انواع کناف ، سقف کاذب و مزایای استفاده از آن

با پیشرفت انسان در زمینه های مختلف ساخت و ساز و مصالح ساختمانی ، امروزه توانسته است که فناوری های پیشرفته ای را برای ساختن بنا های زیبا ، ساخته و به کار ببرد. یکی از این فناوری ها ، استفاده از سقف ها و دیوار های کناف است
سه‌شنبه، 15 تير 1400
تخمین زمان مطالعه:
پدیدآورنده: هما نوذریان
موارد بیشتر برای شما
انواع کناف ، سقف کاذب  و مزایای استفاده از آن
شهام دیزاین طراحی، تولید و اجرای دکوراسیون داخلی منزل
کناف ، یکی از جدید ترین مصالحی است که برای ساخت و ساز انواع سقف و دیوار از آن استفاده می شود. آن ها در واقع صفحاتی هستند که با روکشی از گچ پوشانده شده و بسیار کاربردی می باشند. این صفحات ، توسط شرکت بزرگ آلمانی کناف ساخته و ارائه داده می شوند. این کمپانی ، در سال ۱۹۳۲ توسط برادران ناف (کارول ناف و آلفونز ناف) بنیان گذاری و تاسیس شد.

پانل کناف چیست?
همان طور که پیش تر هم اشاره کردیم ، کناف در واقع به پانل ها و صفحاتی گفته می شود که سازه ای خشک بوده و با روکشی از گچ ، پوشش داده می شوند. پانل های کناف می توانند در ابعاد مختلفی برای ساخت و ساز به کار بروند.‌ نام تجاری که این شرکت در ایران با نام کناف ایران ، شناخته می شود. این پانل ها ، به طور کلی برای ساخت دیوار ها و سقف های کاذب به کار می رود که به صورت اختصاری به آن ها می پردازیم.
 
انواع کناف ، سقف کاذب  و مزایای استفاده از آن


مزایای استفاده از کناف

مقاوم در برابر زلزله
 
سیستم کناف به دلیل وزن کم و سازه منعطفی که دارد ، هنگام بروز زلزله و حوادث طبیعی دیگر ، از خود مقاومت بسیاری نشان داده و بسیار مستحکم است.
 
ایمنی بسیار بالای سیستم کناف
 هنگام راه اندازی این سازه ، به دلیل استفاده از اتصالات محکم و ایمن برای متصل کردن صفحات به هم ، در نتیجه از ایمنی بالایی برخودار می باشد. این امر باعث شده است که خیلی از معماران حرفه ای ، استفاده از این سیستم را پیشنهاد کنند.
 
سرعت بالا در نصب و اجرا
قاعدتا این سیستم به دلیل نوع فناوری نوینی که در ساخت آن به کار رفته است ، هنگام نصب و راه اندازی از سرعت بالایی بهرمند می باشد. می توان گفت که تقریبا ، این سیستم نسبت به مصالح ساختمانی سنتی ، ۴ برابر سریع تر نصب می شود. این ویژگی باعث می شود که ساخت ساختمان با سرعت بالاتری دنبال شود.
 
نصب آسان
نسبت به سازه های سنتی که وزن سنگین و راه اندازی سختی دارند ، سیستم کناف از نصب آسان و راحتی برخودار است. فقط کافی است که هنگام نصب از متخصصانی کاردان و حرفه ای استفاده کنید.

داشتن وزن کم
همان طور که پیش تر هم گفته شد ، این سازه از وزن کمی برخودار می باشد. این امر باعث شده است که بار مرده ساختمان تا چیزی حدود ۲۵ درصد کاهش پیدا کند. در نتیجه ، به دلیل صرفه جویی در مصالح به کار رفته ، برای اجرا هزینه های کمتری را متقبل می شوید.
 
انواع کناف ، سقف کاذب  و مزایای استفاده از آن
 
افزایش سطح مفید زیر بنا
به دلیل ضخامت و حجم کمی که دارد ، هنگام ساخت فضای کمی را اشغال کرده و زیر بنای بیشتری را در اختیار شما می گذارد. با نصب کناف می توانید فضای خانه تان را بزرگتر جلوه داده و از فضای بیشتری بهرمند شوید.
 
