آزادی کامل مردم در انتخاب

میدان انتخاب بازی در مقابل ملت ما قرار دارد و ملت هم الحمدلله شور انتخاباتی دارند؛ پیداست آماده حضور هستند و به توفیق الهی حضور خوبی هم به وجود خواهد آمد.
چهارشنبه، 19 خرداد 1400
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما
آزادی کامل مردم در انتخاب
مقام معظم رهبری (مدظله العالی)  فرمودند:
این جا هیچ کس - نه رهبری، نه دولت، نه متنفذین حزبی - به مردم ما امر و نهی نمی کند؛ مردم به قدر سعه ی اطلاعات خودشان تحقیق و مطالعه و مشورت می کنند و فرد مورد نظرشان را برمی گزینند. ممکن است آنچه آخر سر به نظرشان می رسد، درست هم نباشد - اشتباه باشد - اما خودشان هستند که تصمیم می گیرند؛ و اگر این کار را برای خدا و حاکمیت ارزش های الهی بکنند، اجر وافری هم پیش خدای متعال دارند؛ این خیلی اهمیت دارد. انسان برود هم رئیس جمهور، نماینده ی مجلس، نماینده مجلس خبرگان و عضو شورای شهر را انتخاب کند - یعنی کسی را که خودش می پسندد، یک قدم برای سر کار آمدن او بردارد - و هم پیش خدای متعال ثواب ببرد؛ این یک درآمد دو جانبه است. امروز بحمدالله در کشور ما این گونه است.
 
در این انتخابات هم خدای متعال این طور مقدر فرمود که انواع سلایق مختلف بتوانند در بین نامزدهای این انتخابات، یک نفر را پیدا کنند. این، چیزی است که امروز برای کشور و ملت ما پیش آمده است.
 
در جامعه، اختلاف سلیقه و اختلاف دید و نظر دربارهی مسائل سیاسی و اقتصادی و مدیریتی و اجتماعی و فرهنگی وجود دارد؛ خیلی خوب، هر کس شخصی را که فکر می کند به نظر او نزدیکتر است، امروز می تواند انتخاب کند. میدان انتخاب بازی در مقابل ملت ما قرار دارد و ملت هم الحمدلله شور انتخاباتی دارند؛ پیداست آماده حضور هستند و به توفیق الهی حضور خوبی هم به وجود خواهد آمد.(1)
 
پی‌نوشت‌:
1- بیانات در دیدار اقشار مختلف مردم 1384/3/25
 
منبع: انتخابات؛ لیلة القدر نظام اسلامی (آراء و نظرات مقام معظم رهبری درباره انتخابات)، بکوشش: سعید شیرازی، ناشر: انتشارات انقلاب اسلامی، تهران، 1390ش، ص 130-129


مقالات مرتبط
ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.