دستور تهیه دسر میوه ای

اگر به دنبال یک دسر میوه ای خوشمزه و خامه ای هستید ما به شما این دسر را پیشنهاد می دهیم. این فنجان های دسر رنگارنگ با ماست ساده یونانی، سس تمشک خانگی، میوه های تازه و گرانولای ترد تهیه شده اند که بی نظیرند....
دوشنبه، 14 تير 1400
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما
دستور تهیه دسر میوه ای

دسر میوه ای


مواد لازم برای تهیه دسر میوه ای
مواد غذایی مقدار
ماست یونانی چهار پیمانه
تمشک تازه یا منجمد   یک و نیم تا دو پیمانه ( مقداری برای تزئین)
شکر گرانول سفید    یک چهارم پیمانه
شلیل متوسط      دو عدد
بلوبری تازه      دو پیمانه
آناناس    یک سوم یک عدد
گرانولا   یک تا یک و نیم پیمانه
برگ های نعناع برای تزیین


طرز تهیه دسر میوه ای

امروز قصد داریم دستور تهیه یک دسر میوه ای بسیار عالی را به شما دوستان عزیز آموزش دهیم. می خواهیم دسر میوه با گرانولا درست کنیم. قرار است مقداری ماست چکیده،  سس تمشک خانگی و یک عالمه میوه تازه و مقداری گرانولا استفاده کنیم که کمی ترد شود. اگر مایل باشید می توانید آن را در یک ظرف در بسته بگذارید و سر کار ببرید و به عنوان یک صبحانه سبک و یا یک میان وعده خوشمزه میل کنید و یا حتی می توانید آن را به عنوان دسر بعد از شام سرو کنید. درست کردن این دسر بسیار آسان است و وقت زیادی نمی گیرد و می توانید آن را به مدت دو روز در یخچال نگهداری کنید. من در اینجا برای تهیه این دسر از میوه های مانند آناناس تازه و شلیل شیرین استفاده می کنیم  چون هم جزء میوه های فصل محسوب می شوند که عطر خوبی دارند و طعم بی نظیری به دسر می دهند و هم میوه های مورد علاقه من هستند و در کنار آن ها از بلوبری و تمشک هم استفاده می کنیم اما شما می توانید از هر میوه ای که دوست دارید استفاده کنید. این دسر با موز، کیوی، گیلاس و سایر میوه ها هم عالی خواهد شد. خب حالا می رویم سراغ درست کردن دسر میوه ای خوشمزه مان.

مرحله اول: درست کردن سس تمشک
ابتدا با درست کردن سس تمشک شروع می کنیم. در اینجا حدود یک و نیم پیمانه تمشک تازه داریم آن ها را داخل یک کاسه متوسط می ریزیم و به آن یک چهارم پیمانه شکر اضافه می کنیم و با چنگال تمشک ها را له می کنیم. همین طور که با چنگال له می شوند آبدار شده و یک سس بی نظیر را به وجود می آورند. وقتی همه تمشک ها له شدند و با شکر خوب مخلوط شدند، سس تمشک ما آماده شده و آن را کنار می گذاریم و سراغ مرحله بعدی می رویم.
نکته: برای تهیه سس تمشک می توانید از تمشک منجمد هم استفاده کنید فقط باید بیرون از یخچال بگذارید تا یخ آن ها آب شود

دستور تهیه دسر میوه ای

مرحله دوم: خرد کردن میوه ها و ترکیب آن ها
در این مرحله دو پیمانه بلوبری داریم که در یک کاسه نسبتا بزرگ می ریزیم و دو عدد شلیل تازه داریم که باید آن ها را خرد کنیم. با یک چاقوی تیر ابتدا شلیل ها را از وسط نصف می کنیم و هر قسمت آن را به چهار قسمت تقسیم کرده بعد به صورت مکعبی خرد می کنیم (هر شلیل به هشت قسمت تقسیم می شود) باید همه میوه ها به یک اندازه باشند. حالا می رویم سراغ خرد کردن آناناس، برای این دسر به تمام آناناس نیاز نداریم پس از قسمت پایین یک سوم آن را برش می زنیم و بقیه آن را کنار می گذاریم حالا ته آناناس را جدا کرده و دور می اندازیم و بعد پوست آن را جدا می کنیم به این صورت که  تکه آناناس را روی میز کار قرار می دهیم و از بالا به پایین به صورت تکه تکه پوست آن را جدا می کنیم. بعد باید تکه آناناسی که پوستش را گرفتیم برش بزنیم و قسمت وسط آن را که سفت است جدا کنیم، تکه های آناناس را هم به اندازه تکه های شلیل خرد می کنیم و داخل کاسه می ریزیم و بلوبری و شلیل و آناناس را قاشق هم می زنیم و کنار می گذاریم.
نکته: در این دستورالعمل می توانید از آناناس کنسرو شده و هلو یا شلیل  کنسروی نیز استفاده کنید