عایق حرارت
یکی از دغدغه های که انسان همیشه داشته است ، سوختن خانه و گیر افتادن آن میان آتش است. سیستم کناف با داشتن قابلیت ضد حریق بودن ، عایق بسیار خوبی برای جلوگیری از پیش روی آتش است. هنگام آتش سوزی ، این سازه مقاومت بیشتری را به ساختمان داده و زمان بیشتری را برای رسیدن کمک (آتش نشانی) فراهم می سازد. دلیل اصلی این ویژگی ، وجود فضای خالی میان دیوار ها است. پانل های FR می توانند گزینه خوبی در این مورد برای شما باشند.‌
 
عایق صوتی خوب
متاسفانه در بسیاری از سازه های امروزی ما مشاهده می کنیم که هنگام صحبت کردن عادی ، صدای ما از دیوار رد شده و یا صدا های مختلفی از پشت دیوار به داخل خانه ما وارد می شود. این سر و صدا های مزاحم باعث شده اند که حریم های خصوصی کم رنگ تر شد و این چیز خوبی نیست.
 
سیستم کناف ، با داشتن عایق صوتی بسیار خوبی که دارد ، به شما این امکان را می دهد که مکانی خصوصی و بدون آلودگی صدا را برای خود به وجود بیاورید. برای این امر بهتر است که در فضای خالی بین دیوار کناف ، از پنبه ، فوم و یا پر استفاده کنید (این کار به عدم رسیدن صدا ، کمک می کند).
 
مقام در برابر رطوبت
رطوبت همیشه یکی از مشکلاتی بوده است که باعث آسیب رساندن به سازه می شود. علاوه بر تمام مزایای گفته شده ، این سیستم در برابر رطوبت نیز ، از خود مقاومت زیادی نشان می دهد. این گزینه بیشتر برای استفاده در آشپزخانه و سرویس بهداشتی مناسب می باشد (البته در مناطق شمال کشور که رطوبت زیادی وجود دارد ، می توانید این پانل را به کار ببرید). پانل های MR ضد رطوبت بوده و برای شما مناسب است.

 
انواع کناف ، سقف کاذب  و مزایای استفاده از آن

 
قابلیت اجرا در سازه های اتمام شده
یکی دیگر از مزایای بسیار مهم کناف که می توان به آن اشاره کرد ، استفاده از آن در سازه های که ساخت آن ها تمام شده است ، می باشد. برخلاف مصالح ساختمانی سنتی ، شما می توانید بدون حتی ذره ای صدمه به ساختمان ، کناف کاری را آغاز کنید.
 
قابلیت فرم پذیری بالا
شاید تا کنون نمونه های مختلفی از کناف را دیده باشید و مشاهده کرده باشید که طراحی های مختلف و زیبایی را می توان اجرا کرد. این امر به دلیل فرم پذیری بسیار بالای این سازه است. یعنی این که شما می توانید انواع طرح را روی این سازه پیاده کنید. می توانید از خطوط منحنی و قوس دار برای تکمیل سازه خود با ارتفاع های مختلف ، استفاده کنید.
 
سقف کاذب کناف چیست?
سقف کاذب ، در واقع یک سقف فرمالیته است که در زیر سقف اصلی سازه قرار می گیرد. یکی از پر کاربرد ترین سقف های موجود در بازار است. از این سازه ممکن است به عنوان سقف ساختگی ، سقف با میله T شکل ، سقف کاذب ، سقف معلق ، سقف شبکه ای ، سقف آجری و غیره … شناخته شود.

