشمنان بست. دشمن این را دیده است. علت مخالفت دشمنان مستکبر جهانی با مجلس خبرگان این است. این سرعت عمل و این میدان ندادن به توطئه های دشمن، برای دنیا خیلی مهم بود. برای این است که با مجلس خبرگان مخالفند. نه؛ این طور نیست که اثر مجلس خبرگان، آشکار نشده است. بعکس، چون اثر مجلس خبرگان آشکار شده و در برهه ای چنین کار مهمی را علیه دشمن انجام داده است، این قدر با آن مخالفند.
 
چنین روزی همیشه پیش می آید. اگر مجلس خبرگانی باشد که از پشتوانه مردمی برخوردار و آرای مردم پشت سرش باشد، وقتی کسی را انتخاب کرد، این انتخاب، انتخاب ملت می شود و خلأیی در کشور نیست. آنها می خواهند این نباشد. دشمن می خواهد که مجلس خبرگان، یک مجلس بی پشتوانه باشد. مختصری از مردم، رأیی بدهند، مجلسی هم به وجود بیاید و اگر آن روز که احتیاج است این مجلس اقدامی انجام دهد، همه بگویند این مجلس متکی به آرای مردم نیست! ببینید؛ نزدیک یک سال است که دشمن برای این مقصود، فعالیت می کند؛ برای این که مردم پای صندوق ها نروند، تا مجلس خبرگان بدون پشتوانه مردمی باشد؛ تا آن کسی که در آینده به وسیله این مجلس به رهبری انتخاب خواهد شد، از پشتوانه مردمی برخوردار نباشد.
 
دشمن دنبال این است. ملت ایران باید به دهن دشمن بزند و به فضل الهی این کار را هم خواهد کرد. ملت ایران مثل همیشه ان شاء الله مشت خود را نشان خواهد داد و در این میدان و در همه میدان ها حضور پیدا خواهد کرد.(1)
 
پی‌نوشت‌:
1-  بیانات در دیدار اقشار مختلف مردم 1377/7/29
 
منبع: انتخابات؛ لیلة القدر نظام اسلامی (آراء و نظرات مقام معظم رهبری درباره انتخابات)، بکوشش: سعید شیرازی، ناشر: انتشارات انقلاب اسلامی، تهران، 1390ش، صص 73-72


مقالات مرتبط
ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.