دستور تهیه دسر میوه ای

مرحله سوم: توضیحانی درباره سایر مواد اولیه
در اینجا دسرها را با یک عدد برگ نعنا تزئین می کنیم که اختیاری است ولی پیشنهاد می کنم شما هم استفاده کنید چون رنگ سبز آن جلوه ی زیبایی به  دسرها می دهد.
 امروز ما از ماست چکیده با دو درصد چربی استفاده می کنیم اگر شما مزه ماست چکیده را دوست ندارید می توانید از ماست معمولی استفاده کنید.
ما برای تهیه این دسر از گرانولای آجیل عسلی استفاده می کنیم که بسیار خوشمزه است شما می توانید از هر نوع آن که دوست دارید استفاده کنید چون گرانولای بلوبری، موز و کرن بری هم وجود دارد و هر کدام را که می پسندید و در دسترستان است می توانید خریداری کنید و استفاده کنید.

دستور تهیه دسر میوه ای

مرحله آخر: سرهم کردن دسر و سرو آن
ما از این لیوان های کوچک استفاده می کنیم شما از هر ظرف یا لیوان دیگری که دوست دارید می توانید استفاده کنید. ابتدا با یک قاشق بلند شربت خوری چند قاشق از ماست را ته لیوان ها می ریزیم ( به این ترتیب ماست را کف لیوان ها می ریزیم طوری که لبه لیوان ها کثیف نمی شود) و یک لایه ضخیم از ماست درست می کنیم بعد داخل هر لیوان یک قاشق غذا خوری از سس تمشک می ریزیم و بعد دو قاشق غذا خوری پر از میوه ها را داخل هر لیوان ریخته و در آخر دو قاشق غذا خوری سر پر گرانولا می ریزیم و سطح آن را صاف می کنیم و یک بار دیگر این لایه ها را تکرا می کنیم تا لیوان پر شود. فقط برای لایه دوم ماست، بعد از اینکه ماست را ریختیم قاشق را روی ماست می گذاریم و لیوان را می چرخانیم تا ماست یکدست پخش شود. در آخر برای زیبایی و تزئین لیوان ها روی هر کدام چند عدد تمشک به همراه یک برگ نعنا می گذاریم و تمام.

دستور تهیه دسر میوه ای

نکته: اگر لیوان های شما بزرگتر است می توانید مقدار زیادی از ماست و گرانولا و سس تمشک و مخلوط می وه ها استفاده کنید و یا حتی لایه های بیشتری بریزید تا لیوان پر شود
حالا دسر میوه ای خوشمزه ما آماده است و می توانید همین الان آن را سرو کنید و یا داخل یخچال بگذارید و بعدا استفاده کنید.
نکته: من دوست دارم چند تا از این ها را زودتر درست کنم و در یخچال نگهداری کنم تا بتوانم میان وعده ای سریع و خوشمزه داشته باشم. فقط توجه کنید که اگر این دسر را زودتر از موعد درست می کنید، گرانولا را جدا نگه دارید و هنگام سرو به آن اضافه کنید تا با آب میوه  ها خیس و نرم نشود
این دسر بسیار خوشمزه است که ترکیب طعم ماست خامه ای با مزه ترش سس تمشک  و تردی گرانولا بسیار عالی است. این دسر یک خوراکی عالی برای شروع روز و یا یک میان وعده خوشمزه است.  ماست سرشار از پروتئین است و میوه های تازه پر از مواد مغذی و ویتامین هستند، این دسر بهترین راه برای انرژی گرفتن در طول روز و یا شروع کردن یک صبح خوب است. امیدوارم از این رسپی خوشتان آمده باشد.


ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.
مقالات مرتبط