 
این سیستم می تواند ارتفاع سقف های بلند را کم کند. از این سازه در ساختمان های تجاری ، مسکونی و اداری استفاده می شود. برخی از سقف های کاذب عبارتند از :
 
انواع کناف ، سقف کاذب  و مزایای استفاده از آن

 
سقف کاذب پی وی سی (PVC)
سقف های کاذب پی وی سی ، سقف های پر طرفداری هستند که جذابیت و زیبایی خاصی را به محیط می بخشند‌. این سقف ویژگی های خاصی دارد. برخی از این ویژگی ها ضد حریق بودن ، تنوع بالا در طرح ، رنگ و مدل ، ضد رطوبت ، مقاوم در برابر زلزله و قابلیت شستشو می باشد.
 
سقف کاذب گچ
به طور کلی این سقف ها از گچ (سولفات هیدرات کلسیم) ساخته می شوند. ویژگی عمده این سقف ها سبک بودن ، مقاوم در برابر حریق ، انعطاف پذیر بودن و عایق صدای خوب آن است. ساختار ظاهری آن ها به صورت مشبک بوده که روی چارچوب های فلزی متصل می شوند.
 
مزایای استفاده از سقف کاذب
سمی از ویژگی های مهم این سقف ها ، امکان جا به جایی آن ها است.
نصب این سقف قیمت زیادی نداشته و هنگام بروز مشکل و تعمیر آن ، هزینه های زیادی برای شما ندارد.
این سقف ، عایق صدای بسیار خوب و پر کاربرد است. استفاده از این سیستم ، موجب رهایی از سر و صدا های مزاحم می شود.
تعمیرات سریع و آسان سقف های کاذب کناف
لوله و اتصالات ساختمانی که جلوه ناخوشایندی نیز دارند را می تواند به راحتی پوشش داده د آن ها را بپوشاند.
امکان به کار بردن نور پردازی های زیبا و شگفت انگیز
 
نکته مهم هنگام نصب و اجرا
دقت داشته باشید که هنگام نصب کناف ، حتما به خود نمایندگی های آن رفته و برای ساخت آن از یک تیم حرفه ای و متخصص استفاده کنید. چرا که اگر گروه خوبی را استخدام نکنید ممکن است آن ها به طور دقیق و درست کناف کاری را انجام نداده و ساختمان شما آسیب ببیند.
 
انواع کناف ، سقف کاذب  و مزایای استفاده از آن


با پیشرفت انسان در زمینه های مختلف ساخت و ساز و مصالح ساختمانی ، امروزه توانسته است که فناوری های پیشرفته ای را برای ساختن بنا های زیبا ، ساخته و به کار ببرد. یکی از این فناوری ها ، استفاده از سقف ها و دیوار های کناف است. همان طور که به طور اختصاری در بالا به آن اشاره شد ، کناف در واقع صفحاتی است که روکشی گچی روی آن را پوشانده است.

اگر احیانا مشکلی برای سازه شما پیش بیاید ، شما می توانید به راحتی ب پشت آن دسترسی پیدا کرده و آن را تعمیر کنید. از مزایای این سیستم می توان به ضد حریق بودن ، عایق حرارتی ، ضد رطوبت ، عایق صورتی ، سهولت در نصب ، سرعت بالا در راه اندازی سازه ، دوریزی کم مصالح (که در نتیجه موجب صرفه جویی در می شود) و غیره ... اشاره کرد.
 

کناف  سقف در بازسازی

یکی دیگر از مهمترین و اصلی ترین قسمت هایی که در بازسازی منازل و استفاده از کناف مورد توجه قرار می گیرد،  کناف سقف می باشد. سقف کناف از مدرن ترین سقف های مورد استفاده در صنعت ساختمان سازی است که شما می توانید در کل جهان شاهد سقف کنافی باشید.

همکاران ما می توانند برای بازسازی سقف از کناف استفاده کرده و نه تنها مقاومت و استحکام بالایی را در سقف شما به وجود آورند، بلکه می توانند به کمک همین کناف های استفاده شده، بهترین و چشمگیرترین نورپردازی را اجرا کرده و از این طریق بهترین طراحی و دکوراسیون را در منزل شما به وجود آورند. سقف کناف همچنین بهترین عایق نیز به شمار می آید و می توانید شما را در کاهش رقم قبوض یاری نماید.
ارسال توسط مشاوره تبلیغاتی ادوردز20


ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.